Gå til innhold

Tips til hodepine

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tips for hodepine? Jeg har det forholdsvis ofte (normalt syn - så det er utelukket). Smertene sitter vanligvis ganske langt fremme i pannen. Har det såpass ofte at jeg ikke har lyst til å knaske smertestillende hver gang det skjer. Noen ganger tror jeg det kan ha sammenheng med at jeg drikker for lite - og det blir da litt bedre ved å bøtte innpå noen vannglass. Men tror absolutt ikke at dette er tilfellet hver gang.

Anonym poster: 2b2b70f1acc9874ad90ec3047716de83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp med legen din om det er ofte.

Anonym poster: 4549b5c1e36884a55abe469e9f5ac4d4

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å lag et skjema evt i en kalender på når hodepinen dukker opp. Når du fører inn kan du også skrive litt om du var ekstra sliten eller stresset, om det var lenge siden du hadde spist evt hva du har spist. Hvis du er kvinne om det var rett før menstruasjonen eller om du har sovet lite eller mye. Over tid kan dette gi deg indikasjoner på hva årsaken kan være og kanskje du ser et mønster?

Jeg tenker litt på muligheten for at du kan lide av migrene, noen får også hodepine av å knaske litt mye smertestillende.... det kan kanskje være hormonelt betinget eller skyldes "stresshodepine". Også greit hvis/når du snakker med en lege om dette å ha litt oversikt over hvor ofte du er plaget.

Uansett tror jeg det er et godt tips å drikke vann og evt. løse opp stive muskler i nakke og skuldre.

Anonym poster: e75ca180091b1ec42fbd8496483831f7

• Liker 1
Skrevet

Hvor i hodet er smerten? Du skrev "langt fremme" men det er jo et ganske stort område.

Skrevet (endret)

hmm jeg har knakande godt syn, men slet med kraftig hodepine over en lengere periode.. da med vondt foran i pannen... tok meg en synsundersøkelse som viste at jeg hadde skjeve hornhinner- tiltross for godt syn.. så nå har jeg bestilt med "avstandsbriller" for tvtitting, bilkjøring og databruk.. dette skal visstnok hjelpe.. kan jo evt være hornhinnene som er roten til det vonde ? :)

Endret av Wini

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...