Yesterday Skrevet 10. september 2013 #681 Del Skrevet 10. september 2013 Det var ikke jeg heller før en vikar lærer kjefta vette på meg for ei anna spurte meg om noe.. Dette var i 7. Klasse å jeg fikk høre det av flere i klassen etterpå hvor rød eg hadde blitt. Det var etter det at jeg la merket til det selv og tenkte på det i flere situasjoner. Enkelte lærere altså.. Har hatt koselig cafèdate med venninne og hennes lille på 8 mnd Rolig dag Tror jeg skal orke å begynne på middagen i dag Deilig å ha litt overskudd. Det er lenge si. Koselig med cafe og baby!! Snart har du din egen Kos deg med overskuddet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 10. september 2013 Forfatter #682 Del Skrevet 10. september 2013 Enkelte lærere altså.. Koselig med cafe og baby!! Snart har du din egen Kos deg med overskuddet Hun hadde nok ikke dagen, men uansett.. Jeg pratet aldri i timen så det var jo så typisk det skjedde i den timen hun var vikar. Ja tenk snart har jeg min egen Ikke helt gått opp for meg. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 10. september 2013 Forfatter #683 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Prøver meg på bilde igjen, mn gav det opp Endret 10. september 2013 av Frufly Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 10. september 2013 #684 Del Skrevet 10. september 2013 Prøver meg på bilde igjen, mn gav det opp Gjør du det via pc'en eller mobilen? Anbefaler pc'en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 10. september 2013 Forfatter #685 Del Skrevet 10. september 2013 Via mobilen. Syns det er litt styr å gjør det via pc'en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 10. september 2013 Forfatter #686 Del Skrevet 10. september 2013 Når jeg skal til legen i morgen må jeg nok ha med urinprøve, men jeg skal ikke til legen før kl. 14. Skal vel egentlig ta morgenurinen, men litt ekkelt å ha med seg den i glass på jobb Hvordan skal jeg gjøre det? Levere urinprøven før jeg går på jobb kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 10. september 2013 #687 Del Skrevet 10. september 2013 Hvis du har mulighet til å levere prøven før jobb er kanskje det like greit. Det må jo ikke være morgenurin, selv om de helst vil ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 11. september 2013 #688 Del Skrevet 11. september 2013 Lykke til hos legen i dag Du må gi oss referat da! Kjenner du bevegelser og sånn om dagen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 11. september 2013 #689 Del Skrevet 11. september 2013 Via mobilen. Syns det er litt styr å gjør det via pc'en. Jeg får det nesten aldri til med mobilen selv om det er lettere. Når jeg skal til legen i morgen må jeg nok ha med urinprøve, men jeg skal ikke til legen før kl. 14. Skal vel egentlig ta morgenurinen, men litt ekkelt å ha med seg den i glass på jobb Hvordan skal jeg gjøre det? Levere urinprøven før jeg går på jobb kanskje? For sent nå, men du kunne lagt prøven i en brødpose, knytt godt igjen og ha i veska. Litt ekkelt ja men ingen andre vet om det Eller levere på morgenen som Favole foreslo. Håper det gikk bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 11. september 2013 Forfatter #690 Del Skrevet 11. september 2013 Jeg gadd ikke innom i dag tidlig Tissa på glass rett før jeg skulle inn. Urinprøven var litt usikker pga antydning til UVI elr en innfeksjon i kroppen så den skulle dyrkes til i morgen. Ringer eller går opp i morgen å evt. får antibiotika om det trengs. Det gikk fint hos legen. Ung og forståelsesfull mann. Jeg lå litt over symfyse-fundusmål, men som jeg sa til er at jeg har gått mye opp i vekt under ivf forsøk og i graviditeten. Legen mente det ikke var noen fare. Fikk høre hjerelyden til Blodtrykk og blodprøve var også helt fint Hadde gått en del opp i vekt Det er 12 uker siden jeg veide meg sist. Hadde gått opp 7 kg på de 12 ukene, blærk! Jeg spiser ikke snop i ukedagene, og jeg drikker av og til litt cola om Lørdagen så føler jeg har god kontroll på hva jeg putter i munnen. Middagen lager vi fra bunn hver dag så vi spiser veldig sundt. Trimmer lite så har nok litt med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 11. september 2013 #691 Del Skrevet 11. september 2013 Satser på at det ikke er noen uvi, men bra å få det sjekket Så deilig å få høre hjertelyden, det er bare verdens fineste lyd Det er jo så ufattelig individuelt med vekta i svangerskapet, men er vel ikke noe unormalt høy økning du har hatt til nå? Men det er klart det kan føles verre for den det gjelder, er vel heller sjelden man ønsker å gå opp i vekt. Så lenge det du spiser er bra for både deg og babyen er jo det hva som er viktig Når lille er ute og du kommer deg tilbake til normalen i forhold til aktivitet, så forsvinner nok kiloene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 11. september 2013 #692 Del Skrevet 11. september 2013 Er viktig å vaske seg godt nedentil før man tar en urinprøve og tisse litt i do før man tisser på glasset, så det ikke kommer bakterier med. Men kan jo hende at du har en infeksjon, håper at du ikke har det da Hvor mye har du gått opp totalt? Siden du spiser sunt så skal du ikke ha dårlig samvittighet, men jeg skjønner at det ikke er gøy å gå opp i vekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 11. september 2013 Forfatter #693 Del Skrevet 11. september 2013 Satser på at det ikke er noen uvi, men bra å få det sjekket Så deilig å få høre hjertelyden, det er bare verdens fineste lyd Det er jo så ufattelig individuelt med vekta i svangerskapet, men er vel ikke noe unormalt høy økning du har hatt til nå? Men det er klart det kan føles verre for den det gjelder, er vel heller sjelden man ønsker å gå opp i vekt. Så lenge det du spiser er bra for både deg og babyen er jo det hva som er viktig Når lille er ute og du kommer deg tilbake til normalen i forhold til aktivitet, så forsvinner nok kiloene. Om jeg har en uvi så får jeg ivertfall noe for det så ingenting å bekymre seg for der Veldig godt å høre hjertelyden Kjenner mye liv fra magen om dagen, det er så godt Anngående vekten så får jeg trimme det av etter fødsel som du sier Er bare så skummelt å se så høye tall på vekta men noen legger på seg mye, andre ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 11. september 2013 Forfatter #694 Del Skrevet 11. september 2013 Er viktig å vaske seg godt nedentil før man tar en urinprøve og tisse litt i do før man tisser på glasset, så det ikke kommer bakterier med. Men kan jo hende at du har en infeksjon, håper at du ikke har det da Hvor mye har du gått opp totalt? Siden du spiser sunt så skal du ikke ha dårlig samvittighet, men jeg skjønner at det ikke er gøy å gå opp i vekt Åh? Det har ingen sagt til meg så tenkte ikke på det. Siden alt annet var fint slapper jeg litt av med det Jeg har gått opp 10 kg på di 5mnd. Skremmende mye spør du meg. Jeg er veldig lav og ikke stor til vanlig så er kanskje derfor det føles mye. Veier 64 kg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 11. september 2013 #695 Del Skrevet 11. september 2013 Åh? Det har ingen sagt til meg så tenkte ikke på det. Siden alt annet var fint slapper jeg litt av med det Jeg har gått opp 10 kg på di 5mnd. Skremmende mye spør du meg. Jeg er veldig lav og ikke stor til vanlig så er kanskje derfor det føles mye. Veier 64 kg nå. Ingen sa det til meg heller på forhånd. Så på den aller første kontrollen testet jeg positivt for glukose men så lite at det ikke gjorde noe. Glemte å ta med urin så jeg tisset på legekontoret så de skjønte at jeg neppe vasket meg (siden jeg var rask) og nevnte at det kunne være derfor jeg testet positivt. Kan vist være sukker i utfold. Har bare testet negativt siden, og vasket meg hver gang 10 kg er en del, men ikke kjempe mye. Jeg så for meg at jeg kom til å rase opp 20 kg, men har gått opp 6 og skjønner ikke hvordan det er mulig. Har vært veldig lite aktiv pga tidlig bekkensmerter og spiser ikke så sunt som jeg ønsker. Men nå har jeg ikke hatt forstoppelse, svetter ekstremt mye, drikker mye vann og har ikke vann i kroppen. Har du vann i kroppen? Har skjønt det sånn at vann i kroppen kan gi en del ekstra kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 11. september 2013 Forfatter #696 Del Skrevet 11. september 2013 Ingen sa det til meg heller på forhånd. Så på den aller første kontrollen testet jeg positivt for glukose men så lite at det ikke gjorde noe. Glemte å ta med urin så jeg tisset på legekontoret så de skjønte at jeg neppe vasket meg (siden jeg var rask) og nevnte at det kunne være derfor jeg testet positivt. Kan vist være sukker i utfold. Har bare testet negativt siden, og vasket meg hver gang 10 kg er en del, men ikke kjempe mye. Jeg så for meg at jeg kom til å rase opp 20 kg, men har gått opp 6 og skjønner ikke hvordan det er mulig. Har vært veldig lite aktiv pga tidlig bekkensmerter og spiser ikke så sunt som jeg ønsker. Men nå har jeg ikke hatt forstoppelse, svetter ekstremt mye, drikker mye vann og har ikke vann i kroppen. Har du vann i kroppen? Har skjønt det sånn at vann i kroppen kan gi en del ekstra kg. Da vet jeg det til neste gang, takk Jeg har problemer med fordøyelsen, men har blitt bedre enn det var en stund. Svetter ikke veldig mye og jeg er ikke veldig flink med å drikke nok vann. Det må jeg bli flinkere til. Føler ikke jeg har vann i kroppen elr er hoven. Hvordan vet jeg om jeg har vann i kroppen? Legen sa ingenting om at jeg hadde det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 11. september 2013 #697 Del Skrevet 11. september 2013 Da vet jeg det til neste gang, takk Jeg har problemer med fordøyelsen, men har blitt bedre enn det var en stund. Svetter ikke veldig mye og jeg er ikke veldig flink med å drikke nok vann. Det må jeg bli flinkere til. Føler ikke jeg har vann i kroppen elr er hoven. Hvordan vet jeg om jeg har vann i kroppen? Legen sa ingenting om at jeg hadde det. Kan hende at du ikke får vann ennå, trur det er mer vanlig i tredje trimester. Da forebygger det å drikke masse vann (vann er vanndrivende), spise lite salt (salt holder på vannet) og ha beina hevet. Jeg har bena hevet hver eneste kveld i sofaen, beina på bordet Jeg har blitt spurt på hver kontroll om jeg merker at jeg har vann i kroppen. Har aldri hatt det som jeg vet men om man har mye vann så skal man se at kroppen er hoven, spesielt beina pga tyngdekraften. Man kan se det hvis man har dype merker etter sokkene, jeg har litt slike merker men har "alltid" hatt litt. Eller ved å presse en finger inn i baksiden av leggen i 10 sekunder og ta den bort, blir det en grop der i noen sekunder så har man vann i kroppen. Jeg gjør det ca en gang i uka, så langt ingen grop Min kroppstemperatur har blitt høyere. Før lå den på ca 35,5 mens nå er den på nøyaktig 37 (har målt ca 5 ganger siden jeg ble gravid), så kroppen svetter sikkert mye fordi det er uvant for den. Veldig plagsomt og i blant flaut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 11. september 2013 Forfatter #698 Del Skrevet 11. september 2013 Kan hende at du ikke får vann ennå, trur det er mer vanlig i tredje trimester. Da forebygger det å drikke masse vann (vann er vanndrivende), spise lite salt (salt holder på vannet) og ha beina hevet. Jeg har bena hevet hver eneste kveld i sofaen, beina på bordet Jeg har blitt spurt på hver kontroll om jeg merker at jeg har vann i kroppen. Har aldri hatt det som jeg vet men om man har mye vann så skal man se at kroppen er hoven, spesielt beina pga tyngdekraften. Man kan se det hvis man har dype merker etter sokkene, jeg har litt slike merker men har "alltid" hatt litt. Eller ved å presse en finger inn i baksiden av leggen i 10 sekunder og ta den bort, blir det en grop der i noen sekunder så har man vann i kroppen. Jeg gjør det ca en gang i uka, så langt ingen grop Min kroppstemperatur har blitt høyere. Før lå den på ca 35,5 mens nå er den på nøyaktig 37 (har målt ca 5 ganger siden jeg ble gravid), så kroppen svetter sikkert mye fordi det er uvant for den. Veldig plagsomt og i blant flaut Så bra du ikke har det. Da skal jeg sjekke om jeg har det med jevne mellomrom Jeg er mye varmere enn før, men har ikke problemer med svetting. Blir fort varm å må kle av meg om det er varmt i et rom. Mer sensetiv på slikt enn før. Skjønner godt at det med svetting kan være flaut. Jeg hadde problemer med det i puberteten. Fant ingen deodoranter som fungerte så jeg tørte aldri gå med gensere som det viste godt på og som var veldig tettsittende. Jeg går mye i singlet og uten sokker, syns det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 11. september 2013 Forfatter #699 Del Skrevet 11. september 2013 Glemte skrive at jeg fortsatt er sykemeldt, men at det nå er 60% sykemelding frem til neste kontroll som er i Oktober en gang. Siden jeg sover dårlig og hadde en grusom uke sist uke så vil jeg prøve om det kan hjelpe å jobbe to dager i uken. Må nesten prøve det litt ut å se hva som fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 11. september 2013 #700 Del Skrevet 11. september 2013 Så bra du ikke har det. Da skal jeg sjekke om jeg har det med jevne mellomrom Jeg er mye varmere enn før, men har ikke problemer med svetting. Blir fort varm å må kle av meg om det er varmt i et rom. Mer sensetiv på slikt enn før. Skjønner godt at det med svetting kan være flaut. Jeg hadde problemer med det i puberteten. Fant ingen deodoranter som fungerte så jeg tørte aldri gå med gensere som det viste godt på og som var veldig tettsittende. Jeg går mye i singlet og uten sokker, syns det hjelper. Jo jeg går og mye lettkledd. Får ofte rare blikk i byen/kjøpesenter når jeg går i singlet og med stor babymage i ca 10 plussgrader ute Folk må jo tru litt av hvert om meg! Noen ganger hjemme sitter jeg i bare BH'en og buksa Vil ikke sitte i trusa pga folk som går forbi en sjelden gang (går en sti forbi 3-4 meter unna vinduet) Glemte skrive at jeg fortsatt er sykemeldt, men at det nå er 60% sykemelding frem til neste kontroll som er i Oktober en gang. Siden jeg sover dårlig og hadde en grusom uke sist uke så vil jeg prøve om det kan hjelpe å jobbe to dager i uken. Må nesten prøve det litt ut å se hva som fungerer. Bra du blir fulgt opp Håper du blir bedre, selv om det ikke er vanlig å bli bra før etter fødsel når man først har fått bekkenløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå