AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #1 Skrevet 6. mai 2013 Hei, jeg deltok i en aktivitet i et utdrikningslag på lørdag og slo hodet. Var småbrisen og tenkte ikke så mye over det der og da. Da jeg våknet i går var jeg veldig øm og litt stiv i nakke, hals og øverste del av bryst. Var ganske kvalm, men regnet med at det skyldtes alkoholen De første timene på jobb i dag gikk greit, men jeg ble mer og mer kvalm etter lunsj. Hadde problemer med å konsentrere meg om det som skjedde på pc-skjermen. Har gått hjem nå. Spørsmålet mitt er om jeg bør vente og se om det blir bedre, eller om jeg bare skal ringe til legen? Jeg har jo ikke så vondt. Jeg klarer jo å bevege hodet fra side til side. Og jeg var ikke kvalm i går kveld eller i natt. Uansett kan vel ikke legen gjøre noe annet enn å si at jeg skal ta det med ro noen dager? Tror jeg kan ha litt hypokondriske trekk, men er stort sett flink til å holde det for meg selv men så synes jeg dette med hodet er litt skummelt da... På forhånd takk for alle råd! Anonym poster: 9dcf9995e56b92774c1cff07ace9f9b9
Jenna Skrevet 6. mai 2013 #2 Skrevet 6. mai 2013 Ring lege er mitt råd. De vil kunne fortelle deg om du burde komme inn til undersøkelse eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Ring lege ja. Bedre føre var. Anonym poster: 9d71c1a32d9e014ba16048203aa5187a
belle_ Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 Høres ut som du kan ha fått en lettere hjernerystelse. Hatt det slik ett par ganger. Er ikke farlig, men man bør ta det med ro og ikke sitte mye på PC osv. Ville uansett ringt legen for en sikker diagnose, er ikke sikkert det er noe en gang
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #5 Skrevet 6. mai 2013 Takk for raske svar jenter Tror jeg skal prøve å sove litt, og så eventuelt ringe. Har vel strengt tatt ikke fastlege heller, siden jeg aldri byttet fra studenthelsetjenesten etter at jeg ble ferdig å studere. Men jeg kan jo evt prøve å ringe dit og la være å si at jeg ikke har studert de siste årene Anonym poster: 9dcf9995e56b92774c1cff07ace9f9b9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #6 Skrevet 6. mai 2013 Takk for raske svar jenter Tror jeg skal prøve å sove litt, og så eventuelt ringe. Har vel strengt tatt ikke fastlege heller, siden jeg aldri byttet fra studenthelsetjenesten etter at jeg ble ferdig å studere. Men jeg kan jo evt prøve å ringe dit og la være å si at jeg ikke har studert de siste årene Anonym poster: 9dcf9995e56b92774c1cff07ace9f9b9 Ring legen før du legger deg. Om det er hjernerystelse skal man ikke sove hele natten, men vekkes hver time (?). Det er jo ikke sikkert at det er noe, men det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Anonym poster: 9d71c1a32d9e014ba16048203aa5187a 1
*Nellik* Skrevet 6. mai 2013 #7 Skrevet 6. mai 2013 Det er lurt å oppsøke lege når man har slått hodet, ja. Spesielt når du er kvalm.
Askael Skrevet 6. mai 2013 #8 Skrevet 6. mai 2013 Jeg våknet med dritvondt i en legg etter en fuktig aften. Sannsynligvis hadde jeg gjort meg noe uten å huske det, men legen ville likevel ha meg inn for å sjekkes og dobbelsjekkes i tilfelle det var en blodpropp. Poenget er at det er best å være på den sikre siden. spesielt når det gjelder topplokket.
belle_ Skrevet 6. mai 2013 #9 Skrevet 6. mai 2013 Ring legen før du legger deg. Om det er hjernerystelse skal man ikke sove hele natten, men vekkes hver time (?). Det er jo ikke sikkert at det er noe, men det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Anonym poster: 9d71c1a32d9e014ba16048203aa5187a Hun har jo allerede sovet over en natt siden det skjedde, så lite å gjøre med nå, dette skjedde jo på lørdag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå