Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har som regel ingen planer på sånne festdager. I år skulle jeg egentlig feire med bestevennen min men han la andre planer i stedet.

Jeg vil ikke sitte inne og sture, men jeg vil heller ikke ut i byen og se de glade menneskene som feirer med hverandre. Jeg jobber dagen etter, så jeg kan ikke dra på noen langhelg et sted. :frown:

Er det noen andre her i samme båt? Hva skal dere gjøre den 17. mai?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Kv84
Skrevet

Jeg har droppet alt av feiring med familie, føler ingen bryr seg om meg.

• Liker 2
Gjest Marmot
Skrevet

Jeg skal ta med meg sønnen min og gå en laaaaaaang tur i skogen, dersom det er vær til det. Han er bare 2,5 år, så han merker ikke at han går glipp av toget, og etter toget hadde vi ikke hatt noen å være sammen med, så da er det likegreit å tilbringe dagen i naturen. Vurderer å telte fra 16. mai, men det må jeg se an litt, foreløpig er det for kaldt om nettene.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal lese eksamen hele dagen. leseleselese! :grine:

Anonym poster: 41c549e96ea539ecb61ac829d904307f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns 17.mai bare er mas og kjas, men jeg har ei jente som skal gå tog og jeg har sagt ja til å gå i toget sammen med klassen hennes.

Etterpå skal hun til pappan sin så da har jeg bare meg selv - blir sikkert til at jeg drar til familien og griller eller noe sånt... eller til ei venninne for å bare skravle og drikke kaffe...

De få årene jeg ikke hadde barn som gikk i toget var deilig, for da kunne jeg bare være inne og ikke tenke på folkemassen i byen og all trengsel og unger som skriker og trengsel og finne parkeringsplass osv osv osv

Anonym poster: 8a0a6f38c22d81c4ee336cda80b91435

• Liker 1
Gjest Elissima
Skrevet

Jeg er aldri i Norge på 17.mai fordi jeg orker ikke alt mas. Blir sliten og sur av for mye folk rundt meg. Så i år reiser jeg til Spania med mammaen min :)

Husker jeg var hjemme en 17.mai for noen år siden, sørget for å være skikkelig fyllesjuk så jeg kunne ligge på sofaen og se på film og spise godteri. Eller du kan holde deg hjemme uten å være fyllesjuk, lag deg vafler eller noe annet godt og bare slapp av. Trenger ikke gjøre noen big deal ut av den dagen altså :)

Skrevet

Jeg er aldri i Norge på 17.mai fordi jeg orker ikke alt mas. Blir sliten og sur av for mye folk rundt meg. Så i år reiser jeg til Spania med mammaen min :)

Husker jeg var hjemme en 17.mai for noen år siden, sørget for å være skikkelig fyllesjuk så jeg kunne ligge på sofaen og se på film og spise godteri. Eller du kan holde deg hjemme uten å være fyllesjuk, lag deg vafler eller noe annet godt og bare slapp av. Trenger ikke gjøre noen big deal ut av den dagen altså :)

Jeg reiser også til utlandet denne dagen hvert år!

• Liker 1
Gjest Elissima
Skrevet

Jeg reiser også til utlandet denne dagen hvert år!

Det er så herlig å komme vekk fra alt ståk og kjas! Selv om det ofte er nordmenn som skal feire 17.mai i utlandet og.. jeg blir så flau.. Dritafulle nordmenn med norske flagg i Nice i fjor.

Gjest Snyltefluen
Skrevet

Jeg har ved noen få anledninger vært mutters alene både på 17 mai, nyttårsaften og julaften. Nyttår kunne jeg ikke gitt mer pokker i, men julaften og 17 mai er for meg kjempekoselige dager, og jeg nekter å sitte i joggedress og sture bare fordi jeg mangler noen å dele dagen med. Jeg skal derimot ikke tilbringe 17 mai alene i år, så jeg var kanskje ikke helt i målgruppen for tråden.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Selv pleier jeg og ta med meg grill og mat og ta meg en tur ut mot sjøen. Finner meg en liten plass hvor jeg kan sitte hele dagen :)

Ofte er ei venninne med meg også, men hun har nå barn så hun vil derfor være i byen nå.

Drar jeg alene så tar jeg ofte med meg en god bok, kryssord, musikk etc

Skrevet

Være med venner, lage god frokost for så å drikke oss dritings! Så ned å se på toget og kanskje vinke til kongen :)

Skrevet

Være med venner, lage god frokost for så å drikke oss dritings! Så ned å se på toget og kanskje vinke til kongen :)

Og spørsmålet til ts var hva andre i samme situasjon - nemlig å være alene - skulle gjøre...

:heks:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kanskje ikke i målgruppen heller, siden jeg i år føler jeg må feire pga datteren min, men jeg har alltid vært alene på 17. mai. Pleide å sove lenge, lage meg noe godt å spise, lest en god bok, sett en fin film - og visp så var dagen over. For det er bare en dag, som alle andre. Noen år har jeg vært på hytta også, ikke merket noe til 17. mai i det hele tatt.

Hvis du ikke vil være inne og sture, kan du kanskje gå en tur i skogen, som flere forslår her? Lage deg en liten piknik, ta med en bok? Jeg vet ikke hvor du bor, men på østkanten her i Oslo er det i alle fall temmelig avslappet på 17. mai. Ikke det krampaktige stresset jeg husker fra min egen barndom.

Håper du får en fin 17. mai, uansett! Det er så mange som hater den dagen, det er utrolig at det blir noe feiring i det hele tatt :)

Anonym poster: 25b3628c08803214eaeb4fa3e86ccba2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal spise frokost, gå tur med hunden, hjem og skifte til pysj, rydde og vaske, spise middag, gå tur med hunden min, spise kveldsmat og se litt på Tv, så skal jeg dusje, pusse tenner, legge meg og lese litt.

Helt vanlig dag :)

Anonym poster: 6d106d8942e49cd8e442bb91268b45b5

Skrevet

Det som er så fint med den dagen er at man kan "feire" dagen som man vil. Jeg for min del skal ikke gjøre noen ting ut av den dagen, den er som en vanlig "søndag" for meg. Er det fint vær skal jeg gå tur i skogen, er det ikke det sitter jeg inne med en bok og/eller film, kryssord og musikk. Får jeg anledning igjen, tar jeg gjerne en utenlandstur på et tidspunkt som gjør at jeg er i utlandet den dagen. Masete, fjasete, "oppskrytt" dag ja

Skrevet

Det er så herlig å komme vekk fra alt ståk og kjas! Selv om det ofte er nordmenn som skal feire 17.mai i utlandet og.. jeg blir så flau.. Dritafulle nordmenn med norske flagg i Nice i fjor.

jaa, det har jeg vært borti mange ganger også! Min tradisjon er blitt å ligge rett ut i sola med en kald cola i syden et sted!

Skrevet

Pynter meg, går ut og ser på barnetoget, går hjem foran tven og gnafser mat. Går og ser på russetoget, og gjentar prosessen.

Skrevet

Jeg har som regel ingen planer på sånne festdager. I år skulle jeg egentlig feire med bestevennen min men han la andre planer i stedet.

Jeg vil ikke sitte inne og sture, men jeg vil heller ikke ut i byen og se de glade menneskene som feirer med hverandre. Jeg jobber dagen etter, så jeg kan ikke dra på noen langhelg et sted. :frown:

Er det noen andre her i samme båt? Hva skal dere gjøre den 17. mai?

Reiser til Drammen for å se på Glava Tour of Norway, mye mer spennende og morsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...