AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Jeg har hatt en spiseforstyrrelse en stund, gikk ned veldig mange kilo på et ekstremt regime, og var veldig syk mot slutten av dette regimet. Var i kontakt med regionalt senter for spiseforstyrrelser,og ble i desember tilbudt innleggelse over jul. Men over julen endret spisemønsteret mitt seg ganske mye, og jeg gled over fra anoreksi til noe som er mer likt bulimi. Jeg spiste plutselig mat igjen, og spydde opp det som føltes ubehagelig (i starten alt, deretter mindre og mindre, men det overspisingsepisoder innimellom, der jeg spiste store mengder mat med den hensikt å kaste det opp igjen.). I februar og mars følte jeg meg ganske grei, plutselig. Jeg kastet opp noen ganger i uken, og spiste ikke uten dårlig samvittighet, holdt på mange av de gamle reglene, men spiste likevel mer mat, og har fra begynnelsen av desember til nå lagt på meg ca. 10 kilo. Men nå føler jeg meg ikke bra igjen. Anoreksitankene herjer, bulimitankene herjer, og de vinner annenhver gang. Igjen er det bare en spesifikk matvare som føles trygg,men forskjellen fra i fjor er at jeg nå spiser andre matvarer også, bare med elendig samvittighet og stort sett etterfulgt av oppkast. En dag spiser jeg veldig lite, andre dager overspiser jeg og spyr,og alt er veldig uoversiktlig og stressende. Jeg har lyst til å oppsøke hjelp igjen, men føler at jeg ikke er syk nok til det, eller syk i det hele tatt. Jeg har tross alt lagt på meg veldig mye på kort tid, og klart meg relativt greit den siste tiden. Jeg går en gang i uken til en psykiater, men han har sterkt signalisert (egentlig sagt rett ut) at dersom jeg vil prate om mat og vanskeligheter med det så er ikke det hans bord lengre og da må jeg tilbake på senteret for sf. Skulle så gjerne luftet noen tanker med ham, men føler meg dum som tross alt ikke ser det minste syk ut lengre, dette harmonerer jo ikke med tankene og følelsene mine. Huff, her ble det mye rot!! Beklager, men håper det er relativt lesbart likevel.Og spør gjerne dersom noe er uklart. Anonym poster: b8c1591721b1064f9710462aa030fc75
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Det at du har lagt på deg betyr ikke at du er frisk. Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Jeg vet at jeg er syk, jeg klarer bare ikke og be noen om hjelp. Håper virkellg at du klarer det, for slike ting har vanskelig for å gå over av seg selv. Det tar over livet til slutt, og det er et mareritt. Ønsker deg god bedring! Anonym poster: 92701cb9a22d73a6c6d68c15c61eacad 1
Gjest Daenerys Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Tråden er ryddet for et innlegg på grunn av detaljer om mengde mat. Kjære ts, jeg syns absolutt du bør kontakte IKS, telefon 22 94 00 10. Der sitter det fagpersoner som du kan snakke med, som har kompetansen du trenger. Det høres ut som at du trenger videre hjelp. Tråden stenges, da vi ikke vet hva slags kompetanse som ligger bak svarene du får her. Lykke til! Daenerys, mod.
Fremhevede innlegg