Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡

Frufly

Anbefalte innlegg

Nå er bekkenet mitt helt fint, men det var ikke bra mellom graviditetene for jeg tok det ikke nok med ro første graviditet. Nå andre gang visste jeg bedre og gikk ikke til butikken en gang.

Jeg vil tro du i det minste får bestille stol når de har tilbud? Men de har nok litt ekstra inne :)

Det er bra :)

Ofte slik at en presser seg for mye.

Jeg gav kanskje litt raskt beskjed, men jeg vil ikke gå å ha vondt hver dag ut svangerskapet. Bedre å jobbe litt og ha litt pause. Gruer meg litt til å fortelle det på jobb, men jeg kan ikke ta hensyn til de.

Gravid/mammatreningen gikk veldig bra :) Det var 15 påmeldte,men det var ikke alle som var der. Det var igrunn mest nybakte mødre som nettopp hadde født/som hadde en baby på et par mnd. Fy søren så sprekt sier jeg. Tror ikke det hadde vært meg :P De som nettopp hadde født gjorde ikke øvelser altså.. men siden det var første gang i dag var det en del info om tening for gravide, knipeøvelser, og litt om hva vi skal gjøre fremmover. Fysioterapauten gikk igjennom en del øvelser som vi skal gjøre.

Var også et par gravide, det var kjekt da for da fikk jeg hilse på de som venter omtrent på samme tid som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at dere har et sånt tilbud, er ikke noe sånt her. Jeg fikk høre at det er bassengtrening for gravide her men når jeg snakket med fysioterapeuten som har treninga så er den for alle, dvs all mulige plager og ikke fokus på graviditet og bekken. Hadde jeg vært fysioterapeut så hadde jeg sørget for bassengtrening for gravide! Dette er en stor kommune så hadde blitt fort fult.

Er kjempe viktig å tenke på seg selv i blant, og en graviditet er ikke evig uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere har et sånt tilbud, er ikke noe sånt her. Jeg fikk høre at det er bassengtrening for gravide her men når jeg snakket med fysioterapeuten som har treninga så er den for alle, dvs all mulige plager og ikke fokus på graviditet og bekken. Hadde jeg vært fysioterapeut så hadde jeg sørget for bassengtrening for gravide! Dette er en stor kommune så hadde blitt fort fult.

Er kjempe viktig å tenke på seg selv i blant, og en graviditet er ikke evig uansett ;)

Så kjedelig at det ikke er sånt tilbud i nærheten av der du bor :(

Veldig bra at de har fått det til på denne lille plassen her :) Hadde hatt det før, men da var det vist ikke så mangen som meldte seg på så de ville prøve igjen.

Ja det er helt sant :jepp: Flere jeg har fortalt om mine plage til sier " Allerede, det var veldig tidlig". Hater å høre det :( Jeg tar det nok ekstra til meg på så hormonell som jeg er, men skulle ønske folk tenkte litt mer over hva de sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg har blitt skikkelig tett i nesen :sur: Hater når det e slik at jeg omtrent må ha papir i nesen for det renner konstant. Får håpe det går over velidg kjapt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at det ikke er sånt tilbud i nærheten av der du bor :(

Veldig bra at de har fått det til på denne lille plassen her :) Hadde hatt det før, men da var det vist ikke så mangen som meldte seg på så de ville prøve igjen.

Ja det er helt sant :jepp: Flere jeg har fortalt om mine plage til sier " Allerede, det var veldig tidlig". Hater å høre det :( Jeg tar det nok ekstra til meg på så hormonell som jeg er, men skulle ønske folk tenkte litt mer over hva de sa.

Her bor det ca 50.000 personer, og ikke noe tilbud for gravide med bekkensmerter, veldig dårlig :(

Håper du ikke reagerer på hva jeg sier men jeg syns ikke at det er tidlig, men det er fordi jeg sammenligner med meg selv, jeg begynte jo å bli plaget med bekkenet litt i uke 8 og verre fra uke 9. Men jeg skjønner deg godt, som gravid er det ikke alt man vil høre. Jeg ble veldig lei av "åååå stakkars deg", ikke alle sa det ordrett sånn og klart det er ikke gøy med bekkenløsning men jeg er ingen liten unge for det! Og svigermor som hele tiden står litt på skrå foran meg og hevder at magen min er skeiv! Ikke bare sier hun rolig "Oj den er litt skeiv", neida hun må rope hver gang "Herregud magen din er skeiv!". Så ber jeg henne stå rett foran og da ser hun at den ikke er skeiv. Til og med inne på en flyplass med masse folk ropte hun det ut, det var kanskje 5 el 6 gang hun har hevdet det. :sjokkert: Enkelte folk må man bare ignorere i blant :( Men ikke lett når man er gravid! Med hormoner og mer fokus på kroppen sin :hug:

Æsj, jeg har blitt skikkelig tett i nesen :sur: Hater når det e slik at jeg omtrent må ha papir i nesen for det renner konstant. Får håpe det går over velidg kjapt :jepp:

Jeg var mye forkjølet i første trimester, er vist en gravidting. Men er ennå konstant småslimete, bare i halsen da. Får håpe at du ikke begynner å blø neseblod og, vi blør lett i nesa og, som i underlivet. God bedring! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at gravid-treningen gikk bra :)

Jeg har også blitt forkjøla i løpet av natten. :fryser: Kjedelig!! Håper det går fort over for oss begge. Det er typisk å bli syk på denne tiden av året!.

God bedring til deg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her bor det ca 50.000 personer, og ikke noe tilbud for gravide med bekkensmerter, veldig dårlig :(

Håper du ikke reagerer på hva jeg sier men jeg syns ikke at det er tidlig, men det er fordi jeg sammenligner med meg selv, jeg begynte jo å bli plaget med bekkenet litt i uke 8 og verre fra uke 9. Men jeg skjønner deg godt, som gravid er det ikke alt man vil høre. Jeg ble veldig lei av "åååå stakkars deg", ikke alle sa det ordrett sånn og klart det er ikke gøy med bekkenløsning men jeg er ingen liten unge for det! Og svigermor som hele tiden står litt på skrå foran meg og hevder at magen min er skeiv! Ikke bare sier hun rolig "Oj den er litt skeiv", neida hun må rope hver gang "Herregud magen din er skeiv!". Så ber jeg henne stå rett foran og da ser hun at den ikke er skeiv. Til og med inne på en flyplass med masse folk ropte hun det ut, det var kanskje 5 el 6 gang hun har hevdet det. :sjokkert: Enkelte folk må man bare ignorere i blant :( Men ikke lett når man er gravid! Med hormoner og mer fokus på kroppen sin :hug:

Jeg var mye forkjølet i første trimester, er vist en gravidting. Men er ennå konstant småslimete, bare i halsen da. Får håpe at du ikke begynner å blø neseblod og, vi blør lett i nesa og, som i underlivet. God bedring! :hug:

Nei, jeg reagerer såklart ikke på det for jeg mener jo at det er helt forskjellig fra person til person. Syns det er frekt når folk slenger slikt ut om at det er veldig tidlig,uvanlig osv.

Jeg har ikke trent de siste årene så har nok veldig mye med deg også. Litt min egen feil. men er mangen som ikke trener som ikke får noen plager heller så folk er forskjellige.

Utrolig dårlig gjort av svigermoren din å skrike slikt ut at magen er skeiv. Må kanskje se fra rett vinkel da :roll: Utolig hva folk kan si av og til. Nei det er jammen ikke lett når en er full av hormoner.

Jeg var også veldig tett i nesen de første mnd. Nå er jeg helt sandpapir i halsen og potte tett i nesen. Mer enn halve barnegruppen har det samme så er nok det jeg også har fått. Fungerte heldigivs med nesespray i dag.

Har venta på tlf fra legen/legekontoret etter tlf i går, men hørte aldri noe mer. Legen min er sikkert syk så da skjer det nok ikke noe. Jeg får ta en dag om gangen denne uka.

Har alltid blødd mye i nesa, men mest om vinteren. Har heldigvis ikke vært mye plaga av det nå.

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at gravid-treningen gikk bra :)

Jeg har også blitt forkjøla i løpet av natten. :fryser: Kjedelig!! Håper det går fort over for oss begge. Det er typisk å bli syk på denne tiden av året!.

God bedring til deg :blomst:

Uffda, får jammen håpe det slipper taket veldig fort :jepp: Veldig mangen som er forkjøla nå.

Takk, dt samme til deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkensmerter har ingenting med trening å gjøre. Det er topptrente idrettsutøvere som blir gravide og fortsetter å trene som gravid men som plutselig får bekkensmerter, leste om ei, husker ikke hvem. Så trening på forhånd har ingenting å si :) Det sa også fysioterapeuten min. Jeg trudde det selv, og skylte meg på meg selv. Det forskerne trur er at det er hormoner som gjør dette, at vi med smertene har en høyere produksjon av et hormon på R mener jeg (leste det en plass senest i går).

Svigermora mi er litt spesiell selv om hun er veldig greit og. Har ikke nevnt det i dagboka mi for vil ikke dele for mye der i tilfelle noen finner ut hvem jeg er.

Våknet opp med en stor slimpropp i halsen og er litt hes nå :fnise:

Ha en fin onsdag! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Bekkenløsning trenger ikke ha noe med trening å gjøre. Det er ofte hormonelt betinget, i hvert fall om du får det tidlig. Da har det ikke noe med økt vekt og gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkensmerter har ingenting med trening å gjøre. Det er topptrente idrettsutøvere som blir gravide og fortsetter å trene som gravid men som plutselig får bekkensmerter, leste om ei, husker ikke hvem. Så trening på forhånd har ingenting å si :) Det sa også fysioterapeuten min. Jeg trudde det selv, og skylte meg på meg selv. Det forskerne trur er at det er hormoner som gjør dette, at vi med smertene har en høyere produksjon av et hormon på R mener jeg (leste det en plass senest i går).

Svigermora mi er litt spesiell selv om hun er veldig greit og. Har ikke nevnt det i dagboka mi for vil ikke dele for mye der i tilfelle noen finner ut hvem jeg er.

Våknet opp med en stor slimpropp i halsen og er litt hes nå :fnise:

Ha en fin onsdag! :hug:

Det var nesten litt "godt" at det ikke er for at jeg ikke har trent så slipper jeg å gå å ha dårlig samvittighet for det.

Skjønner godt at du ikke vil skrive alt sånn i dagboka. Litt skummelt å dele alt på nett.

Ånei, du også?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg har ikke sovet i natt. Har vært helt sandpapir i halsen og det klødde sånn. Prøvde å drikke varm melk med honning i 01.30 tiden.. La meg med store forhåpninger, men nytta ikke. Prøvde med to puter, sove sittende.. men så endte jeg opp med å sitte i sofaen helt til mornings. Gikk ikke på jobb da siden jeg er helt ør uten søvn og støl i rumpen og rygg. Kjøpte hostesaft på apoteket, men får ikke sove for nå er jeg overtrøtt :sur:

Fikk nettopp tlf fra legekontoret at jeg har fått 50% sykemelding, men skulle vente til i morgen ettermiddag med å hente den. Hadde dere ringt jobben i dag da å gitt beskjed? Den nye sykemeldingen gjelder fra i dag, men husker ikke hvor langt frem den gjelder. Jeg har tenkt på jobb i morgen så kan vel bare gi beskjed da? Uka er jo uansett slutt snart.

Bekkenløsning trenger ikke ha noe med trening å gjøre. Det er ofte hormonelt betinget, i hvert fall om du får det tidlig. Da har det ikke noe med økt vekt og gjøre :)

Det var veldig godt å lese. Slipper jeg å ha dårlig samvittighet for noen av de tingene :)

Får bare ta det med ro slik at jeg kan slippe veldige plager etter fødsel. Tenker veldig på det også jeg.

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff får vondt av å lese det du skriver :troest: Håper at du blir fort frisk! :hug:

Man er pliktig å informere arbeidsgiver så fort som mulig når man blir sykemeldt, men om du MÅ informere i dag siden du ikke har papirene i hånda vet jeg ikke men vil tru det siden du er sykemeldt i dag og. Er jo bare å ringe, er lurt å avtale hvordan du skal jobbe fremover. Om du blir 2 eller 3 dager hjemme denne uken, og så hva du blir neste uke, osv. Eller om du skal jobbe 2,5 arbeidsdager i uka. Regner med at du er sykemeldt i et par uker iallefall men kan jo ta feil, er jo bare å si at du ikke husker hvor lenge. Vet at det er litt ubehagelig å ta en sånn tlf, man har jo lyst å si at man er frisk, men kanskje greit å bli ferdig med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff får vondt av å lese det du skriver :troest: Håper at du blir fort frisk! :hug:

Man er pliktig å informere arbeidsgiver så fort som mulig når man blir sykemeldt, men om du MÅ informere i dag siden du ikke har papirene i hånda vet jeg ikke men vil tru det siden du er sykemeldt i dag og. Er jo bare å ringe, er lurt å avtale hvordan du skal jobbe fremover. Om du blir 2 eller 3 dager hjemme denne uken, og så hva du blir neste uke, osv. Eller om du skal jobbe 2,5 arbeidsdager i uka. Regner med at du er sykemeldt i et par uker iallefall men kan jo ta feil, er jo bare å si at du ikke husker hvor lenge. Vet at det er litt ubehagelig å ta en sånn tlf, man har jo lyst å si at man er frisk, men kanskje greit å bli ferdig med det?

Håper jeg også :jepp:

Siden jeg ikke får papirene før i morgen ettermiddag så tenkte jeg at det ikke var vits.. Var sykemeldt på Mandag og i dag også så denen uka er det ikke mye igjen. Kan godt ta en egenmelding for min del. men for arbeidsgiver er det sikkert greit å få planlagt neste uke. Hmm.. bør kanskje ta en tlf da selv om jeg helst ikke vil :sjenert: Ja slike tlf er veldig ubehagelig, men må nok bare til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hende at jeg tar feil men trur ikke at man kan kombinere egenmelding og sykemelding, men kan ta feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende at jeg tar feil men trur ikke at man kan kombinere egenmelding og sykemelding, men kan ta feil ;)

Stemmer det. Tror jeg også har hørt om det. Fikk ikke tak i styrer siden hun satt opptatt i et møte. Får ta det i morgen.

Noen som har tips til god bh som støtter godt under graviditeten? Tar også i mot tips til amme bh. Kjøpte dere en/to str over den dere brukte før fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til god bh som støtter godt under graviditeten? Tar også i mot tips til amme bh. Kjøpte dere en/to str over den dere brukte før fødsel.

Kanskje ikke helt det du tenker på men jeg bruker ikke vanlige BH'er lenger, de strammer når jeg sitter og spilene gnager, har prøvd uten spile men de strammer de og.. Så jeg kjøpte soft-BH på Kappahl (selges helt sikkert andre plasser og). De ser ut som sports-BH'er men er ikke like stramme, er veldig elastiske så de skal jeg også bruke som amme-BH, for er plass til å vokse i de :) Er lett å bare dra de opp og ned. Men de gir ikke like mye støtte som vanlige BH'er side de er uten spiler.

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke helt det du tenker på men jeg bruker ikke vanlige BH'er lenger, de strammer når jeg sitter og spilene gnager, har prøvd uten spile men de strammer de og.. Så jeg kjøpte soft-BH på Kappahl (selges helt sikkert andre plasser og). De ser ut som sports-BH'er men er ikke like stramme, er veldig elastiske så de skal jeg også bruke som amme-BH, for er plass til å vokse i de :) Er lett å bare dra de opp og ned. Men de gir ikke like mye støtte som vanlige BH'er side de er uten spiler.

Jo helt topp! :tommelsmil: Det vil jeg ivertfall prøve å se om jeg liker. Får lage meg en liste over hvor jeg skal innom å prøve neste gang vi er i byen. Jeg har to BH`er som passer fortiden. Kjøpt på change og en undertøysbuikk i Polen, men de begynner å stramme litt. Spilene gnager litt så er ikke veldig behagelig å gå med.

Takk for hjelp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult ;) Jeg kjøpte to nye vanlige BH etterhvert som puppene vokste men de var like vonde. Og da hadde jeg lett og lett etter rett størrelse da det ikke er lett å finne BH'er med E-cup som ikke er dyre, men det var jo bortkastet. Ble så glad når jeg fant de soft-BH'ene. Jeg har brukt de i flere mnd nå :) MEN kan jo hende at de ikke egner seg som amme-BH men jeg satser på det, får heller kjøpe amme-BH etter fødsel om jeg tar feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Det er lurt å tenke på hva du kan gjøre for å minimere smerter etter fødsel :)

Når det gjelder ammebh så kan jeg ikke få skrytt nok av Bravado seamless! Brukte den også under graviditeten. Har prøvd Boob også, men de kan ikke måle seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...