Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡

Frufly

Anbefalte innlegg

Åå det er så koselig med strikkeplagg! Søsteren min holder på med et sett til oss, og har funnet et som mamma skal lage, gleder meg såå til å bruke disse til mini :) Vanskelig å plukke ut hvilke man liker best, det er jo så mange!

Kos da ;) Ja det er det ;) Trenger varme gode klær når vi får vinterbabyer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eeelsker hjemmestrikket tøy! Har akkurat bestilt et sett babyen vår som Oldemoren skal lage. Gleder meg masse til å bruke det. Mamma og svigermor strikker også, så vi får noe stadig vekk. Helt herlig og særlig nå som vi har barnehagegutt som trenger å holde seg varm i vinter! :)

Høres ut som at du har hatt en fin dag, til tross for lite nattesøvn. Bare å venne seg til det for det er sånn det snart blir :fnise:

Greit når det bare er å bestille ;)

:fnise: ja er nok det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi prater så mye om at hun er redd for at hun skal bli veldig syk. Jeg har prøvd å ikke ta det så veldig innover meg å sagt til henne at hun ikke må gå å tenke på slikt. Gå til legen om det er noe hun lurer på. I det siste har hun prata om føflekker så nå begynner jeg og vet du :roll: Har masse føflekker på hele kroppen, spesielt mange på ryggen. Noen har vokst litt i str og noen er mørke.

Siden jeg bekymrer meg må jeg ta det opp med legen så hun får vurdert om det er noen jeg må fjerne. Hater å gå rundt å bekymre meg. Har også en på magen som såklart strekker seg ettersom magen vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Ta det opp med legen neste kontroll :) Mamma går til hudlege en eller to ganger i året pga. mange føflekker.

En ting til - kan du finne noen strikkeklær du kan ønske deg? Gjerne et sett? Hint hint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med legen neste kontroll :) Mamma går til hudlege en eller to ganger i året pga. mange føflekker.

En ting til - kan du finne noen strikkeklær du kan ønske deg? Gjerne et sett? Hint hint ;)

Ja får det. Hadde vært greit å gått fast for å sjekke de. Takk for tips!

Åh, så gøy!! :hoppendeglad: Ikke problem å finne noe ;) treger litt på at jeg valgt grønt hentesett :sjenert: så kanskje noe i en blå farge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde laget blått. ja ;) Men ønsker du noe bittelite?

Jeg har bestilt en jakke av mamma i bitteliten str, men trenger helt sikkert mer siden det er vinter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg har bestilt en jakke av mamma i bitteliten str, men trenger helt sikkert mer siden det er vinter :)

Alltid gøy med mer enn én! Si fra hvilken farge mammaen din lager da så tar jeg en litt annen nyanse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid gøy med mer enn én! Si fra hvilken farge mammaen din lager da så tar jeg en litt annen nyanse :)

Ja det er det ;) Royal alpakka lyseblå fargekode 5813 skal hun strikke jakke i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi prater så mye om at hun er redd for at hun skal bli veldig syk. Jeg har prøvd å ikke ta det så veldig innover meg å sagt til henne at hun ikke må gå å tenke på slikt. Gå til legen om det er noe hun lurer på. I det siste har hun prata om føflekker så nå begynner jeg og vet du :roll: Har masse føflekker på hele kroppen, spesielt mange på ryggen. Noen har vokst litt i str og noen er mørke.

Siden jeg bekymrer meg må jeg ta det opp med legen så hun får vurdert om det er noen jeg må fjerne. Hater å gå rundt å bekymre meg. Har også en på magen som såklart strekker seg ettersom magen vokser.

Huff jeg tok det opp med legen i fjor en gang, har masse føflekker, men jeg måtte ikke fjerne noen. Er litt skeptisk for ei venninne fikk den samme beskjeden men hun insisterte på å få fjernet en, og den hadde kreft i seg. Det hadde ikke spredd seg heldigvis :)

Jeg har noen føflekker som har endret på seg (står mer ut men de er lyse og fine) nå som jeg er gravid men har skjønt det sånn at mange opplever det når de er gravid, uten at det er noe farlig. Jeg har en føflekk som har flyttet seg mange ca nå :fnise: Pga magen men den er ikke på magen.

Skulle ønske noen ville strikke til min baby, kan bare rett og vrang selv, så det blir kun skjerf ol. :fnise:

Ha en fin ny uke! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt en skal bekymre seg over. Har ikke bestilt time, venter til jeg skal på kontroll neste gang.

I natt føler jeg at jeg ikke har sovet noe :( men tror jeg har sovet et par timer. Kjære måtte jobbe borte så har sovet her alene. Liker ikke sove alene i leiligheten. I tillegg våkna jeg flere ganger av leggkramper og at jeg måtte tisse. Skal bli hardt å ha planleggingsdag på jobb i dag kjenner jeg. Spørs om jeg ikke sovner :fnise:

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laaaang dag :natti:

Har begynt å kjenne vondter i korsryggen og stråling nedover bena. Ikke bra. Tenkte melde meg på gravid/mammatrening for forebygging, men det går på dagtid når jeg er på jobb :( Hadde kanskje hjelpt litt siden jeg begynner å kjenne vondter allerede nå.

Ringer jordmor neste Mandag for da er hun tilbake etter ferien. Får høre med hun da hva hun tenker siden hun også er med på dette treningstilbudet som skal være her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff vet godt hvordan det er å sove dårlig, gjorde det selv i natt :(

Høres ut som bekkenløsningssmerter :( Håper at det ikke blir så ille! Bassengtrening for gravide skal være bra men det er som regel på dagtid og. Det er ikke bassengtrening for gravide her i Bodø :( Blir det bare litt verre så kom deg til en fysioterapeut! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Du kan nok få den treningen som tilrettelegging på jobb, altså at du kan gå. Snakk med lederen din. I kommunen har du rett på mye tilrettelegging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff vet godt hvordan det er å sove dårlig, gjorde det selv i natt :(

Høres ut som bekkenløsningssmerter :( Håper at det ikke blir så ille! Bassengtrening for gravide skal være bra men det er som regel på dagtid og. Det er ikke bassengtrening for gravide her i Bodø :( Blir det bare litt verre så kom deg til en fysioterapeut! :hug:

Er helt grusom :(

Anngående trening enten i basseng eller i sal så burde ikek det ha noe å si om det er på dagtid. Syns jobben burde tilrettelagt for det.

Ikke værre, men jeg kjenner enda at det er vondt. Skal ta det opp med JM neste gang jeg er der. Er vell bedre å forebygge tenker jeg.

Du kan nok få den treningen som tilrettelegging på jobb, altså at du kan gå. Snakk med lederen din. I kommunen har du rett på mye tilrettelegging :)

Ja jeg får det :) Vil jo aller helst være i jobb frem til permisjon, tror leder også vil ha meg i jobb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du like allright arbeidsplass som meg så gjør de alt som er for å beholde deg i jobb! :) Jeg fikk tilrettelagt både arbeidstider og "goder" i jobben da jeg fikk bekkenproblemer. Fikk fri til trening/fysio, lange gode pauser, kortere arbeidsdager, osv :)

Like greit å ta tak i det så fort som mulig, så har du tid til å forebygge før det evt blir verre! Når skal du til JM igjen da?

Du kan jo kontakte fastlegen din da. Han skriver henvisning til fysio slik at du kan komme i gang fort. Kanskje han kan anbefale noen gode for deg :)

Håper du får sove godt i natt og at det ordner seg med vondter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har kjære bursdag! :bursdag:

Vi har hatt svigers her på kake og is ;) Kjære fikk gavekort, roser, snop og kort fra meg og mini :hjerte:

Av svigers fikk han/vi støtte til vogn :nigo: Slikt kommer godt med :)

Mamma har handla bilsete for oss på tilbud på barnashus i dag så nå er det også i boks :danse:

Her er ting vi har handlet. Deilig å ha ting i hus :)

Vinterpose

Dyne

Sengtøy

Ullklær fra 0-3mnd

-body

-strømpebuser

-pysjamas

-luer

-sokker

Ulltepper

Bilsete

lammeskinn til vogn og vugge

Madrass

Bæresele

vogn

Febertermometer

Stol

solskjerm

stellebord

stelleveske

baksetespeil

badebalje

brystpumpe

flaskeholder

stellematte

bilstolpose?

vippestol

babyleker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JM og legen min har ferie. Vet at JM er tilbake på Mandag så tenker å ringe da. Hadde håpt at det gikk i orden, men egentlig hørtes sjefen ikke veldig begeistra ut :sjenert: Blir nok ikke bedre dette her så er bra å starte tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...