Rights Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Det er søndag, og tankene surrer. Om vi ser på livet som en helsikes lang vei der vi en vakker dag endelig vil komme til veis ende, så er det noen ting på denne turen som stikker seg ut og gjør det hele til en interessant reise. Det kan være både negative og positive hendelser. Erfaringer blir gjort. Vi lærer. Iallefall noen av oss. Veien former oss til den vi er akkurat nå. Jeg har vandret i snart 30 år, og kom akkurat til å tenke litt over hva jeg faktisk virkelig setter pris på, nå når jeg ser "tilbake". Hva er det som har skilt seg mest ut, på en så positiv måte at du virkelig setter pris på livet, tenker da på små og store gleder som jeg forbinder med noe så positivt at det varmer. Den første tanken som treffer meg er barn. Jeg har både en søster og en bror som har 2 søte små hver. Disse små krabatene gleder meg jeg alltid til å se, og et smil eller en latter fra en slik krabat kan få selv den verste dagen til å slutte med et eneste stort smil. Barn generelt ser jeg på som en av livets største gleder. En tidligere eks av meg sa at meningen med livet er å få barn. Hun er spinn hakkende gal i hodet på alle måter, men hun har kanskje et poeng med det hun sa der. En vakker dag får jeg nok oppleve gleden med å ha et barn sammen med kvinnen i mitt liv - håper jeg. Familie er noe jeg også setter utrolig godt pris på. Jeg vet at mange ikke har det bra der ute, og dette opplever jeg hele tiden via jobb også. Det får en bare til å sette ekstra pris på den familien en har, og jeg priser meg lykkelig over at jeg er så heldig som jeg er. Dette er noe som igrunn har gått mer opp for meg de siste årene, og jeg prøver å vise dem dette iblant også - at jeg setter pris på dem. Andre små gleder som jeg vet å sette pris på er faktisk å trene & spise god mat. Det har seg vel slik at ved trening så frigjøres endorfiner, noe som fører til en slags glede. Også her merker jeg at om jeg har en dårlig dag, så blir jeg alltid i bedre humør etter endt trening. Det blir som å skrape litt "grums" fra hodet. Glede i god mat? Javisst. Det er nok det å kunne være kreativ og få gode resultater som gir meg glede. Og selvfølgelig det å kose seg med noe godt. Er glad i mat generelt så det er ikke slik at jeg bare spiser fancy mat.. Men merker iallefall at jeg koser meg godt når jeg tutler på kjøkkenet. Det har faktisk tatt helt av i det siste! Etter å ha vært arbeidsledig en periode, med en utdannelse jeg følte var totalt bortkastet - så fikk jeg til slutt napp. For mange er det å ha en jobb noe helt elementært og grunnleggende, og kjedlig kanskje? Jeg har enda ikke gruet meg til å gå på jobb en eneste dag. Gleder meg faktisk.. Og føler jeg får "utrettet" noe. Musikk: Aner ikke om jeg er spesiell her, men musikk har alltid gitt meg en slags glede. Det er blitt en del av mitt liv, og det er så mye rar og god musikk der ute. Jeg kan høre på musikk time etter time, og bare sitte i sofaen og smile med meg selv, dagdrømme og kose meg. Kvalitetstid med meg selv og mine tanker. En av livets mysterier og største glede er det motsatte kjønn: KVINNEN. Det er ikke måte på hva disse galne kvinnene kan få frem i meg. Når en person kan få en mann som er ferdig med puberteten for evigheter siden til å ha like stabile hormoner som en fjortiss som nylig er kommet i puberteten, så er det noe med dem. Det å kunne oppleve det å være forelsket, og konstant tenke på en person dagen lang, som igjen fører til store konsentrajonsproblemer på jobb, at du sitter hjemme i sofaen og hører på musikk time etter time og tenker på dem.. Når du ser denne personen i øynene og dere begge bare "vet", begge har en gnist i øynene som lyser av begjær og forelskelse - samtidig som det brenner i hjertet. Et kyss som får ting til å vokse og samtidig kjenne en intens glede i hele kroppen. Følelsen av å være verdens heldigste når man ligger der og holder rundt hverandre. Dufter som får en til å smile. Det å lett kunne se en fremtid sammen med noen. Naturlig rus... Nei dette er en av livets gleder. Jeg er veldig glad for at jeg har fått oppleve å virkelig være forelsket. I grunn kunne jeg skrevet at noen av mine gleder her i livet er barn, familie, trening, mat, jobb, og kvinnen. Så kort. Men jeg liker å lufte tankene litt av og til, så jeg skrev en eneste lang smørje og fikk drept litt tid mens jeg gjorde det - selvfølgelig mens jeg samtidig sitter her og storkoser meg med musikk og dagdrømmer litt.. Hva er dine gleder?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Selv om jeg er et annet kjønn enn deg, noe eldre og har barn, føler jeg det du har skrevet kunne ha kommet fra meg (måtte ha byttet ut "kvinnen" med "mannen" da....) Du oppsummerer ganske greit mange av mine tanker rundt gleder i livet. Fine kloke ord fra deg! Anonym poster: 3ce097ff94c7a3a4040f18a2a96e100e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Jeg tror at mennesker som evner å tenke som deg er lykkeligere mennesker! Altfor mange lever bare for det neste store og klarer ikke å stoppe opp og se seg rundt og tilbake. Jeg prøver, men det hender jeg har skylapper jeg også. :-) Anonym poster: 3346af2c1c4c48816c047922d3abb9af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå