AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Har en hage foran huset, som ikke er noe greie på. Plenen er stygg, (hullete, lite grønn, mye ugress osv). I år skal jeg ta tak i dette. Har begynt å rive opp plenen, med en rive, og har sådd reperasjonsgressfrø, og gjødslet plenen. For å gjøre hagen litt finere, så tenkte jeg å lage et bed, og dekorere med runde steiner rundt bedet. Men hvordan i all verden går jeg fram? Skjønner at jeg ikke bare kan begynne å grave hull og helle jord oppi.. Tenker å ha noen grønne busker kanskje, og noen blomster med farger. Har dere noen tips til meg? Hva trenger jeg og hva gjør jeg? Tusen takk på forhånd!! Anonym poster: 5476bbd641621ed04639d5af282f96a0
Wonders Skrevet 7. mai 2013 #2 Skrevet 7. mai 2013 Jeg gravde opp, kastet den gamle jorden, la duk og ny jord lag på lag og så var jeg i gang...
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #3 Skrevet 7. mai 2013 Tusen takk for svar og bilder! Hva mener du med duk? Er det mye jobb med et bed? Og hva kan man plante som ikke krever noe særlig? Anonym poster: 5476bbd641621ed04639d5af282f96a0
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2013 #4 Skrevet 8. mai 2013 Først må du grave ut ganske dypt, 50 cm i hvertfall, avhengig av hva slags planter du skal ha. Så legger du duk og det må være av den typen som ligner på presenning, ikke tynn overduk. Så legger du steinene på kanten, over duken. Så må du ha noen form for drenering, grus, stein, lecakuler etc. Så tynn duk, så fyller du opp med jord. Stauder og små busker med blomster krever lite. Hvordan ligger beddet (skygge/sol) og ha slags herdighetssone bor du i? Kam du ta et bilde av der beddet skal være og legge ut her? Anonym poster: 93706bc6cba401cd2359faf1f79a8e2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå