Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡

Frufly

Anbefalte innlegg

Deilig å gå det ut av verden :)

Hvis ikke får jeg ordne det til med avspasering..eller de timene jeg skriver ekstra hver uke for jeg har egentlig 93% fast, mn har jobba 100%.

Lurt å bruke avspasering om det ikke er noen annen løsning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trur ikke at egenmelding og sykemelding kan kombineres nei. Men ta det opp med legen.

Vi har en ganske lik hverdag for tiden, hekling, sofa og litt gåing ;)

Gratulerer på forhånd med vogn! :hoppe: Er sikkert kjempe godt å bli ferdig med det! :)

Får bruke avspasering på det. Tror nok jeg skal be om mer sykemelding siden jeg bare har greid 1,5 dag på jobb denne uka. Veldig uvandt å ikke kunne like mye som før :P

Jeg har sagt til kjære at jeg ikke kan støvsuge, men her skjer ingenting :ler: Støvet flyter rundt på gulvet, herlig :fnise: Lurer litt på hvor lang tid det tar før han gjør deg jeg :P

Gøy å ha noe å holde på meg om dagene ;) Hekler du ammeinnlegg nå?

Ja, veldig godt å bli ferdig med vognevalget :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bruke avspasering på det. Tror nok jeg skal be om mer sykemelding siden jeg bare har greid 1,5 dag på jobb denne uka. Veldig uvandt å ikke kunne like mye som før :P

Jeg har sagt til kjære at jeg ikke kan støvsuge, men her skjer ingenting :ler: Støvet flyter rundt på gulvet, herlig :fnise: Lurer litt på hvor lang tid det tar før han gjør deg jeg :P

Gøy å ha noe å holde på meg om dagene ;) Hekler du ammeinnlegg nå?

Ja, veldig godt å bli ferdig med vognevalget :danse:

Ja er uvant å ikke holde ut en arbeidsdag og ellers "bare" ligge hjemme :( Men er heldigvis ikke lenge igjen for oss begge :rodmer:

Min gubbe støvsuger heller ikke så ofte, men jeg har heldigvis ikke støv på hjernen, sikkert ikke du heller :) Men det hadde vært koseligere med litt ofte støvsuging. Men han er veldig flink ellers, henter ting for meg og sånt :hjertesmil:

Ja holder på med det fjerde og siste ammeinnlegget :) Altså to par. Litt lei av å hekle det så brukte tid på den tredje :P Etterpå skal jeg strikke ferdig et vognteppe jeg holder på meg. Og så trur jeg at jeg er ferdig med babyting ;) Kanskje begynne på grytekluter eller noe sånt, MÅ ha noe å styre med når jeg ser på TV :)

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann ser heller ikke at det må støvsuges, tror det er noe innebygd i alle mange menn som gjør at de bare ikke ser det :P Siden vi har to hunder får jeg heller bare ta meg av det selv om jeg ikke burde. Vurderer nesten å kjøpe en slik robotstøvsuger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann ser heller ikke at det må støvsuges, tror det er noe innebygd i alle mange menn som gjør at de bare ikke ser det :P Siden vi har to hunder får jeg heller bare ta meg av det selv om jeg ikke burde. Vurderer nesten å kjøpe en slik robotstøvsuger :fnise:

Har også tenkt på robotstøvsuger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er uvant å ikke holde ut en arbeidsdag og ellers "bare" ligge hjemme :( Men er heldigvis ikke lenge igjen for oss begge :rodmer:

Min gubbe støvsuger heller ikke så ofte, men jeg har heldigvis ikke støv på hjernen, sikkert ikke du heller :) Men det hadde vært koseligere med litt ofte støvsuging. Men han er veldig flink ellers, henter ting for meg og sånt :hjertesmil:

Ja holder på med det fjerde og siste ammeinnlegget :) Altså to par. Litt lei av å hekle det så brukte tid på den tredje :P Etterpå skal jeg strikke ferdig et vognteppe jeg holder på meg. Og så trur jeg at jeg er ferdig med babyting ;) Kanskje begynne på grytekluter eller noe sånt, MÅ ha noe å styre med når jeg ser på TV :)

Veldig :jepp: Aldri vært så lat før, værre blir det sikkert om det fortsetter slik :ler: Jeg føler dte er veldig lenge igjen. Kjære sier " Tenk, du skal gå slik i 4 mnd til". Uff, mister jo helt motet. men gleder meg til premien da så er absolutt verdt det :hoppe:

Jeg har støv på hjernen, men når vi får barn i hus må jeg nok uansett bare bli vandt til å ha det litt støvete og rotete så egentlig er det bare sundt for meg å øve :P

Godt at mennene våre er hjelpsomme og snille :hjerte: Da betyr ikke det støvet så mye.

Vognteppe er eksta stas å få ferdig da :) Går faktisk overaskende bra med mitt i forhold til hva jeg hadde trodd. Har ikke kommet veldig langt, men det er veldig gøy :hoppendeglad:

Hehe, må nok være noe sånn :P Robot støvsuger fikk vi av mine foreldre til Jul et år, men kan ikke si at det funka så veldig.

Hadde prioritert hundene fremfor støvsuging ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg levert søknad om fødselspermisjon til kommunen, godt hva som er gjort :nigo:

Den søknaden til Nav må vi også begynne å tenke på snart.

Har også satt en sjokoladekake i ovnen. Har fått i oppdrag å bake sjokoladekake til helgen av Svigermor. Vi skal på hyttetur Lørdag til Søndag med Svigers og kjæres søsken m/familier for å feire 60

årsdagen til Svigerfar. Kjære lurte på om vi skulle reise i dag istedenfor, men jeg sa at det holdt med en natt siden jeg er så vond og sover skikkelig dårlig. Ble vist til at noen av de andre reiser i dag, men det er ikke det vi har blitt invitert til så tenkte at det fikk holde med en natt. Har i grunn nok planer i dag..

Så planene for resten av dagen er henge opp klær, lage sjokoladekrem og pynte kake, bestille barnevogn, pakke inn to gaver til en pakkelek vi skal ha på hytten, også må vi pakke det vi skal ha med oss. Syns det er mer enn nok planer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg levert søknad om fødselspermisjon til kommunen, godt hva som er gjort :nigo:

Den søknaden til Nav må vi også begynne å tenke på snart.

Har også satt en sjokoladekake i ovnen. Har fått i oppdrag å bake sjokoladekake til helgen av Svigermor. Vi skal på hyttetur Lørdag til Søndag med Svigers og kjæres søsken m/familier for å feire 60

årsdagen til Svigerfar. Kjære lurte på om vi skulle reise i dag istedenfor, men jeg sa at det holdt med en natt siden jeg er så vond og sover skikkelig dårlig. Ble vist til at noen av de andre reiser i dag, men det er ikke det vi har blitt invitert til så tenkte at det fikk holde med en natt. Har i grunn nok planer i dag..

Så planene for resten av dagen er henge opp klær, lage sjokoladekrem og pynte kake, bestille barnevogn, pakke inn to gaver til en pakkelek vi skal ha på hytten, også må vi pakke det vi skal ha med oss. Syns det er mer enn nok planer :jepp:

Har begynt å like sjokolade igjen så jeg kommer til deg og spiser sjokoladekake :fnise:

Etter jeg leverte søknaden så fikk jeg brev fra NAV om 2 mnd saksbehandlingstid, lenge syns jeg, da jeg ikke har en arbeidsgiver som forskutterer og det er under 2 mnd til fødsel. Men du har sikkert en arbeidsgiver som forskutterer? Søk til NAV når du er 31 uker på vei, for da er det 6 uker før du går ut i perm, og søker man tidligere enn 6 uker før man går ut i perm så må man levere dokumentasjonen på nytt. Så dere har ennå god tid ;)

Du er 23 uker i dag! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å like sjokolade igjen så jeg kommer til deg og spiser sjokoladekake :fnise:

Etter jeg leverte søknaden så fikk jeg brev fra NAV om 2 mnd saksbehandlingstid, lenge syns jeg, da jeg ikke har en arbeidsgiver som forskutterer og det er under 2 mnd til fødsel. Men du har sikkert en arbeidsgiver som forskutterer? Søk til NAV når du er 31 uker på vei, for da er det 6 uker før du går ut i perm, og søker man tidligere enn 6 uker før man går ut i perm så må man levere dokumentasjonen på nytt. Så dere har ennå god tid ;)

Du er 23 uker i dag! :danse:

Det har heldigivs jeg også begynt å like :P Du må bare komme ;)

En arbeidsgiver som forskutterer? hm aner ikke :P Jobber i kommunen så vet ikke hvordan det fungerer.

Jeg er litt sånn at jeg må ha sånn i orden helst lenge før jeg må :ler:

Da er vognen kjøpt :tommelopp: Damen som jobbet der viste oss en Easy walker qtro, den virka såå grei, men så er det det me at barnet ikke sitter vendt mot oss når vi bytter til sportsdelen. Digga egentlig den vogna, men magefølesen sa Emmaljunga. Ser ikke helt at en vogn med svingbare hjul er så lurt her på landet, men jeg tar kanskje feil. Den hadde ikke et bra sånn fottrekk heller for da måtte en kjøpe med et universal som jeg ikke likte så godt. Tenkte vi kunne kjøpt denne vogna på finn hvis vi føler behovet etterhvert :P

Jeg er veldig vond etter den lille turen på butikken og en tur innom matbutikken. Vet jo ikke om det er bekkenløsning jeg har, men virker veldig slik.

Må få lagt kremen til kaken, pakket og lagt biff til kvelds. Får sette kjære i arbeid tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har heldigivs jeg også begynt å like :P Du må bare komme ;)

En arbeidsgiver som forskutterer? hm aner ikke :P Jobber i kommunen så vet ikke hvordan det fungerer.

Jeg er litt sånn at jeg må ha sånn i orden helst lenge før jeg må :ler:

Da er vognen kjøpt :tommelopp: Damen som jobbet der viste oss en Easy walker qtro, den virka såå grei, men så er det det me at barnet ikke sitter vendt mot oss når vi bytter til sportsdelen. Digga egentlig den vogna, men magefølesen sa Emmaljunga. Ser ikke helt at en vogn med svingbare hjul er så lurt her på landet, men jeg tar kanskje feil. Den hadde ikke et bra sånn fottrekk heller for da måtte en kjøpe med et universal som jeg ikke likte så godt. Tenkte vi kunne kjøpt denne vogna på finn hvis vi føler behovet etterhvert :P

Jeg er veldig vond etter den lille turen på butikken og en tur innom matbutikken. Vet jo ikke om det er bekkenløsning jeg har, men virker veldig slik.

Må få lagt kremen til kaken, pakket og lagt biff til kvelds. Får sette kjære i arbeid tenker jeg ;)

Mange arbeidsgiver fortsetter å betale lønnen som før under kvinnens permisjon, også får arbeidsgiver pengene fra NAV. Trur at de fleste kommunene har det sånn, kanskje alle. Siden jeg ikke har jobb nå så vil jeg få pengene mine rett fra NAV. Du kan jo søke tidligere enn 6 uker før permisjonen, men som sagt da må du levere inn dokumentasjonen på nytt i uke 6, og NAV behandler ikke søknaden før da uansett :)

Gratulerer med vogn! ;) Hvilken ble det?

Noen ganger skal det ikke mye til før man får vondt i bekkenet :(

Ha en fin og smertefri helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange arbeidsgiver fortsetter å betale lønnen som før under kvinnens permisjon, også får arbeidsgiver pengene fra NAV. Trur at de fleste kommunene har det sånn, kanskje alle. Siden jeg ikke har jobb nå så vil jeg få pengene mine rett fra NAV. Du kan jo søke tidligere enn 6 uker før permisjonen, men som sagt da må du levere inn dokumentasjonen på nytt i uke 6, og NAV behandler ikke søknaden før da uansett :)

Gratulerer med vogn! ;) Hvilken ble det?

Noen ganger skal det ikke mye til før man får vondt i bekkenet :(

Ha en fin og smertefri helg! :blomst:

Åja sånn ja.

Måtte søke fødselspermisjon på jobb allerede jeg så måtte skrive alt ned hvordan vi skulle fordele permisjonen. Jeg syns det var tidlig jeg. Eller er det vanlig?

Ble Emmaljunga city cross.

Uff, nei skal ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja sånn ja.

Måtte søke fødselspermisjon på jobb allerede jeg så måtte skrive alt ned hvordan vi skulle fordele permisjonen. Jeg syns det var tidlig jeg. Eller er det vanlig?

Ble Emmaljunga city cross.

Uff, nei skal ikke det.

Ja arbeidsgiver vil ha tid på seg til å finne en vikar, og da må de vite når du blir borte. Og det med at hvis de skal forskuttere så må de vite om det er 80 el 100% de skal betale deg og hvor lenge :) Og det vil vel ha på tid på seg til å få det i orden og. Jeg måtte også fylle et et slikt skjema men det var det ingen som fortalte meg før jeg var i uke 30, for vikariatet mitt gikk ut ca 1 mnd tidligere. De sa at de ikke trengte infoen om fordeling og sånt fordi de ikke skal forskuttere for meg, men allikevel ville de ha det skjemaet fra meg. Men det var null problem at det ble så sent for meg, siden de ikke må finne en vikar for meg.

Fin vogn det, trur at den er ganske like Edge duo (som vi har) bare at vognbagen er mindre på City Cross :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg vil tro at jobben din forskutterer lønnen og får pengene tilbake fra NAV. Det er veldig greit for da taper du ikke noen feriepenger :lur: Også vil de nok vite hvor lenge du skal være borte sånn at de får lyst ut vikarstillingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde forberedt oss på at vi hadde god tid så da ble det plutselig litt stress når vi fikk et par dager på oss. Gikk jo helt fint altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar 100%. Jeg tar de 14 + 3 ukene og de 18 ukene. Etter det regner vi 5 uker ferie og ulønnet permisjon frem til Januar 2015. Så har vi tenkt at kjære er hjemme enten 14 uker sammenhengende eller at han er hjemme 2-3 dager i uka. Ikke helt bestemt den biten, men det haster vell uansett ikke. Da tenker jeg å jobbe deltid i barnehagen 50-60% jeg få meg enogså må jeg få en jobb der jeg kan jobbe ettermiddager og helger slik at vi kan få det til å gå opp. Svigermor er også veldig villig til å stille opp 1 dag i uka elr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha 100%. Er bra at man kan endre på permisjonen etterhvert så man ikke må være helt sikker når man søker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...