Gå til innhold

Har disse personene aspergers?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dessverre tidligere jobbet med en idiot som bare kunne snakke om islam. Ettersom jeg kommer fra en muslimsk del av verden så måtte vedkommende alltid blande islam inn i alt jeg sa og gjorde, selvom jeg er like religiøs som den jevne nordmann.

Nå i etterkant etter å ha vært i kontakt med mennesker med en mild form for autisme slår det meg at han og mange av islamkritierne på nett må ha aspergers. Disse menneskene diskuterer aldri noe annet enn islam på nettet, og selv artikler som ikke har noe med islam å gjøre ender de opp med å blande islam i.

En slik form for besettelse kan da umulig skyldes noe annet enn autisme?

Anonym poster: 724c953d567e7d4a88e8eb98714dbea5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

De er nok ganske enkelt ensporet. Alt kan ikke skyldes på et syndrom.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke umulig at det er aspergers... kjenner et par notoriske islamkritikere som passer til diagnosen dessverre :wink:

Men dette har nok mye med behovet for å "lage seg" et fiendebilde. Om det er et ekstremt hat mot Arbeiderpartiet, FrP, Romfolk eller leger og nav ansatte for den saks skyld, virker det som om det å konstruere seg en motstander er det viktigste målet. Det er som om de trenger så inderlig å ha noen å skylde på. Disse menneskene føler seg urettferdig behandlet av samfunnet og de tipper over til paranoide, ensporede og hatefulle tankerekker som resulterer i mye trolling og dritt ute blant folk og på nettet.

Fristende å sette diagnoser på de som er ensporede, som virker lite reflekterte og som ser verden veldig svart hvitt, men det blir nok kanskje for lettvint.

Anonym poster: abd0937825320dd3bc513375c1911b3f

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Nei, de har nok ikke aspergers.

AnonymBruker
Skrevet

Jo, selvsagt kan det det. Sannsynligvis går du i samme fellen som de du omtaler. Du ser ingen andre muligheter enn den du har kommet opp med selv, og derfra gjør du en feilslutning om at de ikke kan eksistere.

Anonym poster: 60ae8043796726bc7f30d76f84ad47a1

• Liker 1
Skrevet

Min far snakker hele tiden om kristendom og gud, blander det inn i det meste. Det kalles vel kristen fanatiker. Tror ikke han har noen form for autisme, han er jo super sosial.

AnonymBruker
Skrevet

Har dessverre tidligere jobbet med en idiot som bare kunne snakke om islam. Ettersom jeg kommer fra en muslimsk del av verden så måtte vedkommende alltid blande islam inn i alt jeg sa og gjorde, selvom jeg er like religiøs som den jevne nordmann.

Nå i etterkant etter å ha vært i kontakt med mennesker med en mild form for autisme slår det meg at han og mange av islamkritierne på nett må ha aspergers. Disse menneskene diskuterer aldri noe annet enn islam på nettet, og selv artikler som ikke har noe med islam å gjøre ender de opp med å blande islam i.

Anonym poster: 724c953d567e7d4a88e8eb98714dbea5

Det kalles båssetting og generalisering, noe du selv gjør i ditt eget innlegg. :sjenert:

Anonym poster: f5fb70899d8bd77f72e7e8c0378c96f8

• Liker 2
Skrevet

Aspergers handler om så mye mer. Man kan være (sykelig) opptatt av et emne selv uten å ha noen diagnose.

Gjest Elseby13
Skrevet

Ikke umulig at det er aspergers... kjenner et par notoriske islamkritikere som passer til diagnosen dessverre :wink:

Men dette har nok mye med behovet for å "lage seg" et fiendebilde. Om det er et ekstremt hat mot Arbeiderpartiet, FrP, Romfolk eller leger og nav ansatte for den saks skyld, virker det som om det å konstruere seg en motstander er det viktigste målet. Det er som om de trenger så inderlig å ha noen å skylde på. Disse menneskene føler seg urettferdig behandlet av samfunnet og de tipper over til paranoide, ensporede og hatefulle tankerekker som resulterer i mye trolling og dritt ute blant folk og på nettet.

Fristende å sette diagnoser på de som er ensporede, som virker lite reflekterte og som ser verden veldig svart hvitt, men det blir nok kanskje for lettvint.

Anonym poster: abd0937825320dd3bc513375c1911b3f

Dette innlegget kunne handlet om abb, og mange mener at han har asberger.

Jeg har inntrykk av at asberger har blitt en motediagnose, enhver som ikke er helt A4 blir jo snart beskyldt for å ha asberger..

AnonymBruker
Skrevet

Enig, Asbergers har blitt en motediagnose, på linje med PTSD og ADHD/ADD. Etter Ulrik Malt sitt innlegg i Breivik-rettsaken, der han foreslo en Aspergers-diagnose, så flommer jo fjerdiagnostiseringen av andre man ikke liker, og i noen tilfeller selvdiagnostisering opp i ulike forum. A

Det er ørten andre diagnoser som kan passe på ulike mennesker, og det skal være ganske så uttalte symptomer for å sette diagnose. Man kan ikke sykeliggjøre alt og alle. Noen psykologer og psykiatere har strenge kriterier, og setter f.eksen PTSD diagnose på folk som har opplevd krig, voldtekt og tortur, andre setter den om noen har mistet jobben.

Anonym poster: f68600b8f004aa90bfdbbf7be31d99fb

Gjest Skogkar
Skrevet

Brave new world det. Alt som ikke passer inn i A4-konsensus skal sykeliggjøres og diagnostiseres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...