Gå til innhold

Trakassering

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på hvor jeg skulle skrive dette, men tar det her da problemet begynner å gå på psyken (som jo er en del av helsa).

Jeg vurderer å anmelde en sak til politiet, en jeg kjenner har i flere år drevet å sendt meldinger av den seksuelle typen. Jeg har gjort det klinkende klart at jeg ikke er interessert i slike meldinger, eller bilder for den del, men han gir seg ikke. Det kan gå måneder mellom hver gang, men like ubehagelig er det uansett.

Til å begynne med sendte han nakenbilder av seg selv mens han (ifølge seg selv) tilba meg som sin gud, han knela i skauen ved en stor stein som han kalte et alter.

Jeg ba han slutte og sa jeg syns det var både skummelt og ekkelt at han holdt på slik.

Han beklaget å lovet å slutte, tiden gikk og han begynte igjen. Han sa han elsket meg og mente vi hørte sammen, jeg sa til ham, som jeg har sagt så mange ganger før, at det aldri kommer på tale. Jeg har ALDRI gitt ham forhåpninger om noe annet, jeg har vært åpent lesbisk i flere år og det har han vært fullt klar over.

Da jeg møtte den store kjærligheten, flyttet jeg laaaangt hjemmefra, til en annen del av landet for å begynne et nytt og bedre liv med min kjære.

Jeg hadde glemt hele fyren i forelskelsens rus, ikke hadde jeg hørt fra han heller.

Plutselig tikket en melding inn på mobilen. Jeg ble oppgitt, men svarte uten ufinheter at jeg fremdeles ikke var interessert i slike meldinger og fortalte at jeg hadde flyttet, (ikke hvor), og at jeg skulle gifte meg med kjæresten min.

Da tørna han helt og siden den gang (et par år siden ca) har han skrevet svært ubehaglige meldinger, som alle inneholder hvor stygg, feit og ekkel jeg er...for så inn i mellom sende ekle bilder av seg selv naken.

Jeg har flere ganger truet med anmeldelse og da har han bedt meg la være, sagt unnskyld og at det ville ødelegge livet hans om jeg gjorde det.

Jeg har da sagt han burde tenkt på det før han begynte å plage meg.

Men så har jeg ikke gått til politiet da...av den grunn at jeg ikke tror det er mye som vil skje om jeg gjør det. Jeg er redd de bare ber meg endre tlf nr.

Jeg sliter med tall og har problemer med å lære tlf. nr, derfor vil jeg jo ikke bytte bare p.g.a. at en idiot plager meg.

Noen som vet hva politiet gjør med slike saker? Blir jeg bedt om å bytte nr eller vil de gjøre noe med ham?

Jeg har tatt vare på alt han sender som bevis...

Begynner å bli fryktelig lei og nå er jeg faktisk redd han kommer til å dukke opp her hvor jeg bor.

Før jeg flyttet hang han på et kjøpesenter hvor jeg pleide handle på dagligvaren, kun for å se meg...det sa han i alle fall selv. Jeg syns det var like ubehagelig hver gang og kjørte heller et stykke ekstra for å handle dersom jeg var alene.

Er det verdt å anmelde dette? Eller bør jeg bare fortsette å ignorere han? Svarer ikke lenger på det han skriver, vil ikke gi ham den gleden.

Noen som har råd eller erfaringer med dette?

Vet jeg burde gått til politiet for lenge siden, men så er jeg så dum og godtroende da at jeg tror det nytter å true og ignorere :(

Anonym poster: 68916f66d0c4e79edba44f109bb67ed8

Videoannonse
Annonse
Gjest MamaQuilla
Skrevet (endret)

Du kan anmelde ham for dette og få besøksforbud, null problem det.

Bare å dra til nærmeste politistasjon.

Endret av MamaQuilla
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Bytt til hemmelig telefonnummer. Drit i om du har problemer med tall. Hvor ofte skal du huske ditt eget nummer? Da har du det skrevet ned på mobilen.

Din største feil er faktisk at du har svart mannen og forklart. Uønsket oppmerksomhet betyr fullstendig ignorering uansett kontaktmåte.

Slett alle meldinger og ikke les de. Har du smarttelefon så spærrer du for opprigninger fra hans nummer. Er usikker om du kan gjøre det med meldinger.

AnonymBruker
Skrevet

Meld fra til politiet,og gi han null respons,ikke svar på meldinger. De trigger bare enda flere,.

Anonym poster: 01046b2dcb9f028238c701f679daced0

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Ja, å skifte til hemmelig nummer er ditt siste problem. Skriv nummeret på en gul lapp. Og ikke svar. Anmeld og vis meldingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...