Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest alven
Skrevet

Hva er fordeler og bakdeler med å leie feriehus?

Tenker da Danmark, Sverige. ER det dyrt?

Hvor mye utemom kostnader må man regne med?

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordelene, som jeg ser det, er:

1: man sparer penger (sammenlignet med hotellrom, hvis man er flere som reiser sammen).

2: det er mer plass å boltre seg på enn hotellrom - både inne og ute, da det gjerne er hage rundt sommerhusene.

3: det er litt mer privacy enn på et hotell.

Ulempen er kanskje at det ofte er litt styr å vaske ut av huset når man skal hjem. Men ofte kan man betale seg ut av dette.

Jeg har leid feriehus i Skottland, Danmark og Sverie, bare gode erfaringer med det. Huset i Sverige var DYRT (10 000 kr), men lå flott til rett ved stranda. Vi spleiset med en annen familie, og da ble det trangt men overkommelig i pris. :)

Huset i Skottland kostet også noe tilsvarende, men da var vi 10 voksne som reiste sammen, og det var et stort hus med mange soverom og kjempeidyllisk hage.

Huset i Danmark lå 10 min spasertur fra havet - men jeg er glad det ikke lå nærmere, for hver gang vi kom ned på stranden blåste det helt utrolig mye. Kjempeherlig å kunne gå ut fra stuedøra på en solfylt plen og bare slenge seg ned med noe godt å drikke. For oss som bor relativt langt nord i Norge, er ikke dette en selvfølgelighet om sommeren :)

Anonym poster: 20b6ad852cd7bfe6a643872d4995ba1e

Skrevet

Vi har leid i mange land, og ser omtrent ikke ulemper.

Fordeler er:

-rimelig hvis man skal bo en uke eller lenger

-veldig rimelig om man reiser flere sammen, eller reiser med en hel familie

-god plass

-mulighet for å lage litt mat, ha kjøleskap/fryser, vaske klær osv

-privat hage/uteplass/basseng

-hvs man reiser med barn har man stue/uteplass å sitte etter at de har lagt seg

Prisen for en uke har variert fra 2700-5000kr for vår del. Vi har med små barn, og reiser som regel med noen andre venner/familie i tillegg. Altså MYE rimeligere enn å bo på hotell i en uke.

Det varierer hva som er ekstrakostnader, men dette bør være spesifisert. Som regel er det:

bruk av aircondition/strøm som kommer i tillegg. Noen steder har også en tilleggsum for rengjøring. Trenger dere ekstraseng er det også kanskje tillegg, mens reiseseng for baby som regel er gratis.

Man må som regel betale et depositum på 20-50% når man bestiller. Når vi leier fra en privat utleier er det også vanlig at vi betaler et depositum i kontanter ved ankomst som vi får tilbake når vi sjekker ut (sikkerhetsdepositum i tilfelle noe blir ødelagt mens vi er der).

Ellers er det lurt å spørre om avbestillingsregler og sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...