AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Hvordan tar folk idag at noen er transsexuelle? Ønsker svar fra både jenter og gutter. Anonym poster: d9df53283583fc0b4b3d2a305ad6c3de
Moderfavn Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg har absolutt ikke noen problemer med det. Snarere tvert i mot. Jeg synes det er fascinerende, samtidig som at jeg blir stolt og oppriktig glad på vegne av dette vakre mennesket som tør/klarer å være seg selv fullt ut. De stråler jo, enten de er fulle av selvtillitt, eller litt sjenerte og redd for responsen. De utstråler alltid noe varmt og vakkert. Hvis du er i tvil om du tør, så sier jeg hopp i det. Gjør det og vær sånn som du er, helt og totalt. Vi lever (kanskje) bare en gang, og de 80-100 årene går fort. 1
Klaine Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 (endret) De fleste er OK med det, men problemet er at fåtallet vet hva det er. Endret 5. mai 2013 av Klaine 2
Havtorn Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Har mange gode venner som er både crossdressere, transseksuelle, transkjønnede.. you name it! I alle fall tre veldig gode venninner som ble født gutt, hun ene er det absolutt kul umulig å se at ble født gutt - hun skal forsåvidt snart under kniven, etter et langt liv med legebesøk, diverse spesialister osv. Det er lite som gjør meg så glad som å se at folk jeg bryr meg om, kan leve slik de ønsker, selv om de blir født i feil kropp. Mine to andre venninner er dessverre ganske "i skapet", kun den nærmeste omgangskrets som vet. Dessverre. 1
Elanore Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 Synes det er helt fint, jeg! Be yourself and be proud of it! 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #6 Skrevet 5. mai 2013 Hei TS Det kommer litt ann på hvor man er og hvem man tilfeldigvis treffer på men stortsett tar folk det veldig bra. Jeg er selv mtf og har i grunnen ikke fått så veldig mange negative reaksjoner fra folk. Det har dog vært noen episoder jeg godt kunne vært foruten. Alt i alt har det ikke vært på langtnær så ille som jeg trodde det skulle være men jeg har snakket med andre som har rene skrekkhistorier å meddele En interessant ting jeg observerte når jeg gikk igjennom prosessen var at enkelte som hadde store fordommer mot transseksuelle over tid gjorde helomvending. Ofte tror jeg folk har et bilde av oss i hodet som ikke er helt i overenstemmelse med virkeligheten men de blir ikke klare over det før de treffer noen som er transseksuell. Som sagt tar de fleste dette veldig bra, men det betyr ikke at det ikke er problemer med andre folk. Noe jeg opplever som et stort problem er at selv om folk synes det er helt ok at jeg er transseksuell så ser dem alikevel på meg som om jeg egentlig er en mann og jeg merker det på hvordan de forholder seg til meg. Slikt tærer på i lengden så jeg foretrekker det slik at så få som mulig vet om fortiden min. Anonym poster: 909251e4c001d4c050da43b66dbc7a18 Anonym poster: 909251e4c001d4c050da43b66dbc7a18 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå