Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡

Frufly

Anbefalte innlegg

Gjest roseduft

Huff..snart er svangerskapet over hvertfall, så får man nokk formen tilbake etter det :)

Skal dere har flere barn tror du ?

Ja, har hørt pepperkakedeigen fra IKEA er god.. :) har alltid laget min egen deig, men må da være enklest å heller kjøpe pepperkakene ferdig frem mot jul dersom vi behøver mer :ler:

Høres ut som du har nokk av snacks i fødebagen din ja, og bedre med for mye enn for lite ;) enig der!

Ammeinnlegga funker nokk supert de. Har du ammeinnlegg i ull i tillegg til å ha utenpå? Det skal visst hjelpe for å holde nippla varm og forebygge mot betennelse tror jeg? :)

Høres ellers ut som du har en god uke og helg foran deg :jepp: kos deg så masse, og ta vare på helsa :goodbye::kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja plutselig er det over :) Har veldig lyst på flere barn, men det får tiden vise om vi kan få fler. Kanskje jeg blir helt skremt etter fødsel armr jeg ombestemmer meg :P

Har også tenkt på å prøve å lage pepperkakedeig selv, men i år ble det ivertfall ikke. Har du en god oppskrift?

Har kjøpt to par med ammeinnlegg i ull til å ha ytterst. Håper jeg ikke får brystbetennelse, høres så vondt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med masse snacks i fødebagen! Greit å få i seg litt energi underveis, og også ha litt til etterpå. Vet ikke om det gjelder alle, men personlig får jeg en enorm appetitt etter å ha født! :fnise:

Ang bleier så må man nok bare prøve seg fram. Jeg sverger til Pampers inntil de blir store nok til Rema bleier. Har hatt masse lekkasjer med Libero. Men dere finner ut hva som er best for deres baby :)

Pepperkakebaking er sååå kos! Jeg er glad jeg rakk det før jeg fødte :ler:

Høres ut som at du har hyggelige planer for uka! Kos deg masse :nigo:

PS: Jeg har en superdigg pepperkakeoppskrift! Skrik ut om du vil ha den :)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Ja plutselig er det over :) Har veldig lyst på flere barn, men det får tiden vise om vi kan få fler. Kanskje jeg blir helt skremt etter fødsel armr jeg ombestemmer meg :P

Har også tenkt på å prøve å lage pepperkakedeig selv, men i år ble det ivertfall ikke. Har du en god oppskrift?

Har kjøpt to par med ammeinnlegg i ull til å ha ytterst. Håper jeg ikke får brystbetennelse, høres så vondt ut.

Ja, det er jo aldri garanti for det.. Jeg er overlykkelig for at vi i det heletatt har en liten en på vei, etter lang prøving og masse pergo styr osv....... Så om vi er så heldige å får det til enda en gang, så har jeg ikke ord for min takknemmelighet og lykke :rodme:

Har ett par oppskrifter på pepperkaker, og jeg liker dem tynne og sprø, helst til en kopp kaffe eller tea :fnise:

Men denne er ganske god: (jeg tilsetter litt kardemomme i tillegg)

http://trinesmatblogg.no/2011/12/02/verdens-beste-pepperkaker-ingefaerkaker/

Disse er litt annerledes, med mørk sirup.. (tilsetter også litt kardemomme her)

http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=1481

Lykke til :danse::tree:

(Ja, satser på at du unngår brystbetennelse! Høres helt forferdelig ut, være øm og betent, at man blir sår og kanskje blør..likevel må pumpe/amme........)

Endret av roseduft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med masse snacks i fødebagen! Greit å få i seg litt energi underveis, og også ha litt til etterpå. Vet ikke om det gjelder alle, men personlig får jeg en enorm appetitt etter å ha født! :fnise:

Ang bleier så må man nok bare prøve seg fram. Jeg sverger til Pampers inntil de blir store nok til Rema bleier. Har hatt masse lekkasjer med Libero. Men dere finner ut hva som er best for deres baby :)

Pepperkakebaking er sååå kos! Jeg er glad jeg rakk det før jeg fødte :ler:

Høres ut som at du har hyggelige planer for uka! Kos deg masse :nigo:

PS: Jeg har en superdigg pepperkakeoppskrift! Skrik ut om du vil ha den :)

Får uansett spist det opp :fnise:

Kan jo hende det er pampers som fungerer best her også, det får vi se :)

Det skal jeg ;) Nyter virkelig de siste ukene nå :)

Ja takk, den vil jeg gjerne ha ;) Greit å ha et par oppskrifter så finner en ut hva en liker best. Blir nok siste gang jeg kjøper ikea deig, men i år syns jeg det var helt greit :jepp: Det beste er selvsagt å lage den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo aldri garanti for det.. Jeg er overlykkelig for at vi i det heletatt har en liten en på vei, etter lang prøving og masse pergo styr osv....... Så om vi er så heldige å får det til enda en gang, så har jeg ikke ord for min takknemmelighet og lykke :rodme:

Har ett par oppskrifter på pepperkaker, og jeg liker dem tynne og sprø, helst til en kopp kaffe eller tea :fnise:

Men denne er ganske god: (jeg tilsetter litt kardemomme i tillegg)

http://trinesmatblogg.no/2011/12/02/verdens-beste-pepperkaker-ingefaerkaker/

Disse er litt annerledes, med mørk sirup.. (tilsetter også litt kardemomme her)

http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=1481

Lykke til :danse::tree:

(Ja, satser på at du unngår brystbetennelse! Høres helt forferdelig ut, være øm og betent, at man blir sår og kanskje blør..likevel må pumpe/amme........)

Får bare se hva som skjer, ikke godt å si. Kanskje vi har nok med en også :fnise:

Pepperkaker skal være tynne og sprø ja :sikle: men ikke smake svidd. Takk for oppskrifter, skal spare på de til neste år :)

Uff, nei får håpe ingen av oss får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brystbetennelse er vondt :( Og jeg fikk feber og var slapp.

Vi bruker Libero bleier og er veldig fornøyde, men S har den siste uka forlanget så ofte at vi må skifte bleia at vi skal teste Pampers for å se om han slutter med det. Ikke at det er så ille men greit å slippe det i blant, fordi han blir så rasende. Hvis det ikke hjelper så prøver vi neste størrelse og det blir Rema bleier, de finnes kun fra størrelse 3 og oppover. Folk sier at de er veldig bra :)

Jeg er ikke en småkakeperson, baker aldri pepperkaker for de er så kjedelige å spise, men kommer til å gjøre det med S, for hans del ;)

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Kan skrive under på at brystbetennelse er noe herk. Syntocinon (nesespray man får av lege) står alltid fast i kjøleskapet her i tilfelle ;)

Natusan ammeinnlegg funker fint! Jeg foretrekker de i starten med såre brystvorter og Libero etterhvert.

Vi brukte Libero bleier til førstemann og i starten her. Så måtte vi over til Pampers pga. utslett. Og de er bare sååååå mye mykere! Superdeilige! Så bruker dem til hun kan ha Up&Go, da blir det Libero igjen :)

Vi har også bakt pepperkaker i år. Myke :sikle: Jeg bruker jo ingenting ferdig så alt blir laget fra bunnen. Egentlig litt slitsomt å være så sær :ler: Men det tar jo liten tid å lage ting fra bunn kontra ferdig eller halvfabrikata. Heldigvis.

Natta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på at brystbetennelse er noe herk. Syntocinon (nesespray man får av lege) står alltid fast i kjøleskapet her i tilfelle ;)

Natusan ammeinnlegg funker fint! Jeg foretrekker de i starten med såre brystvorter og Libero etterhvert.

Vi brukte Libero bleier til førstemann og i starten her. Så måtte vi over til Pampers pga. utslett. Og de er bare sååååå mye mykere! Superdeilige! Så bruker dem til hun kan ha Up&Go, da blir det Libero igjen :)

Vi har også bakt pepperkaker i år. Myke :sikle: Jeg bruker jo ingenting ferdig så alt blir laget fra bunnen. Egentlig litt slitsomt å være så sær :ler: Men det tar jo liten tid å lage ting fra bunn kontra ferdig eller halvfabrikata. Heldigvis.

Natta!!

Da får jeg ivertfall ta en tur til legen å få nesespray om jeg får det.

Håper natusan funker slik at jeg kan handle ammeinnlegg nede på butikken her siden vi handler mat der.

Skal se det blir pampers her også, det vil tiden vise hva som passer lillegutt :)

Hadde lyst å lage pepperkakedeig fra bunn av jeg også, men ikke med den formen jeg er i nå :( Mat fa bunnen av er best og jeg vil at våre unger skal få mest mulig av det.. hvis vi får det til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lager alt fra bunnen av, men han spiser lite gitt :ler: Satser på at denne perioden går over en gang.

Håper det går seg til. Hvis det er det tilbudet han får så blir han vel vandt til det til slutt? :vetikke: Vil jo at barnet skal spise også.. jeg hadde sikkert funnet på å være så idiot å laga noe aent til mini da, men er jo dumt det også for da forventer han det hver gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super uke til nå :nigo:

Var hos foreldrene mine på Tirsdagskveld, veldig kos :) Siden jeg er ferdig med alle lappene til teppe jeg har hekla på så skal mamma hekle de sammen og hekle en kant rundt etterpå. Tror det blir veldig bra :jepp: Jeg er litt fornøyd med meg selv for at jeg har fullført. Ble 54 lapper.

I går var jeg på kafè Svigerinna mi som har termin to dager etter oss og niesen min, kjekt å møte de uten kjære av og til :)

I dag har jeg handla gavekort til Svigermor på fotpleie og vært på kafè med ei venninne og hennes lille baby :rodmer: Ble mye kafè på meg denne uken, men er ikke så ofte jeg er sånn ellers så helt greit med to dager på rad. Fant forresten juletrefot i dag også :hoppe: Vi har aldri hatt juletre, men i år skal vi ha det siden vi skal være hjemme hos oss selv. Har sett for meg at jeg må kjøpe en grønn siden utvalget ikke er så bra, men jammen fant jeg en svart i smijern :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du har fått en så god uke, det er vel fortjent altså! :) Mange sier jo at bekkenet føles bedre når ungen legger seg med hodet godt ned, siden det kan stabilisere.

Koselig med tre! Vi skal ikke ha i år, har mentalt avlyst jula :fnise: Men skal sette frem noen nisser da, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at du har fått en så god uke, det er vel fortjent altså! :) Mange sier jo at bekkenet føles bedre når ungen legger seg med hodet godt ned, siden det kan stabilisere.

Koselig med tre! Vi skal ikke ha i år, har mentalt avlyst jula :fnise: Men skal sette frem noen nisser da, tror jeg.

Glemte si at jeg hadde så sinnsykt vondt i bekkenet etter jeg hadde vært hos foreldrene mine :P Kjøring og vond sittestilling i sofaen er ikke bra :( Hadde en grusom kveld og natt til i går. Trodde nesten det var noe på gang for jeg måtte stå opp av sengen å hadde en sviende/brennende følelse i hele underlivet. Hadde sånne vonde tak, men så gav det seg så tenkte ikke mer på det. Er nok bare kroppen som forbereder seg.

Litt jul er kos, trenger ikke være overpynta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, håpte super uke betydde at du hadde hatt mindre smerter :( De forberedelsene er så vonde, helt forferdelig. Kan liksom ikke fatte at det skal komme noe godt ut av det, men det er visst gode tegn, så får tro på det.

Nei, jeg er virkelig ikke for amerikajul med glitter og stas absolutt overalt. Hvis formen er grei neste helg kommer jeg sikkert til å pynte til jul som vanlig, bortsett fra treet, vet jo at jeg ikke kommer til å klare å la være. Men tre og pynting av tre er jo det verste stresset av alt, så greit å ha fjernet den faktoren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Håper det går seg til. Hvis det er det tilbudet han får så blir han vel vandt til det til slutt? :vetikke: Vil jo at barnet skal spise også.. jeg hadde sikkert funnet på å være så idiot å laga noe aent til mini da, men er jo dumt det også for da forventer han det hver gang :P

Jo, jeg har jo satset på det i snart to år nå :ler: Men han får aldri noe annet, med mindre det er skikkelig "voksenmat" ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, jeg har jo satset på det i snart to år nå :ler: Men han får aldri noe annet, med mindre det er skikkelig "voksenmat" ;)

Oj, skal si du er er god! :tommelopp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg skrevet det lange innlegget så ble det plutselig borte for meg :kjefte:

I går var kjære på julebord med jobben, mens jeg var på jentejulebord hos Svigerinna min. Masse damer, god mat og skravling :) Kjekt å bli kjendt med flere her. Vi var 3 høygravide og ei nybakt mamma så ble en del graviditet,fødsel og babyprat :P men jeg storkosa meg! ;) Jeg var sent hjemme og har sovet dårlig siden kjære kom hjem så sent og siden jeg sliter med å sove etter slike kvelder. Han hadde sa til meg at han skulle ta en øl og to til maten, men kom hjem veldig full i 3 tiden. Han stod opp i 10 tiden, men la seg igjen. Sover fortsatt og har kasta opp i hele dag. Fy f.... :sur: Jeg er så sinna siden han lovet meg å ikke drikke. Vi har ganske lang veg til sykehuset itillegg. Hadde det skjedd noe i natt hadde jeg bare dratt uten han. Jeg er utrolig skuffa :cry: :sur:

Har heldigvis hatt noe å gjøre hele dagen siden jeg har hatt besøk av mamma. Svigermor, Svigerfar og to nieser kom også innom å ville ha oss med på kafè,men da ble bare jeg med siden kjære sov.

Etterpå laga jeg konfekt. Nå vil jeg bare hvile litt på sofaen. Håper kjøre står opp snart.

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, håpte super uke betydde at du hadde hatt mindre smerter :( De forberedelsene er så vonde, helt forferdelig. Kan liksom ikke fatte at det skal komme noe godt ut av det, men det er visst gode tegn, så får tro på det.

Nei, jeg er virkelig ikke for amerikajul med glitter og stas absolutt overalt. Hvis formen er grei neste helg kommer jeg sikkert til å pynte til jul som vanlig, bortsett fra treet, vet jo at jeg ikke kommer til å klare å la være. Men tre og pynting av tre er jo det verste stresset av alt, så greit å ha fjernet den faktoren :P

Nei ikke helt. Skulle jo absolutt hatt med det også. Uff, nei ikke jeg heller.

Tre er jo så koselig :P Jeg er så happy for at jeg endelig har plass til å ha et tre i år. Blir vår første jul med juletre :hoppe: men skjønner at du ikek orker ha juletre hvis det stresser deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke helt. Skulle jo absolutt hatt med det også. Uff, nei ikke jeg heller.

Tre er jo så koselig :P Jeg er så happy for at jeg endelig har plass til å ha et tre i år. Blir vår første jul med juletre :hoppe: men skjønner at du ikek orker ha juletre hvis det stresser deg :)

Egentlig synes jeg det er veldig koselig, og såå fint! Men som med alt annet vet jeg at jeg må ta meg av det aller meste selv, så da fjerner jeg bare alt som bidrar til det minste stress og ekstraarbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...