Gå til innhold

Alicia`s Dagbok


Alicia

Anbefalte innlegg

Denne uken så var jeg med en mor for å se sin døde datter. De hadde sagt til oss at hun så pen ut der hun lå, men da vi kom inn hang tungen ut av munnen, og hun var slettes ikke pen. Synes så synd på denne moren. Vi gikk derfra sjokket og forbannet begge to. Det var utrolig godt å kunne være der for henne, men må si at inntrykket var større og mer fælt enn det jeg hadde trodd.

Ja, datteren som er død ble bare nitten år gammel. Hun var også en nær venninne av meg.

Så det har blitt til at jeg har tenkt en del på døden disse dagene. Som regel skyver jeg døden vekk når jeg først begynner å tenke på den. Jeg synes vel først og fremst at når vi først lever er det så bortkastet å tenke så mye på døden og bruke tid på den.

Skriver mer senere.

Hilsen Alicia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen som dagboksskriver..

Det er vel noe med det å finne balansen mellom for mye og for lite tenking:)

Lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.april 2004

Takker for det fredslilja.

Å balansere tankene og finne en middelvei er nok det jeg prøver. Til tider synes jeg at jeg mestrer det godt. Tror det å være generelt glad gjør at når de fæle tingene skjer, så klarer jeg å alltid hente det som er naturlig hos meg; en livsglede og en som ikke graver seg ned i gjørmen.

Men så er det de dagene hvor uventede ting skjer, og gjørmen er mer seig enn den har vært før.

Da er det uansett godt å kunne få det ut, enten ved å skrive eller spille gitar og synge, noe jeg elsker.

Synes våren lukter litt svidd denne gang. Er slik jeg vil beskrive vårfølelsen om dagen. Det ligger i luften, som brente pølser fra fjorårets sommer. Bare lurer på hva det er...

Nettene er så milde for tiden at jeg har "sneket" meg ut om natten for å gå turer. Himmelen er så pen om natten. Og det er godt å ikke fryse mens en står og undrer på hvor alt egentlig kommer i fra.

Idag har jeg vært i begravelse. Til venninnen. Jeg sang en sang der jeg har skrevet til henne. Jeg hulket litt mens jeg sang, men det var egentlig bare litt godt.

Men nå skal jeg legge meg og våkne uthvilt til en ny dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Det må være tungt å miste en venninde. Har aldri opplevd det selv, men bare tanken på det å miste noen som står meg nært gir meg tårer i øynene. Så du har min dypeste medfølelse!

:klem: Sarabi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...