Gå til innhold

Kake i 40-års lag? (fest)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer fyller 40 år og den forbindelse har jeg bedt en del venner til fest. Det blir enkel servering av mat (chilli con carne med salat og brød) og folk får servert velkomstdrink.

Men jeg lurer litt på om jeg skal ha kake? Er det noe godt når man drikker egentlig? Og hvilken kake isåfall?

Setter pris på tips, kjenner jeg er litt stressa :)

Anonym poster: ef1f7369c7f05da793890fcd582689e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde heller hatt dessert, og snacks utover kvelden/natten.....

Følg på den mexikanske stilen....enten stekt ananas med chilli og vanilje is, eller rett og slett mojito til dessert :)

AnonymBruker
Skrevet

Er det litt alkohol til maten så går det jo an med kaffe og kake til dessert, men er det en fyllefest så dropp søtsaker, ha snacks heller.

Anonym poster: ac328c959481ef8084066a19143fa096

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller hatt dessert, og snacks utover kvelden/natten.....

Følg på den mexikanske stilen....enten stekt ananas med chilli og vanilje is, eller rett og slett mojito til dessert :)

Takk for svar :) Dessverre er jeg ikke en god kokk så stek ananas med chilli og vaniljeis blir for vanskelig for meg å lage ;) Lurer litt på mojito eller Strawberry Daiquiri.

Er det litt alkohol til maten så går det jo an med kaffe og kake til dessert, men er det en fyllefest så dropp søtsaker, ha snacks heller.

Anonym poster: ac328c959481ef8084066a19143fa096

Det begynner vel som en vanlig middag med alkohol til, og så regner jeg med det utvikler seg til fest etterhvert :)

Skrevet

Kake er alltid godt!

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 15 år yngre, men synes det høres kake med til bursdagsfest selv om det er fyllekalas. Mine foreldre som er 15 år eldre enn mannen din igjen har også kake når de har vennefestbursdager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kake er alltid godt!

Jeg er 15 år yngre, men synes det høres kake med til bursdagsfest selv om det er fyllekalas. Mine foreldre som er 15 år eldre enn mannen din igjen har også kake når de har vennefestbursdager.

Hvilken type kake da? :)

Skrevet

Sjokoladekake, Oreokake (med sjokolademousse laget fra bunnen av med Kahlua i, omnomnom), pavlova, marsipankake, kalakake, amerikansk ostekake, fransk sjokoladekake, alt hva ditt hjerte måtte ønske. Slurrrp. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjokoladekake, Oreokake (med sjokolademousse laget fra bunnen av med Kahlua i, omnomnom), pavlova, marsipankake, kalakake, amerikansk ostekake, fransk sjokoladekake, alt hva ditt hjerte måtte ønske. Slurrrp. :)

Men er folk interessert i det når de har drukket øl og rødvin osv? Føler ikke at det passer sammen med kake.

Skrevet

Hvilken type kake da? :)

Hmm, vanskelig spørsmål. Men det er vel lurt å velge noe folk flest liker. Eplekake o.l. er det mange som ikke liker, så jeg ville styrt unna det.

Men hva med bløtkake? Tror de fleste liker det =)

Skrevet

Jeg er alltid interessert i kake. Det pleier mine gjester også å være. Selv om det er popcorn, potetgull, frukt og annet snacks på bordet forsyner de fleste seg både en og to ganger (og noen tre ganger ;)). Når jeg har hatt middagsselskap pleier jeg å vente en god stund etter middagen før jeg tar fram kakene. Men om du vet at du ikke har lyst på kake og vet at gjestene dine ikke vil ha det så er det ikke noe poeng i å servere det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer fyller 40 år og den forbindelse har jeg bedt en del venner til fest. Det blir enkel servering av mat (chilli con carne med salat og brød) og folk får servert velkomstdrink.

Men jeg lurer litt på om jeg skal ha kake? Er det noe godt når man drikker egentlig? Og hvilken kake isåfall?

Du kan for eksempel gå for en dessert (creme brulee, karamellpudding, e.l.) som er "rike" og slik er taknemlige til øl/rødvin og etter litt sterk mat.

Du kan også (om kakene/desserten serveres tidlig nok til at folk ikke er helt i farta) løse problematikken med øl/vin til med å servere dessertvin i små nippe-porsjoner til. En flaske av dette rekker til en del personer om du serverer det a'la velkomstdrinken.

En annen løsning er å gå for en rik, rik sjokoladedessertkake (av typen som nesten renner sjokolade) - den går til øl/vin/sprit - you name it. Plus, den holder tema ved å være litt meksikansk i stil. ;)

Anonym poster: d220267db89bdd32ef87cf58ecf9a35d

Skrevet

Takk for svar :) Dessverre er jeg ikke en god kokk så stek ananas med chilli og vaniljeis blir for vanskelig for meg å lage ;) Lurer litt på mojito eller Strawberry Daiquiri.

Det begynner vel som en vanlig middag med alkohol til, og så regner jeg med det utvikler seg til fest etterhvert :)

Stekt ananas er piece of cake.....

Kjøp fersk ananas

Del den i to langs

Fjern midten

Skjær av skallet

Varm smør i en stekepanne sammen med brunt sukker og finhakket chilli....

Stek ananasen i et par minutter... :D

Skrevet

På en såpass rund og fin feiring som 40-årsdag er naturligvis kake på sin plass :) Man har da kommet seg langt forbi kjedelige fyllefester, og klarer fint å ha selskap med både noe godt i glasset og noe søtt på fatet etter middag.

Det skal sies at til og med på studentfester er det min erfaring at en kake eller fler hever stemningen.

En god marsipankake og en sjokoladekake for variasjonens skyld kan anbefales :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brownies funker alltid. Det er godt med litt søtt etter hvitvin eller rødvin. Og kaffe og konjakk eller baileys er godt til. Til brownies passer det fint med vaniljeis eller vaniljesaus.

Bitter mørk sjokolade eller troika type konfekt kan også passe.

Anonym poster: e1cceeff37c2509d45fa3b0ff643bcf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...