Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡

Frufly

Anbefalte innlegg

Gjest pysepusen

Mange stresser veldig med amming og om babyen får nok. Så lenge baby går greit opp i vektågjør den det. Og det er normalt å amme hver time de første ukene, eller oftere. Jeg ammer fremdeles annenhver time dag og natt.

Også tror jeg det er med amming som med fødsler - de som har negative erfaringer har ofte større behov for å dele det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å lese at alt er tipp topp med dere begge :) du går virkelig spennende tider imøte nå! Har du en følelse om du kommer til å føde før termin?

Ellers tror jeg som andre nevner her, at du ikke behøver bekymre deg for ammingen :)

Man er jo skapt for å både bære frem barnet, føde og amme. Så der er jo i bunn og grunn den mest naturlige tingen i verden for oss kvinner. Tror bare mange stresser med det og gruer seg uten grunn, så fører det med seg at man ikke klarer og slappe av - dermed vil en automatisk slite, for kroppen er allerede innstilt på det og i frykt? :)

Tror mange som mister melk eller ikke får det til, stresser mye.. Evnt har dårlig/feil kosthold som kan spille inn en del. Fremfor hvordan kvinner var i gamledager.. Har ikke helt hørt om at det var problem verken med amming eller å bli gravid. Mens den dag i dag så stresser mange..og lever på dietter osv osv.......

God gammeldags kost og sunn fornuft mener nå jeg, så går ting som de skal :)

Har en følelese av at jeg føder i slutten av mnd, men håper ikke det. Da vil jeg heller han skal komme i mitden av mnd isåfall :P

Dette med amming går sikkert fint. Veldig uvandt å skulle brette frem puppen, men jeg kommer til å gå i et annet rom eller sette meg litt bort til det føles mer naturlig.

Spiser god gammeldags kost så akkurat det tror jeg skal gå fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange stresser veldig med amming og om babyen får nok. Så lenge baby går greit opp i vektågjør den det. Og det er normalt å amme hver time de første ukene, eller oftere. Jeg ammer fremdeles annenhver time dag og natt.

Også tror jeg det er med amming som med fødsler - de som har negative erfaringer har ofte større behov for å dele det.

Ja det er sant at så lenge babyen legger på seg så er det nok. Går seg nok til. Skal ivertfall spørre masse på sykehuset om jeg ikke får det til for jeg vil ikke reise derfra uten at jeg føler jeg får det helt til. Åh, gjør du? Trodde ikke det var så ofte, men er ikek feil om babyene har matlyst å legger på seg. Heller det enn liten matlyst.

Hører ikke så ofte om det positive nei, så det har du rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 uker :strix: Bare 1 mnd igjen til termin :hoppendeglad:

Det har komt snø i dag :danse: Et lite hvitt teppe har lagt seg. Deilig med Desember ;)

I dag har jeg lagt peanøttcookies og pussa litt på vugga. Gjort litt for mye i dag kjenner jeg :sjenert: Måtte finne på noe siden de holder på å pusse opp i en av de andre leilighetene. Kunne ikke se på tv engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent på dette med amming selv, håper jeg får det til :) Men ser ikke for meg at jeg blir en "cafèmamma" som bretter ut puppen overalt for å amme, tror jeg er litt i overkant for sjenert til det, men hvem vet, plutselig sitter jeg der og gjør det likevel :fnise: Ikke at jeg har noe som helst i mot de som gjør det altså, babyen må jo få mat uansett hvor man er. Håper bare ikke det er så voldsomt naziregime i forhold til ammingen på føden, leser jo så mange dårlige erfaringer om akkurat det. Men man hører nok neppe like mye om de som har positive erfaringer som de negative.

Hurra for 36 uker :strix:

Et lite hvitt teppe? Her har vi ihvertfall halvannen meter snø i hagen :laugh: Og.. Peanøttcookies? :nigo::sikle: Hørtes faaarlig godt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer fikk bare mme, så kvinner sleit med amming for 30 år siden og. Hadde ikke de på barsel vært så fæle og hadde ikke S blitt syk (men mest de på barsel sin feil, siden S var 2 uker når han ble syk) så hadde jeg helt sikkert amma han, så stress har mye å si! Håper du får bare positive opplevelser på sykehuset og tiden etter, så du får til å amme ;)

Masse snø her og, vil du ha mer så kom og hent ;)

God helg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Ja det er sant at så lenge babyen legger på seg så er det nok. Går seg nok til. Skal ivertfall spørre masse på sykehuset om jeg ikke får det til for jeg vil ikke reise derfra uten at jeg føler jeg får det helt til. Åh, gjør du? Trodde ikke det var så ofte, men er ikek feil om babyene har matlyst å legger på seg. Heller det enn liten matlyst.

Hører ikke så ofte om det positive nei, så det har du rett i.

Helt vanlig å gi mat ofte når man ammer. Melka er lettfordøyelig i tillegg har de jo små magesekker. Og en viktig ting til - mange er urolige og ligger på puppen hele ettermiddagen og kvelden i begynnelsen. Det er helt normalt. Tror jeg satt med puppen ute fra fem om ettermiddagen til ti om kvelden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer fikk bare mme, så kvinner sleit med amming for 30 år siden og. Hadde ikke de på barsel vært så fæle og hadde ikke S blitt syk (men mest de på barsel sin feil, siden S var 2 uker når han ble syk) så hadde jeg helt sikkert amma han, så stress har mye å si! Håper du får bare positive opplevelser på sykehuset og tiden etter, så du får til å amme ;)

Masse snø her og, vil du ha mer så kom og hent ;)

God helg! :hug:

Tusen takk!

Synd at det ble en sånn start for dere :kose: Var helt sikkert sånn for 30 år siden også, men sikkert ikke så mye fokus på det kanskje?

Håper dere har bedre dager nå!

Jeg kommer :danse::kalle:

Fin helg ønskes til den lille familien din :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Nå har blemmene blir mye bedre. Kommer ikke væske ut så ser helt klart forbedring.

Foreldrene mine var i byen å handla i dag så var de så snille å handla de siste julegavene for meg og madrass til vugga :danse:

Nå har jeg bare litt småplukk igjen på to av julegavene ellers er vi ferdige for i år :strix:

Skal kose meg med å pakke inn gaver til uka ;)

Kjære har pussa ferdig på vugga i dag og vaska den så nå er den klar til å males :) Vi var å kjøpte maling i dag. Det ble hvit oljebasert så da skal mannen ta seg av malingen. Takket være damen som hjalp oss :P For hun såg på kjære å sa "det er vel du som skal male?" :fnise: Kunne ikke vært mer enig :skratte:

Det skulle egentlig bare mangle altså for jeg blir jo helt ødelagt om jeg ska ligge på kne på gulvet å male.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at blemmene begynner å bli bedre :)

Her blir det også innpakking av julegaver neste uke, blir så koselig! Julemusikk og rødvin.. Eh, rød brus? :P Jaja, kos blir det uansett!

Fantastisk av hun i butikken da :ler: Og det skulle virkelig bare mangle at han tok seg av malingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at blemmene begynner å bli bedre :)

Her blir det også innpakking av julegaver neste uke, blir så koselig! Julemusikk og rødvin.. Eh, rød brus? :P Jaja, kos blir det uansett!

Fantastisk av hun i butikken da :ler: Og det skulle virkelig bare mangle at han tok seg av malingen!

Da har vi noe gøy å se frem til ;)

Namm, rødbrus må jeg kjøpe neste helg :nigo: Denne helga ble det cola. Har kun brus på Lørdagen for da smaker det ekstra godt :sikle:

:fnise: Den kommentaren likte jeg. Nå har han ikke valg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra kommentar fra dama i butikken :fnise:

Kunne ikke passa bedre :P Utrolig bra :fnise:

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig å gi mat ofte når man ammer. Melka er lettfordøyelig i tillegg har de jo små magesekker. Og en viktig ting til - mange er urolige og ligger på puppen hele ettermiddagen og kvelden i begynnelsen. Det er helt normalt. Tror jeg satt med puppen ute fra fem om ettermiddagen til ti om kvelden.

Oversett denne jeg :sjenert: Takk for tips;) Kan ikke så mye sånn jeg så er godt å høre på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi noe gøy å se frem til ;)

Namm, rødbrus må jeg kjøpe neste helg :nigo: Denne helga ble det cola. Har kun brus på Lørdagen for da smaker det ekstra godt :sikle:

:fnise: Den kommentaren likte jeg. Nå har han ikke valg :P

Det er ekstra godt da ja :jepp: Her er det julebrus i dag! Og klementiner, mmm :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin helg med masse snø :hoppendeglad: Bare synd det begynte å regne med en gang :sukk: Vi var ute å gikk en bitteliten tur i går, men fy så vond jeg ble etterpå. Dumme dustebekken :sloss:

Kjære fikk malt et strøk på vugga, men må nok ta to til siden den var grønn fra før.

Har bestilt masse deilige produkter på skinlove i dag for frumaela har fiksa rabatt for 9. Des :nigo: Annbefaler det veldig hvis dere tenker handle noe til babyen eller deg selv. Deilig med lager med gode produkter når jeg mest sansynlig ikke har tid til så mye veldig snart.

Har også fått bestilt gave til mamma og bursdagsgave til ei venninne som har bursdag i begynnelsen av Februar. Den bursdagen kommer alltid så brått på så i år tenkte jeg at jeg bare skulle få det gjort ;)

Siste trening var i dag. Godt det er ferdig for nå kjendte jeg at det var veldig tungt. Det skal starte opp igjen etter jul så kanskje jeg hiver meg med. Vi kunne begynne når det passa oss, bare at vi betalte mindre når vi begynte etter de andre. Må nesten se babyen ann før jeg bestemmer meg.

Har bakt pepperkaker i dag. Bare en halv deig for jeg ble så vond, så får jeg heller ta neste halvdel en annen dag.

Vi har handla vår første bleiepakke i dag :rodmer: Det var rart :fnise: Handla også masse snaks til fødebagen. Nå er jeg helt klar :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Huff, dustebekken her også.. :sukk: var selv ute å gikk tur i går med mannen, var herlig der og da, men etter vi var komt hjem - og jeg hadde satt meg ned en halvtime, så holdt jeg på omkomme når jeg skulle reise meg igjen.. Hadde stivnet totalt, var som knivstikk.....ikke særlig behagelig nei :(

Føler du noe hjelper for deg, eller er det bare mest værk hele tiden nå?

Er så redd for at det skal bli verre og verre her i gården..

Koselig at dere har fått malt ett strøk på vugga da :jepp:

Og praktisk å være tidlig ute med bursdagspresanger, som du sier kommer brått på i Februar ;)

Min mor har også burdag da, så kanskje jeg skulle vært like lur som deg :)

Hva er det du trener? :)

Ang pepperkakebaking, så kjenner jeg meg igjen der også :ler: å jeg er 10 uker mindre på vei enn deg!!

Skulle bake for noen dager siden, måtte ta flerne pauser, og sette meg ned innimellom, for ble så trøtt i korsryggen..

Men ble pepperkakene gode da? :)

Hvilket snacks er handlet til fødebagen? :lur:

Ikke dumt å begynne hamstring av bleier allerede tror jeg, er ofte tilbud på Coop OBS! , men jeg vet at noen av barna til venninnene mine har måttet skifte pleie merke pga reaksjoner og utslett.. Så man må kanskje prøve seg frem først.. Noen bruker Pampers, andre sverger til Libro, mens tredjeparten igjen sier seg fornøyde med Rema 1000 sine :ler: ikke lett å bli klok på når alle har sine ting som funker for seg.. Må se babyen an ja :jepp:

Planer for resten av uka da? :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ikke noe godt med bekkenvondt. Hvis jeg går eller står for mye, støvsuger, vasker gulv, ligger for mye, sitter for mye så blir det vondt. Vasker ikke gulv eller støvsuger lenger. Det er det lenge siden jeg har gjort. Har så og si sluttet å gå tur, men i går måtte jeg bare ut i snøen litt før den skulle forsvinne.. Det som fungerer for meg er egentlig å være hjemme å dille for da får jeg veklsa mellom å sitte,ligge,stå og gå. Ikke så lett når en er ute på ting. Kjedelig i lengden, men eneste som funker. Hvis jeg har veldig vondt pleier jeg å ta en varm og god dusj og massere lårmuskelen.

Jeg har gått på gravid/mammatrening siden Aug :) Veldig bra opplegg! :tommelopp:

Er i korsyggen jeg også kjenner det. Gjør meg ingenting å gjøre det en annen dag også for det lukter jo så godt :) Ikea sin pepperkakedeig funker den, de er veldig gode :jepp::P

Av snaks til fødebagen kjøpte vi newenergi, turnøttemiks, nøttifrutti, et par bokser brus, vannflaske, m&m, et par pakker wasa påsmurte knekkebrød. Har sikkert alt for mye, men bedre å ha litt ekstra :)

Kjøpte også natusan ammeinnlegg, håper de funker. Eneste de hadde på butikken.

Bleier er ikke lett. Jeg har jobba på småbarnsavdeling i flere år å alltid syns at libero og rema sine virker best. Rema begynner på str 3 så derfor endte vi opp med å kjøpe libero.

Har fått litt bleier i gratispakkene også, men tenker det er godt å ha en del på lager. Fant ikke str 1 i libero så ble str 2 som er 3-6 kg. Trodde egentlig ikke det var mindre.

Denne uka skal jeg besøke besteforeldrene mine en dag, en tur inn til foreldrene mine for mamma skal hekla sammen heklelappene eg har hekla slik at det teppe blir ferdig. Har også avtalt med ei venninne at vi skal på kafè en dag.

Har også planer om å ordne litt såting som jeg mangler på et par julegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...