Gå til innhold

Mine fordommer - Lovlig salg av sex

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal være helt ærlig nå.

Hvis en mann betaler for å få sex, og en kvinne selger,ser jeg ingenting galt i det.

Jeg hadde ikke gjort det selv,men dømmer verken den ene eller den andre.

Her er problemet mitt derimot:

Jeg vil ikke at Norge skal bli kjent som prostitusjon byen, slik feks Amsterdam.

Tenk på alle de som kommer til Norge kun for å selge og kun for å kjøpe? Jeg syns det er trist å ødelegge landets rykte på den måten og jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så veldig viktig for noen å kunne betale for sex.

Dessuten har jeg ikke troen på at norsk politi kunne avdekket sakene med ulovlig (les: tvang)sexsalg lettere bare fordi det blir lovlig.

jeg vet at det er mange sånne tråder,men her syns jeg vi skal utelukke "moral" spørsmålet og litt sånt, og heller fokusere på hva det vil gjøre med landet.

Anonym poster: 22a67858f358997533a3dcedc5e23226

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oj, jeg skjønner ikke hvorfor ingen har kommentert denne tråden?

Men jeg er helt enig, jeg ser ingen problem i at en mann kjøper sex og en kvinne selger - så lenge det er helt frivillig.

Men jeg tror ikke Norge kommer til å ta helt av at vi blir sånn som Amsterdam :)

Anonymous poster hash: 133c5...e24
Gjest Lincoln
Skrevet

Vet du ikke at salg av sex er lov i hele Europa?

Det er ikke en kjeft som kommer til å reise til Norge for kjøpe sex, det er det mest absurde jeg har hørt. Det må i så fall være samme fyren som reiser hit for å handle alkohol.

• Liker 2
Skrevet

Vet du ikke at salg av sex er lov i hele Europa?

Det er ikke en kjeft som kommer til å reise til Norge for kjøpe sex, det er det mest absurde jeg har hørt. Det må i så fall være samme fyren som reiser hit for å handle alkohol.

De nigerianske horene i Norge er jo mye penere enn de nigerianske horene ellers i verden

Skrevet

TS: tror du alle venninnene dine ville sprunget ut på gata og blitt prostituerte om det ble lov?

På samme måte, tror du alle ville blitt narkomane om man avkriminaliserte narkotika?

Da homofili ble lovlig ble vel ikke alle homofile heller?

Amsterdam har et problem grunnet ulovlig narkotika og slavehold av kvinner som blir tvunget til å selge sex. Det blir noe helt annet.

• Liker 1
Skrevet

Her er problemet mitt derimot:

Jeg vil ikke at Norge skal bli kjent som prostitusjon byen, slik feks Amsterdam.

Når ble Norge en by?

Dessuten har jeg ikke troen på at norsk politi kunne avdekket sakene med ulovlig (les: tvang)sexsalg lettere bare fordi det blir lovlig.

Blir lovlig? Salg av sex (les: prostitusjon) er allerede lovlig...
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns man bør beskytte kvinner fra det lavmålet av et liv/yrke som bare ødelegger for en selv og øker faren for spredning av farlige kjønnssykdommer i befolkningen. Prostitusjon er en høy risikofaktor for HIV feks. Også gjør det "yrket" det slik at det blir et market for menneskehandel, siden det er lett tjente penger. Minner litt om narkotika handelen. Mye penger ligger i det og folk er villig til å gjøre alt for penger, til og med ulovlige ting som gjør at en kan havne i fengsel. Tror verken prostitusjon eller narkotika er sunt for befolkningen, derfor burde det absolutt ikke være lovlig!

Anonymous poster hash: 8ea4f...6b1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns man bør beskytte kvinner fra det lavmålet av et liv/yrke som bare ødelegger for en selv og øker faren for spredning av farlige kjønnssykdommer i befolkningen. Prostitusjon er en høy risikofaktor for HIV feks. Også gjør det "yrket" det slik at det blir et market for menneskehandel, siden det er lett tjente penger. Minner litt om narkotika handelen. Mye penger ligger i det og folk er villig til å gjøre alt for penger, til og med ulovlige ting som gjør at en kan havne i fengsel. Tror verken prostitusjon eller narkotika er sunt for befolkningen, derfor burde det absolutt ikke være lovlig!

Betyr det at anleggsvirksomhet og restauranter bør legges ned/forbys siden de ifølge deg skaper et marked for menneskehandel? Det er som kjent millioner av mennesker som tvinges til å bygge, lage mat og servere under tvang verden rundt.

Merkelig nok snakke rman aldri om "tvangs-servering" eller "tvangs-snekkring" :klo:

Anonymous poster hash: 94ddd...156

Skrevet

Hvorfor forbyr man da ikke prostitusjon?

Skrevet (endret)

Prostitusjon er en høy risikofaktor for HIV feks. Også gjør det "yrket" det slik at det blir et market for menneskehandel, siden det er lett tjente penger. Minner litt om narkotika handelen. Mye penger ligger i det og folk er villig til å gjøre alt for penger, til og med ulovlige ting som gjør at en kan havne i fengsel. Tror verken prostitusjon eller narkotika er sunt for befolkningen, derfor burde det absolutt ikke være lovlig!

Den ukontrollerte prostitusjonen som foregår på gata er ofte en høy risikofaktor for HIV, ja. Ved bordeller hvor eierne i aller høyeste grad har svært mye å tape på at kunder smittes med kjønnssykdommer, både rettslig og økonomisk, så settes preventive tiltak som påbud med kondom og regelmessig testing mye høyere. Det er ingenting annet enn naivt å tro at man kan få slutt på prostitusjon og narkotika ved å forby det, forbud har også en mengde andre negative konsekvenser som legger de negative konsekvensene av narkotika og prostitusjon i og for seg selv i skyggen.

Endret av meh
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...