Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal til Italia i juli og reiser med to barn på hhv 2 og 11 år. Vi skal leige bil, da ferien vår er spredt litt utover i Italia og tog ikke er et alternativ med alt det bagasje :sjenert: Minstejenta sitter i bakovervendt bilstol her hjemme, og vi ønsker at hun skal gjøre det på ferie også..utfordringen er; ta med egen bilstol (stor, bakovervendt med IsoFix) eller leige bilstol hos bilutleiger? Kvir meg litt for å ta med bilstolen, hvis den blir ødelagt...Jeg har forstått det sånn når jeg har lett litt rundt at du kan ende opp med å få utdelt en beltepute når du kommer for å hente bil og sete :haar: Noen som har gode råd og tips? Hvem har dere leigd hos, gode erfaringer og mindre gode erfaringer mottas med takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvir meg litt for å ta med bilstolen, hvis den blir ødelagt...Jeg har forstått det sånn når jeg har lett litt rundt at du kan ende opp med å få utdelt en beltepute når du kommer for å hente bil og sete :haar: Noen som har gode råd og tips? Hvem har dere leigd hos, gode erfaringer og mindre gode erfaringer mottas med takk! :)

Vi leide bil med sete til vår treåring, det var et helt fint fremovervendt sete med fempunktssele. Når vi reiser i sommer leier vi sete til eldstemann, men tar med eget sete til babyen.

Grunnen til at vi tar med setet til babyen er at hun trives så innmari godt i det, og sovner lett der + at vi skal sende reisevognen vår nedover, og har ledig plass til setet i prampacken.

Vi leier prampack på finn.no av en privatperson for 250kr for to uker. Hvis du pakker vogn/sete forsvarlig i en prampack er det ihvertfall lettere å få erstatning dersom noe skulle skje.

Vi har leid hos Europcar, men via Holiday Autos og Norwegian.no

Skrevet

Vi skal til Italia i juli og reiser med to barn på hhv 2 og 11 år. Vi skal leige bil, da ferien vår er spredt litt utover i Italia og tog ikke er et alternativ med alt det bagasje :sjenert: Minstejenta sitter i bakovervendt bilstol her hjemme, og vi ønsker at hun skal gjøre det på ferie også..utfordringen er; ta med egen bilstol (stor, bakovervendt med IsoFix) eller leige bilstol hos bilutleiger? Kvir meg litt for å ta med bilstolen, hvis den blir ødelagt...Jeg har forstått det sånn når jeg har lett litt rundt at du kan ende opp med å få utdelt en beltepute når du kommer for å hente bil og sete :haar: Noen som har gode råd og tips? Hvem har dere leigd hos, gode erfaringer og mindre gode erfaringer mottas med takk! :)

Det beste er nok å kontakte bilutleiefirmaet på forhånd og høre hvilken type seter de har? Vi leier vanligvis hos Europcar, men utleiefirmaene er mange - og kommer jo an på hvilken flyplass/sted dere skal til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...