AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #21 Skrevet 28. mai 2014 Jeg hører av og til folk fortelle at de bader nakne og soler seg nakne med familie, venner e.l. og at de setter pris på det. Men ofte kommer det en forsikring om at "vi er ikke naturister altså!". For meg er de praktisk talt naturister så jeg lurer på hva de legger i det å være naturist som de tar avstand fra. Noen av dere som liker å være nakne i sola som kan forklare hvorfor dere absolutt ikke vil bli oppfattet som naturister? Hva er det ved naturismen dere missliker? Anonymous poster hash: 861aa...67c Det er vel pga at noen av de som kaller seg selv for nudister/naturister ofte ikke bare bader naken fordi det er digg og praktisk, men er helt desperat etter å være naken for en hver pris. f.eks noen ihuga nudister som går med skjorte eller genser på overkroppen fordi det blåser litt kaldt, men samtidig absolutt må være naken nedentil, Eller de som legger opp hele ferien kun for å komme til en nudiststrand, el. Anonymous poster hash: 774aa...153
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #22 Skrevet 28. mai 2014 Jeg kunne ihvertfall aldri oppholdt meg på en nakenstrand. Hadde bare fått ståpikk. Det sier seg selv, når jeg kan ligge på en "normal" strand og ser en jente tar av seg bikinioverdelen og legger seg på magen...så får jeg ståpikk. Bruker også å fotografere slike deilige jenter i skjul.. Anonymous poster hash: 16b90...e77 Hvis du har sett hva som pleier å være på slike strender så hadde du nok fått innovertiss istedet. Som regel gamle og feite folk som driver på med dette.Anonymous poster hash: d70b9...936 1
Gabriel Skrevet 28. mai 2014 #23 Skrevet 28. mai 2014 Selvfølgelig er det lovlig. Er det en offentlig strand har du like mye rett til å fotografere hva som helst som du har om du går på et offentlig fortau. Hadde dette derimot vært en privat strand eller en privat hage ville det stilt seg annerledes. Under hvilken paragraf i lovverket forbryter jeg meg mot? Anonymous poster hash: 16b90...e77 Litt overrasket over at noen er så uvitende. Fotografering uten tillatelse rammes i første omgang etter straffelovens paragraf 390a om "skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd [som] krenker en annens fred". Eksempel på dom: http://www.nrk.no/ho/domt-for-snikfotografering-1.6621429 Hvis du publiserer bildene på Internett (også lukkede grupper) så kommer du i konflikt med åndsverkslovensparagraf 45c om retten til eget bilde. Ennå strengere er det om du fotograferer nakne mennesker på en offentlig naturiststrand, toppløse jenter på en vanlig strand , jenter i dusjen på et offentlig bad eller at du stikker kamera oppunder skjørtene på jenter på Karl Johan. Da kan du i tillegg bli dømt etter straffelovens paragraf 201 om "seksuelt krenkende eller annen uanstendig adferd". Så du har ikke lov til å fotografere hva som helst på et offentlig sted. Og det er faktisk i denne sammenheng ikke så stor forskjell om det er offentlig sted eller privat. Reglene er omtrent like strenge. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #24 Skrevet 28. mai 2014 Vi er et par i 50 årene som gjerne bader naken når vi er alene. Vi har også hatt samleie utendørs. Synes det er herlig. Anonymous poster hash: 8499b...443
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #25 Skrevet 28. mai 2014 Litt overrasket over at noen er så uvitende. Fotografering uten tillatelse rammes i første omgang etter straffelovens paragraf 390a om "skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd [som] krenker en annens fred". Eksempel på dom: http://www.nrk.no/ho/domt-for-snikfotografering-1.6621429 Hvis du publiserer bildene på Internett (også lukkede grupper) så kommer du i konflikt med åndsverkslovensparagraf 45c om retten til eget bilde. Ennå strengere er det om du fotograferer nakne mennesker på en offentlig naturiststrand, toppløse jenter på en vanlig strand , jenter i dusjen på et offentlig bad eller at du stikker kamera oppunder skjørtene på jenter på Karl Johan. Da kan du i tillegg bli dømt etter straffelovens paragraf 201 om "seksuelt krenkende eller annen uanstendig adferd". Så du har ikke lov til å fotografere hva som helst på et offentlig sted. Og det er faktisk i denne sammenheng ikke så stor forskjell om det er offentlig sted eller privat. Reglene er omtrent like strenge. Merkelig. Hva med alle disse Se & Hør-bildene? Tone Damli ble jo feks fotografert toppløs og bildene kom ut i Se & Hør. Er liksom ikke snakk om å lure til meg bilder av folk i et avlukke. Dette er jo folk som i all beskjedenhet ligger spredd ut over en strand. For meg blir det en slags Ut i Naturen-fotografering. Hvorfor er ikke det forbudt å fotografere en naken elg som springer rundt i skogen? Latterlig. Jeg legger ikke bildene ut på nettet. Bruker dem kun til eget runkearkiv. Anonymous poster hash: 16b90...e77
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #26 Skrevet 29. mai 2014 Naken-Huk, så slipper du dette: Anonymous poster hash: a0958...ace 1
volvo22 Skrevet 30. mai 2014 #27 Skrevet 30. mai 2014 Det er så befriende å ligge naken og kjenne sola steke på Hele kroppen synes jeg 1
Gabriel Skrevet 3. juni 2014 #28 Skrevet 3. juni 2014 Merkelig. Hva med alle disse Se & Hør-bildene? Tone Damli ble jo feks fotografert toppløs og bildene kom ut i Se & Hør. Er liksom ikke snakk om å lure til meg bilder av folk i et avlukke. Dette er jo folk som i all beskjedenhet ligger spredd ut over en strand. For meg blir det en slags Ut i Naturen-fotografering. Hvorfor er ikke det forbudt å fotografere en naken elg som springer rundt i skogen? Latterlig. Jeg legger ikke bildene ut på nettet. Bruker dem kun til eget runkearkiv. Anonymous poster hash: 16b90...e77 Kjendiser og offentlige personer har ikke det samme personvernet som andre. Slik er det både når det gjelder pressens egen etikk og praktisertingen av offentlige lover. Du har dermed større lov til å fotografere en kjendis på offentlig sted enn en vanlig person. Men også kjendiser har et rettsvern når det gjelder f.eks. grader av nakenhet. I Norge er det f.eks. en rekke kjendiser som er naturister og jeg har aldri sett at de har blitt avbildet nakne i media (med et unntak). Når det gjelder toppløshet forsøker nok noen media å flyte på at det var alminnelig akseptert tidligere og at det dermed er mindre privat og intimt. Ellers er det jo stor forskjell fra land til land. Fotografering med telelinse på opp mot flere kilometers avstand er neppe akseptert i Norge. Å ligge på bakken for å ta bilder opp under skjørtene på kjendisene når de går ut av bilen er vel heller ikke akspetert her. Untaket jeg tenkte på over var en gang Fabian Stang var i et selskap hos Stein Erik Hagen. Fabian Stang trodde at pressen hadde gått og tok seg et bad. Dette ble foreviget og publisert. Dette er vel på grensen. Det hadde vært interessant å sett hvordan domsstolene hadde forholdt seg til dette men hverken Fabian Stang eller noen andre valgte å anmelde dette.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #29 Skrevet 3. juni 2014 Hva er problemet? Hvor mange millioner soler seg nakne? Hvor mange kommer på nettet? Eller andre plasser? Om noe skulle legge ut bilder av meg der. Det ville drukne i milliarder av bilder. Skulle noen likevel finne meg der. Har jeg gjort noe galt? Hvem skulle bry seg? Dette er bare en unnskyldning ovenfor seg selv, for å ikke gjøre noe som er så herlig. Å være helt naken uten klær må oppleves. Bade naken. Ingen våte klær. Gjør det ute i naturen, eller hvis du er litt pysete på nakenstrendene rundt omkring. Ha en fin naken sommer. Anonymous poster hash: a0958...ace 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå