Gå til innhold

drikke mye vann mot arrdannelse?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mye væske skal gjøre huden pen. Så - i utgangspunktet drikker jeg lite, men har nå nettopp fjernet en føflekk. Kan jeg minske arrdannelse hvis jeg får større væskeinntak?

Andre tips som hjelper? Har kjøpt inn en dunge med Micropore-tape som skal brukes når stingene er tatt.

Desverre er det mye bevegelse i såret. Prøver å være forsiktig frem til stingene er tatt (skal sitte i rett over 3 uker - redd for at arret vil bli værre og mer synlig av den grunn), men kan ikke være forsiktig i all evighet, så jeg har tenkt å leve som normalt etter at stingene er tatt.

Anonym poster: f66b431deb8386bdc7172e62a228c098

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mye væske skal gjøre huden pen. Så - i utgangspunktet drikker jeg lite, men har nå nettopp fjernet en føflekk. Kan jeg minske arrdannelse hvis jeg får større væskeinntak?

Andre tips som hjelper? Har kjøpt inn en dunge med Micropore-tape som skal brukes når stingene er tatt.

Desverre er det mye bevegelse i såret. Prøver å være forsiktig frem til stingene er tatt (skal sitte i rett over 3 uker - redd for at arret vil bli værre og mer synlig av den grunn), men kan ikke være forsiktig i all evighet, så jeg har tenkt å leve som normalt etter at stingene er tatt.

Vel, i teoiren er det slik at et sunt kosthold vil hjelpe kroppen med å regenerere (litt som med godt gjødslede planter) så om du får i deg mer enn vanlig av grønt, proteiner og vitaminer så vil det neppe skade. Og sørge for å holde arrvevet (etter stingene er tatt) mykt med krem mer eller mindre konstant i det neste år-halvannet året.

Noen sverger også til påførsel av kull og/eller protein rett på huden, men dette vil jeg ikke gå god for.

Anonym poster: 068b759aa24a8b7bcfddd2b2c90d85f0

AnonymBruker
Skrevet

Vel, i teoiren er det slik at et sunt kosthold vil hjelpe kroppen med å regenerere (litt som med godt gjødslede planter) så om du får i deg mer enn vanlig av grønt, proteiner og vitaminer så vil det neppe skade. Og sørge for å holde arrvevet (etter stingene er tatt) mykt med krem mer eller mindre konstant i det neste år-halvannet året.

Noen sverger også til påførsel av kull og/eller protein rett på huden, men dette vil jeg ikke gå god for.

Anonym poster: 068b759aa24a8b7bcfddd2b2c90d85f0

Men hvordan skal man få holdt arret fuktig med krem når jeg har fått beskjed om å plastre med tape 5-6 mnd?

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan skal man få holdt arret fuktig med krem når jeg har fått beskjed om å plastre med tape 5-6 mnd?

Plastre med tape, ikke smør med krem. Følg rådet til legen. Etter at du er ferdig med tape, kan kan kjøpe et silikonplaster som skal være på om natten, og det kan redusere arr. Fås kjøpt på apotek.

Anonym poster: eaab179202511f430f72141abb91d062

AnonymBruker
Skrevet

Skal tapen være på til den faller av? Eller kan man bytte f.eks en gang i uken. Innbiller meg at tapen ikke gir like bra "støtte" om den skal sitte helt til den er løs, noe som sikkert kan ta bortimot to uker eller mer?

Skrevet

Hvis du fremdeles er øm en stund etter du begynner med teip, så lar du teipen være på til den faller av selv. Det kan gjøre vondt å dra den av, og området skal ikke bli unødvendig irritert.

Etterhvert kan du bytte 1 gang i uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...