Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Ok, la meg fortelle kort og greit Jeg har hatt ca 4 usikre møter med sex med en og samme mann (jeg er mann selv). Mannen er over 60, og vi brukte ikke kondom. Jeg fikk ingen symptomer etter det, og så gikk det lenge, og så møtte jeg en ny en. Han brukte kondom, men et par uker etter fikk jeg influensa, men nå skal det sies at jeg fikk den samme natt som jeg gikk fra kaldt rom, til varm gang (dørent lukket), inne på et varmt bad, for så å gå tilbake til et kaldt rom igjen. Det gjorde jeg ca 4-5 ganger iløpet av en natt, vet ikke hvorfor jeg måtte så mye på do egentlig, så jeg har også mistanke om at forskjølelsen kan ha kommet av det. Dette var sent november/tidlig desember. Forkjølelsen brukte lang tid på å gå vekk men det har kanskje litt med at selv forkjølelsen skjedde ca 3-4 dager før jul, og jeg dro både hjem til min mor på juleaften, og på besøk til noen andre slektninger som bodde lenger unna på 2 juledag, for så å dra hjem til min egen bolig, for så etter knapt et par dager det dra til min mor på nyttårsaften, for så å dra hjem på 2 nyttårsdag. Det ble litt farting, mye sent oppe osv, så det kan også være en grunn til at det tok litt tid, ca litt over 2 uker. Men når jeg nå legger det sammen med at jeg nå har funnet noe under armhulen, som kan ha vært en lymfeknute, og det er jo ganske vanlig i de med hiv. Jeg har også fått mye utbrud av acne nå og da, mer enn vanlig, men selvfølgelig, nå skal det sies at dette kun har skjedd litt ofte de ca 2 siste ukene, hvor jeg også har spist endel mer usunne ting, som en god del ferske smultringer, som inneholder er veldig høyt på både fett og smult osv, og det sies at kosthold og kviser henger sammen, så det er fullt mulig. Tilbake til dette med det som kan ha vært en lymfeknute, men denne er ikke stor, og er nesten borte. Jeg legger ved bilder, det kan godt hende at det ikke er en lymfeknute i det hele tatt, men hvem vet, hva mener dere? Ser den røde prikken eller hva det nå enn er i armhulen ut som en lymfeknute eller noe annet?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Hvis du er usikker, dra og test deg. Bor du i Oslo drar du til Olafia-klinikken, det er gratis. Anonym poster: b09f1d8c9a6072bba7b87284f4b03dca 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 En lymfeknute helt alene uten noen andre er jo litt rart. Kjenn i lysken din om du kan kjenne lymfeknuter der og på halsen din. Uansett: om du mistenker hiv så må du oppsøke lege og ta blodprøve! Dessuten: jeg har hatt nå halsbetennelse i 2 uker og vært skikkelig forkjøla i 1 uke, så det er helt vanlig å være litt syk altså i lengre perioder av og til uten at det trenger å være noe. Ikke ta sorgen på forskudd:) Anonym poster: c07ea82d81d679939d6a1e395a878b2f
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Ser du har barbert armhule, kanskje det har blitt en rød flekk pga barberingen? Anonym poster: 3182ea3445154d061408def187adfb94
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 Ser du har barbert armhule, kanskje det har blitt en rød flekk pga barberingen? Anonym poster: 3182ea3445154d061408def187adfb94 Den ble barbert fordi jeg hadde min mor over som skulle se på den, og det er mer som en kul, ikke en rød flekk. Og hva er lysken? Nå spør jeg sikkert utrolig dumt.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #6 Skrevet 5. mai 2013 Nå kan jeg ikke kjenne hvor langt ute i huden denne kulen sitter; men det første som slår meg er kvise/betent hårsekk? Ser jo også ut som du barberer under armene; og inngrodd hår gir også ligende utslag. Bli kjent med lymfeknutene dine. Kjenn hvordan de er når du er frisk, og kjenn hvordan de er f eks ved en halsbetennelse. Jeg "slår" ut på den ene siden i lysken. Til vanslie er den som en liten ert; når jeg er på vei til å bli syk svulmer den opp;M ofte før jeg får symptomer. Men da er den en klump/kul som sitter ganske langt under huden; jeg blir ikke rød slik som på bildet over. Jeg får derimot av og til betente hårsekker/inngrodde hår i lysken el under armene, og da blir det små¨, røde kuler. Vonde å ta på også. Lysken blir i skrittet; overganen mellom lår og underliv. Litt dårlig på hvordan menn betegner dette; vi damer sier gjerne bikinilinjen. Anonym poster: 867aec5617efb35792b3297f09ecda79
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2013 #7 Skrevet 5. mai 2013 Vel, det er den eneste "lymfeknuten" jeg kan finne. Jeg skal uansett til legen imorgen (tirsdag) for å høre, selvom den nesten er borte. Typisk at den klinikken i Oslo bare tilbyr hurtigtester på tirsdager, og at det måtte være på samme dag som hos legen. Jeg er ikke så glad i blodprøver, og hurtigtesten hvor man kun prikker fingeren er mye mer fristende, for å ikke snakke om at man har svaret på 1-2 minutter, hvor lenge man man vente fra legen egentlig? Jeg får bite i det sure eplet hvis det ikke tar mange dagene, er bedre det enn å vente enn hel uke for å dra til Oslo, bor nemlig ikke i Oslo, men heller ikke langt unna. Grunnen til at jeg sier at bite i det sure eple, er fordi fastlegen min er en gammel bekjent av familien, jeg gikk i klasse med en av ungene hans, så det er jo ufattelig flaut å fortelle om noe sånt, jeg trenger jo ikke en gyldig grunn for å ta hiv test, så jeg må ikke nevne at det var med en mann, det er ikke relevant, så lenge jeg tar testen. Og slik jeg forstår så er det gratis å teste seg for kjønnssykdommer?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå