AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #1 Skrevet 4. mai 2013 Tenker oss en uke til Italia i høst, ca 1 uke. Bør være innen rimelig avstand til flyplass. Gjerne avslappende lite sted. Tips? Anonym poster: f8d44312b72380f433af8e720d5290e6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #2 Skrevet 5. mai 2013 Hvis det er strandliv dere er ute etter ville jeg dratt til Sicilia på den tiden. Fly til Palermo og bo i Mondello, f.eks. Mange andre fine steder på øya, men jeg kan i hvert fall anbefale Mondello på det varmeste. Anonym poster: 35ba557f68b40a6f73f50630b56a2d1a
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #3 Skrevet 5. mai 2013 Takk for tips! Har tenkt litt på Sardinia, men ikke Sicilia. Vet du hva som er "forskjellen" på disse to? Anonym poster: c1a8225deb6eab93a4cd21cd0800f167
Dolce Skrevet 5. mai 2013 #4 Skrevet 5. mai 2013 Takk for tips! Har tenkt litt på Sardinia, men ikke Sicilia. Vet du hva som er "forskjellen" på disse to? Anonym poster: c1a8225deb6eab93a4cd21cd0800f167 Kommer an på hva du mener med "forskjellen". Jeg har feriert på begge øyene flere ganger. Selv om det også er noen fine strender på Sicilia, er nok antall flotte strender enda større på Sardinia. Sicilia ligger også lenger sør, og er varmere utpå høsten. Men selv fastlandet i Italia har fine sommertemperaturer i september og langt ut i oktober. Sicilia er generelt billigere enn Sardinia, spesielt utenfor masseturist-områdene. Er dere ikke nødvendigvis interessert i 100% strandferie, anbefaler jeg Toscana. Mange koselige små byer, flott landskap. Jeg drar nedover neste uke :-) Vi har bestilt leilighet på en vingård, samme stedet nå for 3. året på rad :-)
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #5 Skrevet 5. mai 2013 Vi har feriert en del i Toscana selv, og elsker det! Tenkte bare å evt oppleve noe nytt Hvem leier dere gjennom? Greit å få anbefalt noen seriøse, om vi ikke skal bo på hotell. Hvor flyr dere til, og har du noen konkrete steder der du anbefaler? Anonym poster: c1a8225deb6eab93a4cd21cd0800f167
Dolce Skrevet 5. mai 2013 #6 Skrevet 5. mai 2013 Vi har feriert en del i Toscana selv, og elsker det! Tenkte bare å evt oppleve noe nytt Hvem leier dere gjennom? Greit å få anbefalt noen seriøse, om vi ikke skal bo på hotell. Hvor flyr dere til, og har du noen konkrete steder der du anbefaler? Anonym poster: c1a8225deb6eab93a4cd21cd0800f167 Vi leier her: http://www.montaionetoscana.com/ Veldig koselig liten by, og grei avstand til "alt". Vi flyr vanligvis til Pisa med Norwegian, RyanAir eller Lufthansa (avogtil er faktisk Lufthansa billigere enn de to andre). Men det er omtrent samme avstand til flyplassen i Firenze.
marsy Skrevet 5. mai 2013 #7 Skrevet 5. mai 2013 Jeg elsker Orvieto, som er en time med tog direkte fra Roma. Hvis dere har leiebil hadde jeg anbefalt å se på bilder av landsbyer i Toscana/Umbria og bare velge den som ser finest ut for dere. Det er lett å reise på utflukter, og det er god mat og drikke over alt. I september/oktober er det jo innhøsting av druer og oliven også! Dere kan velge mellom alt fra luksusspa til rustikke vingårder eller enkle, rimelige hoteller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå