Frufly Skrevet 27. september 2013 Forfatter #821 Del Skrevet 27. september 2013 Tar ofte opp dette med navn, mn kjære avslutter det kjapt. Har egentlig funnet et jeg ønsker å ha. Eller har funnet mangen, mn de er for "moderne" for kjære. Blir litt småirritert av dette. Han ler bare det bort når jeg sier at jeg liker det navnet best. Æsj, hater dettte Han har komt med et par navneforslag, men det er ikke litt i nærheten av det jeg kunne tenkt. Har lagt lister med mangen navn der vi stryker ut de vi ikke liker, da stryker han ut nesten alle. Vanskelig gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 27. september 2013 #822 Del Skrevet 27. september 2013 Som jeg skrev i boka mi, så er det neppe noe problem å hente ut pakkene nå, selv om det er mer enn tre mnd igjen, har ikke hørt at noen har opplevd å bli spurt etter termin. Det står jo ikke på kvitteringa heller "kan hentes fra dato...". Det med navn er skikkelig vanskelig. Vi hadde to navn vi begge likte veldig godt, men det ene blir "plutselig" brukt av mange rundt oss, så da vil jeg ikke ha det selv lengre. Og det andre er ikke samboer like gira på lengre. Ellers liker vi svært ulike navn, og han er liksom litt "besatt" av dette ene navnet vi hadde i utgangspunktet, blæ :\ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 27. september 2013 #823 Del Skrevet 27. september 2013 Du kan jo prøve å hente pakkene Når jeg hentet den ene pakken så ville de ikke se på hentelappen så den hentet jeg to ganger Veldig vanskelig med navn ja, vi har sånn høvelig lik smak (men jeg steilet når han foreslo Ailo) men han nekter å bli enig om navn før vi har møtt lillegutt. Mens jeg mener at vi kan bestemme oss og heller ombestemme oss om det ikke passer. Og uansett holde det hemmelig. Så vi har en felles liste med flere alternativer, men jeg har en klar favoritt Dere må vel klare å finne noe begge liker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 27. september 2013 #824 Del Skrevet 27. september 2013 Tror det kan være veldig greit å faktisk ha sett babyen først før man bestemmer seg, men om begge har falt helt for et navn, så blir det jo sikkert det navnet uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 27. september 2013 #825 Del Skrevet 27. september 2013 Som jeg skrev i boka mi, så er det neppe noe problem å hente ut pakkene nå, selv om det er mer enn tre mnd igjen, har ikke hørt at noen har opplevd å bli spurt etter termin. Det står jo ikke på kvitteringa heller "kan hentes fra dato...". Når jeg hentet den ene pakken og den andre for andre gang så sjekket de hentelappene nøye i datasystemet og kommenterte at datoen stemmer, så det er jo lagret i systemet når man har termin, hvis ikke så hadde det ikke vært noe poeng å oppgi termin. Jeg fikk hentelappene med en gang jeg bestilte de i ca uke 10. Men ikke alle apotekfolk er like nøye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 27. september 2013 #826 Del Skrevet 27. september 2013 Tror det kan være veldig greit å faktisk ha sett babyen først før man bestemmer seg, men om begge har falt helt for et navn, så blir det jo sikkert det navnet uansett Er lov å ombestemme seg tenker jeg Noen bestemmer seg allerede før de ble gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 27. september 2013 #827 Del Skrevet 27. september 2013 Er lov å ombestemme seg tenker jeg Noen bestemmer seg allerede før de ble gravid Selvfølgelig kan man det. Folk gjør som de vil ut fra hva som passer dem best. Om begge liker samme navn veldig godt blir det sannsynligvis det uansett. Har man flere alternativer kan det kanskje være greit å se babyen først. Når jeg hentet den ene pakken og den andre for andre gang så sjekket de hentelappene nøye i datasystemet og kommenterte at datoen stemmer, så det er jo lagret i systemet når man har termin, hvis ikke så hadde det ikke vært noe poeng å oppgi termin. Jeg fikk hentelappene med en gang jeg bestilte de i ca uke 10. Men ikke alle apotekfolk er like nøye Tviler for at alle er like nøye, ser ihvertfall ikke slik ut i januargruppa jeg er i. Kjenner også mange som bare har gått innom og spurt om de har slike gratispakker for gravide, og fått utdelt uten å hatt med seg lapper. Hun på ditt apotek skulle ha lappen, men den kunne hun gjerne bare ta og gjøre som hun ville med siden pakken ikke var noe å skryte av Mens apotek1 dama sa at de trengte den ikke egentlig, så ut som hun bare kastet den i søpla når hun tok imot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 27. september 2013 Forfatter #828 Del Skrevet 27. september 2013 Jeg kunne tenkt meg å hatt navnet klart, men ser ikke ut som vi greier det. Vi har såpass forskjellige smaker så er vist ikke så lett som jeg trodde. Kanskje derfor jeg blir skuffet. Ser ut som det varierer litt hvor strenge de er. Kan ikke helt se at det gjør nie om jeg henter litt før, de ser vel at jeg er gravid Tar med de lappene å hører jeg så kan jeg forklare at jeg er et par dager for tidlig, men at vi bor noen timers kjøring unna så hadde håpt at jeg kunne fått de siden jeg første var der. Vi skal nok på julehandel også så ikke krise om det ikke går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 27. september 2013 #829 Del Skrevet 27. september 2013 Vi har også ganske ulik smak, litt frustrerende innimellom, men vi må da vel få det til på ett vis. Har heldigvis noen mnd igjen Kan ikke skjønne problemet, men hvis de spør kan du jo bare forklare slik som du sier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 27. september 2013 #830 Del Skrevet 27. september 2013 Tipper de ikke er så nøye på når du henter pakker! Det er nok bare satt "tidsfrist" slik at de kan se om personen er gravid eller ikke før de utleverer pakka Jeg har forøvrig hentet hos Vitus apotek og Apotek1 i dag. Jeg trengte bare å vise mailen med kvittering på telefonen så fikk jeg pakke. De ville se at jeg slettet den da. Men ingen som leste nøye eller sjekka magen min Forstår deg godt ang dette med navn! Vi har det nesten sånn som dere. Vi er så uenige. Jeg har så mange fine navn jeg gjerne skulle brukt, men kjære liker nesten ingen....eller ingen i det hele tatt! Kan ikke disse mannfolka bare føye seg litt etter oss da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 29. september 2013 Forfatter #831 Del Skrevet 29. september 2013 Vi har også ganske ulik smak, litt frustrerende innimellom, men vi må da vel få det til på ett vis. Har heldigvis noen mnd igjen Kan ikke skjønne problemet, men hvis de spør kan du jo bare forklare slik som du sier Er mangen fine navn, men nytter ikke det når begge ikke liker de samme. Jammen godt vi har noen mnd igjen på oss Gikk helt fint å hente pakken Tipper de ikke er så nøye på når du henter pakker! Det er nok bare satt "tidsfrist" slik at de kan se om personen er gravid eller ikke før de utleverer pakka Jeg har forøvrig hentet hos Vitus apotek og Apotek1 i dag. Jeg trengte bare å vise mailen med kvittering på telefonen så fikk jeg pakke. De ville se at jeg slettet den da. Men ingen som leste nøye eller sjekka magen min Forstår deg godt ang dette med navn! Vi har det nesten sånn som dere. Vi er så uenige. Jeg har så mange fine navn jeg gjerne skulle brukt, men kjære liker nesten ingen....eller ingen i det hele tatt! Kan ikke disse mannfolka bare føye seg litt etter oss da?? Det var det jeg også tenkte Gikk veldig bra Uff, ja jeg blir litt lei meg når jeg fåreslår mangen fine navn, men så er det avslått med en gang. Han har ikke så mangen forslag akkurat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 29. september 2013 Forfatter #832 Del Skrevet 29. september 2013 Jeg hentet den pakken hos Apotek 1, var så masse i den Hadde håpt jeg fikk febertermometer, men det var det ikke med i den. Var masse annet gøy da som bleier, ammeinnlegg, blenda vaskepulver prøve, tutt, avent flaske, prøver på ulike kremer, en pk med bind, reflekser, leke, våtservietter ja veldig mye rett og slett Pakken fra vitusapotek gadd vi ikke hente for da måtte vi kjøre inn til sentrum å det gadd vi ikke i Lørdagskaoset. Haster ikke heller da. Handla litt mer vaskekluter på sparkjøp, lita avent tutteflaske, mammagenser også såg vi på sengekantbeskytter. Var på koselig besøk hos pysepusen Herlige barna deres Fikk med oss masse kjekt i fra deres gutt I dag har vi hatt besøk av et vennepar. Ei barndomsvenninne av meg som bor langt borte som var på helgebesøk hos foreldrene sine. De venter en liten i Mars så er veldig gøy Selv om vi ikke ser de så ofte har vi holdt kontakten. I følge babyverden er jeg 26+2 i dag og dt er 100 dager til termin HJELP!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 29. september 2013 #833 Del Skrevet 29. september 2013 Bra at du likte pakken! Synes også apotek1 sin var bra Kanskje du får termometer i den fra ditt apotek/vitus, det gjorde jeg. Så koselig med besøk i helga da Godt når man klarer å holde kontakten selv om avstanden blir stor! 100 dager, uæh! Det er virkelig ikke lenge nei, her går det unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 29. september 2013 Forfatter #834 Del Skrevet 29. september 2013 Bra at du likte pakken! Synes også apotek1 sin var bra Kanskje du får termometer i den fra ditt apotek/vitus, det gjorde jeg. Så koselig med besøk i helga da Godt når man klarer å holde kontakten selv om avstanden blir stor! 100 dager, uæh! Det er virkelig ikke lenge nei, her går det unna Kanskje jeg får det i vitusapotek pakken da ja Glad for at vi holder kontakten ja for det er den eneste jeg har kontakt med fra der jeg kommer fra. Nei nå nærmer det seg virkelig Gleder oss masse til å hilse på lden lille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 29. september 2013 #835 Del Skrevet 29. september 2013 Har kontakt med veldig få hjemmefra selv, på mange måter synes jeg det er helt greit, samtidig hadde det vært godt å ha god kontakt med noen jeg har kjent hele livet Men men Håper tiden fremover går like fort som det har gjort frem til nå, plutselig har vi de små nurkene våre her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 29. september 2013 #836 Del Skrevet 29. september 2013 Høres ut som en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 29. september 2013 Forfatter #837 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Første maskin med de søte små klærne er unnagjort. Kos å henge opp de søte små klærne Tenkte legge klærne i 56/62 i kommoden på badet, men luftfuktigheten er ganske høy der så det er kanskje ikke så lurt? Hvor oppbevarer dere babyklærne?! Endret 29. september 2013 av Frufly Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 29. september 2013 #838 Del Skrevet 29. september 2013 Babyklær Har ikke tenkt noe på akkurat det med oppbevaring faktisk, har kommoden med alle klærne hans inne på badet, og tenkte å fortsette å ha de der inne siden det er mest praktisk for vår del. Nå har ikke vi det så veldig varmt der inne da men, hmm.. Kan ikke helt se for meg at det skulle være galt, men kan hende jeg tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 30. september 2013 Forfatter #839 Del Skrevet 30. september 2013 Babyklær Har ikke tenkt noe på akkurat det med oppbevaring faktisk, har kommoden med alle klærne hans inne på badet, og tenkte å fortsette å ha de der inne siden det er mest praktisk for vår del. Nå har ikke vi det så veldig varmt der inne da men, hmm.. Kan ikke helt se for meg at det skulle være galt, men kan hende jeg tar feil. Satser på at det går greit. Tenkte mest på at det nå skal ligge på badet i noen mnd, men gjør sikkert ingenting. Har du begynt å vaske klær? Eller er det bare jeg som er supertidlig? Liker å ha alt under kontroll jeg. Har arva en del så det ligger i poser. Vil mye heller vaske alt å sortere det å legge i kommodene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 30. september 2013 #840 Del Skrevet 30. september 2013 Vi har de og på badet i kommoden der, kan ikke sette kommoden noen annen plass og har ikke tenkt på det med fukt. Er ikke så fuktig der inne hos oss, men må kanskje skru opp tempen snart siden det blir vinter snart og det er lurt at det er litt ekstra varmt pga babyen Jeg begynte å vaske tidlig og det var lurt syns jeg, med tanke på de gamle klærne som hadde lukt i seg, fikk tid til å vaske de flere ganger. Husk eddik om det er lukt Ha en fin ny uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå