Gå til innhold

Lappe-hengere på jobben


:-) anna

Anbefalte innlegg

er det mest irriterende jeg vet i hele verden.

Jeg tror faktisk jeg er allergisk mot folk som henger opp lapper a'la "mora di jobber ikke her".

Bare for å fortelle en liten lystig historie fra jobben min.

Kantina ligger i etasjen over der jeg og rundt 100 andre jobber i et stort kontorlandskap. Vi har det ofte ekstremt hekrisk på jobb, og dermed skjer det ofte at noen tar med mat ned fra kantina, og så glemmer å gå opp igjen med bestikk/kopp etterpå. Dette irriterer naturligvis vannet av enkelte. Hva skjer da... joda... sjefene blir pålagt å bruke fem minutter på omtrent hvert eneste møte til å si at "nå må folk bli flinkere til å rydde etter seg".

Og så henger lappedamene som masa på sjefene i utgangspunktet naturligvis opp lapper med sure formaninger skrevet med sprittusj. Her for ei stund siden ble jeg lei av dette evindelige maset, så jeg spurte om det ikke kunne være mulig å få ei tralle nede hos oss som da kunne trilles opp en gang om dagen. (Av kantinefolket som kanskje kunne få noen kroner ekstra for dette) Sjefene var tydeligvis også lei av maset og ordna med ei tralle. Og det ble en suksess. Mye mindre rotete med en gang... men hva skjer...ny lapp:

"denne tralla er for desom jobber kveldsvakt IKKE for dere andre"

Og så sitter sintelappedama der og akker og oier seg over hvor grusomme folk er som setter MER på tralla enn hun hadde tenkt skulle stå der. Hun mener nemlig at kantinefolket får såmye merarbeid fordi alt må bæres opp for hånd. Når jeg dristet meg til å spørre hvordor de ikke kunne bruke heisa så fikk jeg et drepende blikk.

Det ble nemlig så vanskelig fordi da måtte de åpne flere dobbeltdører.

Så da skal man heller fortsette å syte over at 100 mennesker ikke kan oppdras til å oppføre seg perfekt til en hver tid.

Jeg har lyst til å sette opp en lapp der det står: "Kan dere som skriver sinte lapper om alt mulig være så vennlig å la være... dere bare syter"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

:ler:

Skjønner hva du mener.

Samtidig synes jeg det er ekkelt når tekjøkkenet på jobben lukter surt fordi ingen gjør rent og alle roter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei kjerring på jobb som bare elsker å henge opp lapper men så har vi et gjeng med slengrever som lager mye søppel for oss andre. Blir nesten en balansegang dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også hva du mener.

Men jeg forstår også HVORFOR de gjør henger opp lapper.

På min arbeidsplass har enkelte svært vanskelig for å få med seg ting som blir bestemt/sagt.

Det flyter til tider over av kopper, glass og annen oppvask på pulter, i vinduskarmen og på gulvet.

Men blir lei av å si i fra gang på gang og det er ikke alltid like morsomt å bli kjeftesmelle i stedet for lappekjerring :ler: .

Vi har ikke kantine, men et felles kjøkken der en ansatt har ansvaret for å sette på oppvaskmaskin, tørke benker o.l. hver uke.

Vi er heller ikke så mange og har derfor begrenset med kopper og bestill. Ikke særlig morsomt når man får kunder på besøk og finner ut at det ikke er flere kopper i skapet.

Derfor henger det en lapp på skapet. Bare for å minne folk på at de skal ta med seg koppen tilbake. Og dette hjelper faktisk.

Ble en liten avsporing dette... men har man ikke lapper, så blir det kjefting. Vet ikke helt hva som er verst jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

På toalettet på jobben er det ikke mindre enn fem lapper!

Når du kommer inn, ser du to avlukker med hver sin dør, og på disse står det: "Denne døren må alltid holdes lukket."

Når du går inn på et av avlukkene, står det "Vennligst bruk toalettbørsten etter dem når de ser at det er nødvendig." Denne lappen står selvsagt også på begge dørene.

Og når du kommer ut ser du en ny lapp på hoveddøren: "Denne døren bør alltid være lukket."

Hvem er det egentlig som ikke skjønner det? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

På en tidligere arbeidsplass hvor jeg jobbet i studietida var det lapper over alt.

Til og med "ikke tiss på kanten" lapp på do.

Det hele startet med at en av kollegaene mine hadde vært på datakurs og lært at det gikk an å skrive med andre fonter enn Times new roman.

Hvordan skal man få vist sine ferdigheter med dataduppeditter om man ikke skriver lapper?

Det ble lapp på døra til spiserommet "Siste man slår av lyset" med en fin windows clipart lampe på.

På utgangsdøra stod det "Ikke røyk like utenfor døra" med nok en fin windows clipart sigarett. Og så videre.

Det endte opp med at en annen kollega tok affære og rev dem ned.

Skjermen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger MÅ det lapper til, når man opplever ting det er ubehagelig å ta opp med folk. Hadde en midlertidig ansatt som stadig ikke trakk ned etter seg, når han hadde vært på do. Og fyren spiste mye krydret mat, så det var ikke så vanskelig å gjette seg til hvem som ikke viste normal folkeskikk og renslighet på toalettet. (Dessuten hadde vi aldri det problemet før han kom til oss.)

Jeg skrev en lapp med "Husk å trekke ned etter deg" og hang det rett foran doen, så han virkelig måtte se det når han satt der. Dessverre forsvant lappen i løpet av første dag. Vet ikke hvem som tok den ned. Problemet ble mindre i en uke, før det begynte igjen... Heldigvis sluttet han ikke så lenge etter, og toalettet inneholdt ikke lenger floaters.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men av og til så bruker man mengder med energi på å irritere seg over problemet, i stedet for å prøve å finne ut hvordan problemet kan løses enklest.

Om det er slik at ingen rydder på kjøkkenet så er vel målet å få det ryddigere på kjøkkenet. Da kan en løsningsmulighet være at en eller annen blir betalt litt for å ha ansvar for kjøkkenet. (Bare et eksempel)

Om man allerede vet at det er vanskelig å få folk til å skjerpe seg, så kan jo en slik løsning fungere ved at den får kjøkkenet ryddig.

Jeg synes det er latterlig når enkelte ikke vil at man skal tenke slik... for av og til virker det som om det viktigeste ikke er å få det ryddig, men derimot at alle andre skal snakkes til rette. Målet har liksom endra seg... og egentlig trives man godt med kosesytingen og lappeskrivingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...