Gå til innhold

Nakensoling/nakenbad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble litt inspirert av andre tråder her inne om soling naken og merker jeg gleder meg til sommeren....Jeg er hverken naturist eller nudist, men liker å sole meg og bade naken om sommeren om mulig. Aller helst dersom ingen ser det.

Er det flere her inne som soler seg/bader naken, og hvordan/hvor gjør dere det ? Snakker ikke om dere som er naturister/nudister men dere som bare liker luksusen av å føle seg fri og avslappet, enten i private eller andre omgivelser.

Hilsen glad mann :)

Anonym poster: 817ed0ab6079e3bb6c743ddd9de9585f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Red Queen

Er det på død og liv så viktig å sette seg i en eller annen bås da? Jeg liker å rusle rundt i huset uten klær på når jeg har badet f.eks, og jeg liker også å sole meg naken. Om jeg gjør det alene eller med min kjære, ei venninne eller to eller til og med på en nakenstrand spiller forsåvidt liten rolle. Jeg liker for øvrig å være naken sammen med min kjære, og jeg liker å sove naken også. Jeg har vel hva du vil kalle et avslappet forhold til min egen nakenhet, hverken mer eller mindre.

"Snakker ikke om dere som er naturister/nudister men dere som bare liker luksusen av å føle seg fri og avslappet, enten i private eller andre omgivelser." - Er ikke dette egentlig en og det samme da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som kaller seg naturister, er det av praktiske formål. Det gir tilgang til arenaer hvor det er uproblematisk å være naken sammen med andre. Ellers er naturister vanlige mennesker som "liker luksusen av å føle seg fri og avslappet, enten i private eller andre omgivelser".

Nesten ingen kaller seg nudist. Det er egentlig synd. Begrepet "nudist" har fått en dubiøs klang, men er egentlig ærligere i den forstand at det er nakenheten som er det sentrale.

Men det går fint an å være naken uten å tilhøre en eller annen form for -isme.

Anonym poster: 0d2b480d0ecad7922ab931421d6b49e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TW her :) Å være naturist/nudist er noe annet enn det jeg beskriver. Å være naturist vil si det samme som å være en del av en nakenkultur/livsstil. Det er man ikke selv om man liker å sole og bade naken privat.

"Naturisme (tidligere nudisme) er en ikke-seksuell nakenkultur/livsstil hvor man praktiserer felles nakenhet (sosial nakenhet) for begge kjønn sammen. Nakenheten praktiseres når dette er naturlig ut fra klimatiske og fysiske forhold og styres i mindre grad av kulturelle regler for bekledning slik det er vanlig i samfunnet forøvrig. Viktige verdier er å leve i harmoni med naturen, stimulere til økt selvrespekt, respekt for medmennesker og deres variasjoner og respekt for naturen.

Anonym poster: 817ed0ab6079e3bb6c743ddd9de9585f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TW her :) Å være naturist/nudist er noe annet enn det jeg beskriver. Å være naturist vil si det samme som å være en del av en nakenkultur/livsstil. Det er man ikke selv om man liker å sole og bade naken privat.

"Naturisme (tidligere nudisme) er en ikke-seksuell nakenkultur/livsstil hvor man praktiserer felles nakenhet (sosial nakenhet) for begge kjønn sammen. Nakenheten praktiseres når dette er naturlig ut fra klimatiske og fysiske forhold og styres i mindre grad av kulturelle regler for bekledning slik det er vanlig i samfunnet forøvrig. Viktige verdier er å leve i harmoni med naturen, stimulere til økt selvrespekt, respekt for medmennesker og deres variasjoner og respekt for naturen.

Anonym poster: 817ed0ab6079e3bb6c743ddd9de9585f

Du må frigjøre deg fra datamaskinen og slutte å tro at wikipedia gir et fullstendig og sant bilde av verden.

Hvis du snakker med de som omtales som naturister, vil du oppdage at det er få av dem som bekjenner seg til noen -isme . De fleste er nakne i sol og bad fordi de synes at det er behagelig.

Men til forskjell fra trådstarter har de et avslappet forhold til både egen og andres nakenhet, slik at de ikke har behov for å være alene for å nyte det velværet nakenhet innebærer.

Velvære er et viktigere motiv enn naturismens filosofiske begrunnelse for de fleste du møter på et nakenstrand.

Anonym poster: 0d2b480d0ecad7922ab931421d6b49e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fordeler:<br />1. Du slipper hvite striper i huden. Brun overalt.<br />2. Du trenger ikke bikini.<br />3. Du kan reise rett fra jobb om solen plutselig skinner. Bruk klærne som underlag.<br />4. Du kan gjøre det midt i Oslo. Ta Bygdøybussen til Huk. Gå til høyre ved kiosken.<br />5. DEILIG. Sol, og sval vind overalt. Svømme helt naken.<br />6. Ikke så mye mas og skrål som på tekstil-standa.<br />7. Mer skikkelige folk der. Passer gjerne sakene dine mens du er i vannet.<br />

Anonymous poster hash: a0958...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Jeg syns det er flott å kunne være naken til sol og bad, uten at jeg verken er det ene eller andre. Det blir fint lite av det da vi bor sånn til at det ikke er så lett. Det er heller ikke et stort savn men heller en luksus jeg skulle hatt litt mer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TW her :) Å være naturist/nudist er noe annet enn det jeg beskriver. Å være naturist vil si det samme som å være en del av en nakenkultur/livsstil. Det er man ikke selv om man liker å sole og bade naken privat.

Anonym poster: 817ed0ab6079e3bb6c743ddd9de9585f

Du tar feil, nudisme er "nakenkultur" men å være naturist vil si at man er naken i sammenhenger hvor det er naturlig, som feks bading, soling osv. Hvor privat man er som naturist vil variere.

Du virker forøvrig som om du har et større forhold til dette som kultur/fenomen enn den gjennomsnittlige naturist. Bare det at innlegget ligger på seksualitetsforumet sier sitt.

Anonymous poster hash: 76fa9...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er av en eller annen grunn utrolig mye mer behagelig å bade naken kontra å bade med bikini eller badedrakt. Vet ikke helt hvorfor, muligens er det først og fremst psykisk? Man føler seg mer i ett med naturen kanskje, eller muligens minner det om da man badet naken som barn.

Jeg bader dog kun naken på private steder, for eksempel på hytta tidlig i sesongen, før båtfolket og de andre hyttebeboerne dukker opp. Kan gjerne bade naken med venner, er ikke sjenert sånn sett, men vet ikke om jeg hadde trivdes på en nudststrand. Jeg ser for meg at det blir litt for mye av det gode for min del.



Anonymous poster hash: 15bcd...32d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får så lett ståpikk



Anonymous poster hash: efb67...618
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Soler meg naken om det lar seg gjøre, sjeldent det er mulig men. Ellers soler jeg meg toppløs og i en sånn brasiliansk bikinitruse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mojitoo

Badet naken i fylla noen ganger. Haha

Men ellers bader jeg aldri naken eller soler meg naken (sistnevnte mest fordi de aldri har latt seg gjøre skikkelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Rimelig deilig å bare sprade rundt helt naken som et barn:<br />//vimeo.com/93543331

Anonymous poster hash: a0958...ace

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører av og til folk fortelle at de bader nakne og soler seg nakne med familie, venner e.l. og at de setter pris på det. Men ofte kommer det en forsikring om at "vi er ikke naturister altså!". For meg er de praktisk talt naturister så jeg lurer på hva de legger i det å være naturist som de tar avstand fra. Noen av dere som liker å være nakne i sola som kan forklare hvorfor dere absolutt ikke vil bli oppfattet som naturister? Hva er det ved naturismen dere missliker?



Anonymous poster hash: 861aa...67c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ihvertfall aldri oppholdt meg på en nakenstrand. Hadde bare fått ståpikk.

Det sier seg selv, når jeg kan ligge på en "normal" strand og ser en jente tar av seg bikinioverdelen og legger seg på magen...så får jeg ståpikk. Bruker også å fotografere slike deilige jenter i skjul.. :rolleyes:



Anonymous poster hash: 16b90...e77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker også å fotografere slike deilige jenter i skjul.. :rolleyes:

Anonymous poster hash: 16b90...e77

Æsj. Respektløs gris. Det er ikke lov.

Anonymous poster hash: 861aa...67c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Respektløs gris. Det er ikke lov.

Anonymous poster hash: 861aa...67c

Selvfølgelig er det lovlig. Er det en offentlig strand har du like mye rett til å fotografere hva som helst som du har om du går på et offentlig fortau. Hadde dette derimot vært en privat strand eller en privat hage ville det stilt seg annerledes.

Under hvilken paragraf i lovverket forbryter jeg meg mot?

Anonymous poster hash: 16b90...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Respektløs gris. Det er ikke lov.

Jojojojo, poster de på nettet etterpå slik at andre gamle griser som meg

kan kose oss til disse bildene i ro og mak.

Anonymous poster hash: a39f7...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare skrem folk fra å komme til naken-Huk. Det begynner å bli fullt der i fellesferien, og helgene ellers.

Og på P-plassen er det alltid fullt, om du ikke kommer alt for tidlig.

Ikke folk som lusker seg rundt med kameratelefonen der. Bare helt teoretisk.

Folkene der er rolige og dannede.

Har sagt det før.

Det er drittdeilig med sol overalt. Ingen bikiniskiller. Og du kan reise dit rett fra jobb når solen plutselig er der. Ingen våte plagg. Kanskje Europas fineste nakenplen midt i Oslo?

Men det er jo ikke påbudt å reise dit.

Kan jo være på den andre siden med støyende Paradise Hotel-ungdommer, og nye landsmenn som lusker rundt og stirrer.



Anonymous poster hash: a0958...ace
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...