AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Del Skrevet 5. mai 2013 Det begynner å nærme seg tida for å kjøpe ny bil. Eller "ny" bil i form av bruktbil. Siden jeg har null peiling på bil føler jeg det er tryggest å kjøpe hos forhandler selv om det blir litt dyrere. Da får man jo også 3-6 mnd bruktbilgaranti. Det jeg lurer på er hvor mye det er sannsynlig å få prutet på prisen? Jeg ser på biler som ligger ute til salgs for rundt 150.000 kr. De forventer vel nesten at folk skal prute og har derfor satt prisen litt høyere enn det de egentlig kunne nøyd seg med? Anonym poster: d679a11378b6b5bf5aa2021f6123b9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #2 Del Skrevet 6. mai 2013 Ingen som har erfaring og kan si noe om "skikk og bruk" på dette området? Jeg forstår jo at ingen kan gi et fasitsvar da ingen situasjon er lik, men gjerne en antydning sånn at jeg ikke dummer meg loddrett ut hos bilforhandler enten ved å prute langt over alle grenser eller ved å la meg lure til å betale altfor mye uten å gi selger noe å bryne seg på. TS Anonym poster: d679a11378b6b5bf5aa2021f6123b9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 7. mai 2013 #3 Del Skrevet 7. mai 2013 Ikke noe fasitsvar. Siden du ikke har bil i innbytte bør de ha noe å gå på. Kanskje lettere å få med ekstra utstyr eller lovnad om gratis service, inkl. bytte av registerreim el.l hvis det er aktuelt.. Viktig å ha god oversikt over markedet, sånn at du har peil på om det er en "riktig" pris. Så nettopp at parallellimportørene har gode tider siden nybilprisene synker i Europa. Det bør jo påvirke prisene her hjemme også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 7. mai 2013 #4 Del Skrevet 7. mai 2013 Dette skulle gjerne jeg ha vært klok på også, siden det nærmer seg bilkjøpstid for meg og. Men jeg hater å prute. Har aldri klart det altså. Blir flau og skampful bare tanken. Tror jeg må ha med meg noen flinke prutere når vi skal kjøpe. Er det noen som vet om det går å prute på nye biler også? Av ren nysgjerrighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 10. mai 2013 #5 Del Skrevet 10. mai 2013 Det er fullt mulig å prute på gamle såvel som nye biler. Men husk at bilforhandlere konfronteres med dette daglig, og er godt trent. Så et uforberedt "Hva med 10% rabatt?" klarer de fint å kverke med tommelen. Som andre sier: Prøv å prute på goder som dekk, stor vedlikehold, understellsbehandling osv. Ved privat kjøp er det lettere å prute jo lengre bilen har ligget ute. Er annonsen en måned gammel må du være obs på at det gjerne er en grunn til det. Skal du prute, gi et inntrykk av at du er på gjerdet. Og lær deg å se etter typiske svakheter (rust, slitt kløtsj, dårlig brekke) samt å bedømme bilhold (dårlige visker, Biltema-deler som batterier, slitt og upleid interiør er varsel- og prutetegn). Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2013 #6 Del Skrevet 13. mai 2013 Ta med deg en person som kan litt om bil. Pappaen min er helt rå på slikt og jeg fikk pruter bilen min ned fra 187.000 til 133.000. Han nevnte ting ved bilen som kan høres farlig ut men som egentlig ikke er noe problem. Det er lett å prute hvis den som selger bilen ikke har peil på bil selv ;-) mitt beste tips er å: - ta med en som kan bil - ikke vær overivrig. Vis interesse, men ikke for mye. - ikke overdriv når du forhandler. - legg inn et bud og stå for dette budet. Ikke gi deg om det så tar selger to uker på å godta budet. Anonym poster: 7cb7cda29eef27c601c0870ea721a9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 17. mai 2013 #7 Del Skrevet 17. mai 2013 Ta med deg en person som kan litt om bil. Pappaen min er helt rå på slikt og jeg fikk pruter bilen min ned fra 187.000 til 133.000. Han nevnte ting ved bilen som kan høres farlig ut men som egentlig ikke er noe problem. Det er lett å prute hvis den som selger bilen ikke har peil på bil selv ;-) mitt beste tips er å: - ta med en som kan bil - ikke vær overivrig. Vis interesse, men ikke for mye. - ikke overdriv når du forhandler. - legg inn et bud og stå for dette budet. Ikke gi deg om det så tar selger to uker på å godta budet. Anonym poster: 7cb7cda29eef27c601c0870ea721a9ee Pruta ned 50 000? måtte være en stortosk som solgte bilen da, eller en person som kunne minimalt om bil som din far rett og slett rundlurte med fiktive feil som vedkommene "beit på" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #8 Del Skrevet 20. mai 2013 Denne bruktbilkalkulatoren kan anbefales: http://www.dinside.no/104523/hva-er-bilen-din-verdt Anonym poster: 1b04d487b7df527e419931a6c88bafcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #9 Del Skrevet 27. mai 2013 Pruta ned 50 000? måtte være en stortosk som solgte bilen da, eller en person som kunne minimalt om bil som din far rett og slett rundlurte med fiktive feil som vedkommene "beit på" Hey! Ikke mitt problem. Fikk meg en drit god bil jeg :-) Anonym poster: 7cb7cda29eef27c601c0870ea721a9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 27. mai 2013 #10 Del Skrevet 27. mai 2013 Hey! Ikke mitt problem. Fikk meg en drit god bil jeg :-) Anonym poster: 7cb7cda29eef27c601c0870ea721a9ee Ikke ditt problem, men høres ut som din far er ett r***øl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå