Gå til innhold

Hvordan øreskyller man seg selv?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger det vel strengt tatt ikke, men hadde vært kult å se om noe kom ut.. :fnise: Sært? Haha. Hvilken olje(går kokosolje fint?) skal man dryppe i ørene, hvor mye og hvor lenge? Og når kommer ting ut?

Anonym poster: eb2246c386bf6021f2b17009a6d632fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte sånn øreskyllingsgreie på apoteket, med en slags væske - og skylleballong. Hadde oljen i øret, og ventet ca en halvtime for at voksen skulle løse seg opp (lå på siden så ikke oljen skulle renne ut). Deretter fylte jeg ballongen med lunket kokt vann, og skylte øret. Trodde vel egentlig jeg skulle få ut en hel dott - føles iallfall ut som jeg har masse der inni (prøvde med qtips for en stund siden). Men vet faktisk ikke om det funket så bra? Jeg kunne iallfall ikke se noe som kom ut, slik jeg trodde det skulle gjøre.

Anonym poster: c2ced9bbf48e51cf146ecb37566427b0

Skrevet

Kommer noen ganger lite og noen ganger mere. Pleier ikke bruke olje, men det kan hjelpe når voksen er hard.

Gjest Ratata
Skrevet

Er det ikke egentlig ganske risky å gjøre slikt selv? Til tross for at det selges gjør-det-selv-sett..Synes å huske at til og med sykepleiere mente dette var en oppgave for legene da jeg var i praksis ved ett sykehus..

Men husker iallefall når samboeren min gjorde det. Og han kommer aldri til å gjøre det igjen. Gikk med smerter i øret lenge etterpå.

Skrevet

Jeg har gjort det mange ganger, kjøpte en stor sprøyte på apoteket, fylte den med lunket vann og sprøyet inn i øret mens jeg holdt hodet over vasken. Gjenntok noen ganger. Kom ikke noe særlig ut. Men husker da jeg var liten etter mange runder med ørebetennelse, da hadde det samlet seg en hel propp i øret, den skylte jeg ut hos legen, tok olje i øre hver kveld i tre dager før jeg skulle få skylt det ut. De brukte også en stor sptøyte med vann på legekontoret.

Skrevet

Drypp matolje først (2-3 dråper), vent over natten eller noen timer, skylleballong/sprøyte med lunket vann, hodet litt på skakke, trekk øreflippen litt ned og bakover. Putt skylleballongen litt inn i øret og sprut vannet inn i øret. Ikke hele ballongen på en gang. Ikke skyll hardt! Stopp hvis smerte.

Hadde dog ikke villet gjort dette selv. Legen/sykepleieren har utstyr for å se inn i øret både før og etter skyllingen, både for å se nødvendigheten av skylling og resultatet etter hvert. Ser heller ingen poeng i å skylle ørene bare for å se om noe kommer ut.

AnonymBruker
Skrevet

Å skylle ørene når du dusjer med stålen fra dusjen er like effektivt.

Men det er ikke noe poeng i å gjøre det bare for å gjøre det.

På mitt legekontor er det helsesekretæren som gjør det, så en legeoppgave er det nok ikke. Men det er kjekt å kunne se inn i øret før og etter.

Anonym poster: 8832b907a3fea40a44b8875091477143

AnonymBruker
Skrevet

Fremgangsmåte: gå til www.gulesider.no Finn din nærmeste private klinikk. Ring nummeret og bestill en time for øreskylling.

Hørselen er den viktigste sansen du har. Ikke kødd med den hjemme alene.

Anonym poster: 57b5344c0510b6f02d7aad644f49a032

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har gjort det selv flere ganger med Revaxør som jeg kjøper på apoteket. Jeg har veldig mye ørevoks og trenger å skylle noen ganger i året. Det som kommet ut ser ut som tobakksrusk!

Skrevet

Pleier å bruke revaxør fra apoteket. Følg bruksanvisningen nøye, så er det ikke noe problem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...