Diddles Skrevet 5. mai 2013 #1 Skrevet 5. mai 2013 Vi skal til Italia i juli og reiser med to barn på hhv 2 og 11 år. Vi skal leige bil, da ferien vår er spredt litt utover i Italia og tog ikke er et alternativ med alt det bagasje Minstejenta sitter i bakovervendt bilstol her hjemme, og vi ønsker at hun skal gjøre det på ferie også..utfordringen er; ta med egen bilstol (stor, bakovervendt med IsoFix) eller leige bilstol hos bilutleiger? Kvir meg litt for å ta med bilstolen, hvis den blir ødelagt...Jeg har forstått det sånn når jeg har lett litt rundt at du kan ende opp med å få utdelt en beltepute når du kommer for å hente bil og sete Noen som har gode råd og tips? Hvem har dere leigd hos, gode erfaringer og mindre gode erfaringer mottas med takk!
marsy Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Kvir meg litt for å ta med bilstolen, hvis den blir ødelagt...Jeg har forstått det sånn når jeg har lett litt rundt at du kan ende opp med å få utdelt en beltepute når du kommer for å hente bil og sete Noen som har gode råd og tips? Hvem har dere leigd hos, gode erfaringer og mindre gode erfaringer mottas med takk! Vi leide bil med sete til vår treåring, det var et helt fint fremovervendt sete med fempunktssele. Når vi reiser i sommer leier vi sete til eldstemann, men tar med eget sete til babyen. Grunnen til at vi tar med setet til babyen er at hun trives så innmari godt i det, og sovner lett der + at vi skal sende reisevognen vår nedover, og har ledig plass til setet i prampacken. Vi leier prampack på finn.no av en privatperson for 250kr for to uker. Hvis du pakker vogn/sete forsvarlig i en prampack er det ihvertfall lettere å få erstatning dersom noe skulle skje. Vi har leid hos Europcar, men via Holiday Autos og Norwegian.no
Dolce Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Vi skal til Italia i juli og reiser med to barn på hhv 2 og 11 år. Vi skal leige bil, da ferien vår er spredt litt utover i Italia og tog ikke er et alternativ med alt det bagasje Minstejenta sitter i bakovervendt bilstol her hjemme, og vi ønsker at hun skal gjøre det på ferie også..utfordringen er; ta med egen bilstol (stor, bakovervendt med IsoFix) eller leige bilstol hos bilutleiger? Kvir meg litt for å ta med bilstolen, hvis den blir ødelagt...Jeg har forstått det sånn når jeg har lett litt rundt at du kan ende opp med å få utdelt en beltepute når du kommer for å hente bil og sete Noen som har gode råd og tips? Hvem har dere leigd hos, gode erfaringer og mindre gode erfaringer mottas med takk! Det beste er nok å kontakte bilutleiefirmaet på forhånd og høre hvilken type seter de har? Vi leier vanligvis hos Europcar, men utleiefirmaene er mange - og kommer jo an på hvilken flyplass/sted dere skal til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå