Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡

Frufly

Anbefalte innlegg

Gratulerer til Herrfly!

Så godt å ha så mye utstyr i hus allerede :) Vent med å kjøpe febertermometer for jeg vet det har pleid å være med det i gratispakkene fra Apoteket. Ikke alle får men er du av de heldige så slipper du å kjøpe ;) Og sånn baksetespeil er helt genialt så det var en lur ting å ha på lista!

Håper ikke sjefen din gjør noe big deal ut av plagene dine. Svangerskap er ingen sykdom men jammen kan det føre med seg mye teit og det er jo ikke akkurat noe man kan noe for! Du har krav på tilrettelegging, enten sjefen liker det eller ei. De vil vel heller ha deg i arbeid enn at du skal sykemeldes 100% vil jeg tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagen til mannen! :)

Så kjekt å kunne krysse av ting på lista, det er jammen ikke lite som skal handles inn underveis.

Sjefen kan være så lite begeistret h*n bare vil, men enten må de tilrettelegge for deg, eller så blir du jo sannsynligvis helt borte fra jobb, så valget bør jo være ganske enkelt. Håper du får komme kjapt inn til JM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Vi har vippestol, babygym, bæresjal, babyset til Tripp Trapp og sikkert mer som dere kan få brukt herfra ;) Regner med at vi er ferdig med det meste når minien deres kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være bedre for jobben din å la deg dra på trening enn at du blir sykemeldt. Vet du når legen din er tilbake? Trur at legen kan skrive noen ord til sjefen din om sjefen ikke vil tilrettelegge, også sier du bare at det blir sykemelding om de ikke vil tilrettelegge. Jordmor trur jeg ikke kan gjøre så mye, jeg fikk bare en brosjyre fra min og det var ikke noe nytt for meg i den, ja og noen tips da.

Er de lenge til legen er tilbake så kjøp deg et bekkenbelte til å ha på jobb (lurt å kjøpe uansett). Hvis du vil ha link til mitt belte så kan jeg ordne det med pc'en senere, bruker mobilen nå. Jeg vet hvordan det er å jobbe i barnehage med bekkensmerter, ikke noe særlig! :(

Vil og anbefale bilstolpose selv om vi ikke har brukt den ennå ;) Jeg kjøpte en på Lilleprinsen, ikke av dun men den er foret.

Ang termometer i Apotek1 sin gratispakke så hente jeg to der og de hadde lit forskjellig innhold men ingen termometer :( Men det er de som får det ja ;) Hvis du ikke får så husk å kjøp et til babyer, ikke de vanlige. Og det er lurest med et rumpetermometer da det kun er de man kan stole på.

God helg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Vil bare nevne at bekkenbelte kan gi verre smerter. Jeg har kun fått bruke det en halvtime til dagen av manuellterapeuten. Men fikk så vondt av å bruke det at jeg sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til Herrfly!

Så godt å ha så mye utstyr i hus allerede :) Vent med å kjøpe febertermometer for jeg vet det har pleid å være med det i gratispakkene fra Apoteket. Ikke alle får men er du av de heldige så slipper du å kjøpe ;) Og sånn baksetespeil er helt genialt så det var en lur ting å ha på lista!

Håper ikke sjefen din gjør noe big deal ut av plagene dine. Svangerskap er ingen sykdom men jammen kan det føre med seg mye teit og det er jo ikke akkurat noe man kan noe for! Du har krav på tilrettelegging, enten sjefen liker det eller ei. De vil vel heller ha deg i arbeid enn at du skal sykemeldes 100% vil jeg tro!

Takk ;)

Ja det er kjempeherlig! :danse: Er jo så mye som skal handles så bare det å ha begynt er en super følelse :hoppe:

Anngående trening i jobbtiden så håper jeg det går i orden :jepp: Vil jo tro de vil ha meg i arbeid lengst mulig så jeg ser ikke problemet.

Gratulerer med dagen til mannen! :)

Så kjekt å kunne krysse av ting på lista, det er jammen ikke lite som skal handles inn underveis.

Sjefen kan være så lite begeistret h*n bare vil, men enten må de tilrettelegge for deg, eller så blir du jo sannsynligvis helt borte fra jobb, så valget bør jo være ganske enkelt. Håper du får komme kjapt inn til JM :)

Takk ;)

Ja det veldig gøy! :hoppendeglad: Uff, nei lista er lang :jepp:

Vil to det ja så håper det går i orden :) Håper også jeg kommer kjapt til JM ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare nevne at bekkenbelte kan gi verre smerter. Jeg har kun fått bruke det en halvtime til dagen av manuellterapeuten. Men fikk så vondt av å bruke det at jeg sluttet.

For meg hjelper den kjempe mye, men jeg må ha den på rett plass for meg, som er ganske langt ned i forhold til mange andre. Men vi er jo forskjellige ;) Er absolutt verd å prøve syns jeg, er jo bare å kutte den ut om den er vond å bruke, er ikke dyr heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vippestol, babygym, bæresjal, babyset til Tripp Trapp og sikkert mer som dere kan få brukt herfra ;) Regner med at vi er ferdig med det meste når minien deres kommer.

Så gøy!! :hoppe: Vi trenger jo det meste så er bare et stort pluss å kunne få kjøpe litt av andre ;)

Vi får snakkes om det når det nærmer seg jul, da vet dere nok hva snuppa deres ikke trenger lengre ;)

Bilstolpose må vi bare kjøpe oss ;) Er sikkert helt genialt med tanke på å slippe mye av og på kledning, og ikke minst med tanke på sikkerheten.

Venter nok med bekkenbelte til jeg har vært hos JM/lege :)

Det må jo være bedre for jobben din å la deg dra på trening enn at du blir sykemeldt. Vet du når legen din er tilbake? Trur at legen kan skrive noen ord til sjefen din om sjefen ikke vil tilrettelegge, også sier du bare at det blir sykemelding om de ikke vil tilrettelegge. Jordmor trur jeg ikke kan gjøre så mye, jeg fikk bare en brosjyre fra min og det var ikke noe nytt for meg i den, ja og noen tips da.

Er de lenge til legen er tilbake så kjøp deg et bekkenbelte til å ha på jobb (lurt å kjøpe uansett). Hvis du vil ha link til mitt belte så kan jeg ordne det med pc'en senere, bruker mobilen nå. Jeg vet hvordan det er å jobbe i barnehage med bekkensmerter, ikke noe særlig! :(

Vil og anbefale bilstolpose selv om vi ikke har brukt den ennå ;) Jeg kjøpte en på Lilleprinsen, ikke av dun men den er foret.

Ang termometer i Apotek1 sin gratispakke så hente jeg to der og de hadde lit forskjellig innhold men ingen termometer :( Men det er de som får det ja ;) Hvis du ikke får så husk å kjøp et til babyer, ikke de vanlige. Og det er lurest med et rumpetermometer da det kun er de man kan stole på.

God helg! ;)

Håper det med treningen går i orden. Vil ikke lage problemer for jobb, men den dagen treningen skal være er vi godt bemannet så jeg ser ikke hvorfor det ikek skal gå. En god innvistering hvis de vil ha meg i arbeid lengst mulig :)

Får se hva jeg finner av bilstolpose. Gidder ikke betale i dyre dommer for det heller :sjenert: Mulig jeg finner en på Finn eller Ebay ;)

Termometer vil jeg vente med som dere sier så ser jeg om jeg får eller ikke :)

GOD HELG! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, plutselig ser jeg at jeg er 20 uker :strix: Fyttikatta!! :sjokkert: Har vist om det altså, men plutselig var dagen her :ler:

Deilig :bolledeig::skya::hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, plutselig ser jeg at jeg er 20 uker :strix: Fyttikatta!! :sjokkert: Har vist om det altså, men plutselig var dagen her :ler:

Deilig :bolledeig::skya::hoppendeglad:

Den var ikke dyr da ;) Såg grei ut :)

åååå 20 uker :danse: så det ikke jeg heller! Halvveis!!!! :strix:

Jeg ble overrasket når jeg fikk posen over hvor god den virker, myk og deilig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

For meg hjelper den kjempe mye, men jeg må ha den på rett plass for meg, som er ganske langt ned i forhold til mange andre. Men vi er jo forskjellige ;) Er absolutt verd å prøve syns jeg, er jo bare å kutte den ut om den er vond å bruke, er ikke dyr heller.

Men du må ikke glemme at du skal ha bekkenet etter graviditeten også... For bekkenet får ikke være fritt og det kan gi store konsekvenser etter fødsel. Snakk med manuellterapeuten din om bruken i hvert fall.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du må ikke glemme at du skal ha bekkenet etter graviditeten også... For bekkenet får ikke være fritt og det kan gi store konsekvenser etter fødsel. Snakk med manuellterapeuten din om bruken i hvert fall.

Er manuellterapeuten som anbefalte meg å bruke det ;) Men jeg bruker det ikke mye, er faktisk et par uker siden sist fordi jeg har glemt å bruke det fordi tankene mine har vært en annen plass pga noe styr med et øye. Brukte det mest på jobb og ble i den perioden mye bedre, nå som jeg bruker det sjeldnere så er jeg verre. Men om det er tilfeldig eller ikke vet jeg jo ikke.

Man skal selvsagt ikke bruke det hele tiden, det sa manuellterapauten min og jeg viste det fra før av. Det er også i veien i blant, når man f.eks setter seg ned. Men når jeg går en tur eller er på butikken så er det kjekt å ha på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yesterday, Favole og Ara :strix: Tenk at jeg er halvveis :danse:

Noen som bruker babyverden appen?

Hater den etter at jeg måtte oppdatere den. Om jeg logger meg på får jeg at jeg er 20+1 i dag, om jeg skriver inn termin som gjest så får jeg at jeg er 20+2 i dag. Er sikkert ikke helt nøyaktige disse appene, men var så gøy med en liten tekst hver dag. Teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å installere den app'en, har noen andre men har mistet interessen av å bruke de, kanskje fordi jeg er så langt på vei, det er ikke like spennende lenger for nå venter jeg bare på fødselen :) Jeg liker WomanLogPregnancy, den kommer med info om fosteret sin utvikling en gang i uken og har en kalender hvor du kan lagre div info om ditt svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dabber nok litt av her også. Men kommer til å lese den ukentlige ivertfall, det er litt spennende.

Denne helga har vært travel, men utrolig kjekk ;)

I går var vi på grendacup. Kjære stilte for laget foreldrene hans er på for de sliter litt med å få nok folk på laget sitt ettersom de er litt oppi åra.

Senere på dagen reiste kjære og jeg på spa hotell ;) Det var litt skuffende pga det var slitt hotell og de som jobbet der kunne ikke veldig godt norsk. Lytt var det også så jeg sov ikke godt. Det som var bra på det hotellet var ansiktsbehandling jeg hadde og god frokost.

I dag har vi vært på slektstreff/stølstur i pissregn. Søskenbarntreff på svigerfars side. Vi var rundt 57 stk. ikke værst siden været ikke var helt topp. Jeg ble veldig våt i skor og på hele buksa. Nå er jeg skikkelig sliten. Vondt i rygg og baken :( Må ringe legen i morgen for det blir ikke bedre med smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...