AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #1 Skrevet 4. mai 2013 Om man vet at en person er i besittelse av noe ulovlig, men du ikke har noe konkret bevis om det som du kan vise til politiet - kan ikke politet gjøre noe? Kjenner nemlig noen som har noe ulovlig hos seg og jeg har blitt fortalt fra personen at hun har det. Jeg har gått til politiet og fortalt dem, men de reagerer ikke i det hele tatt. De bare later som ingenting. Er dette riktig gjort av dem? Anonym poster: 154bdefc1d52d752ae4971e3193d6b9b
Gjest MamaQuilla Skrevet 4. mai 2013 #2 Skrevet 4. mai 2013 Det skal nok litt mer til for å få noen arrestert for hasj enn at du sier at vedkommende har det, ja. Heldigvis. 2
frøkna Skrevet 4. mai 2013 #3 Skrevet 4. mai 2013 (endret) Det kommer selvfølgelig an på hva det er snakk om, og evt mengde. Sier du til politiet om at du mistenker naboen har en joint liggende gidder de jo ikke bruke ressurser på det. Endret 4. mai 2013 av frøkna
Gjest Murica Skrevet 4. mai 2013 #4 Skrevet 4. mai 2013 Politiet gidder ikke bruke ressurser på småting, og godt er det. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #5 Skrevet 4. mai 2013 Politiet gidder ikke bruke ressurser på småting, og godt er det. Dette handler ikke om noe småting. Anonym poster: 154bdefc1d52d752ae4971e3193d6b9b
Gjest MamaQuilla Skrevet 4. mai 2013 #6 Skrevet 4. mai 2013 Dette handler ikke om noe småting. Anonym poster: 154bdefc1d52d752ae4971e3193d6b9b Hvor mange gram?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #7 Skrevet 4. mai 2013 Hvor mange gram? Det handler ikke om dop. Anonym poster: 154bdefc1d52d752ae4971e3193d6b9b
Gjest MamaQuilla Skrevet 4. mai 2013 #8 Skrevet 4. mai 2013 Det handler ikke om dop. Anonym poster: 154bdefc1d52d752ae4971e3193d6b9b Mener du virkelig at politiet skal innhente ransakelsesordre fordi du hevder at et menneske har noe ulovlig hjemme hos seg? Jeg lurer på hva det egentli er snakk om, er det våpen, reptildyr? 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #9 Skrevet 4. mai 2013 Superhemmelig krypteringschip som tilhører CIA? Anonym poster: eed3c50ba8ab3f2c5c5d3dcb5ea66f76 1
For the ladies Skrevet 4. mai 2013 #10 Skrevet 4. mai 2013 Skjellig grunn/skjellig mistanke fra politiets side kreves før de kan handle ut fra informasjon etc. I praksis betyr det at de stort sett aldri foretar seg noe basert på informasjon de får ved mer eller mindre det er store og gjerne organiserte ting det er snakk om. Besitter noen et skytevåpen men aldri har vært i kontakt med politiet og de bare får et tilfeldig tips, så skal det godt gjøres at de handler ut i fra det. Samme som med de voldtekts menn som aldri blir avhørt eller noe slikt på tross av å bli informert om hvem voldtektsmannen faktisk er. De prioriterer tia si veldig nøye, noe de må når de er så grovt under bemannet og henlegger hovedvekten av sakene sine, ihvertfall i storbyene i norges langstrakte land. Tragisk med tanke på hvor "moderne" og velstående nasjon vi i teorien er, men fortsatt ikke har et fungerende rettsystem... Og i tillegg ikke lover som tilrette legger at vi selv kan forsvare oss selv som følge av manglende ressurser fra deres side....
waco Skrevet 4. mai 2013 #11 Skrevet 4. mai 2013 Om man vet at en person er i besittelse av noe ulovlig, men du ikke har noe konkret bevis om det som du kan vise til politiet - kan ikke politet gjøre noe? Kjenner nemlig noen som har noe ulovlig hos seg og jeg har blitt fortalt fra personen at hun har det. Jeg har gått til politiet og fortalt dem, men de reagerer ikke i det hele tatt. De bare later som ingenting. Er dette riktig gjort av dem? Anonym poster: 154bdefc1d52d752ae4971e3193d6b9b Du må jo være klin kokos, man går ikke til politiet med å anmelde det andre mennesker har betrodd deg. Forresten, har du fortalt den du brøt tilliten til at du anmelde personen?
LeoxBarca Skrevet 4. mai 2013 #12 Skrevet 4. mai 2013 Om man vet at en person er i besittelse av noe ulovlig, men du ikke har noe konkret bevis om det som du kan vise til politiet - kan ikke politet gjøre noe? Kjenner nemlig noen som har noe ulovlig hos seg og jeg har blitt fortalt fra personen at hun har det. Jeg har gått til politiet og fortalt dem, men de reagerer ikke i det hele tatt. De bare later som ingenting. Er dette riktig gjort av dem? Anonym poster: 154bdefc1d52d752ae4971e3193d6b9b Dette mennesket hører til en av følgende kategorier: Troll. Idiot. Eller.... Troll.
Bjørkeris Skrevet 5. mai 2013 #13 Skrevet 5. mai 2013 Du ber politiet gjøre noe ganske alvorlig basert på et rykte. Det kan de ikke gjøre, og godt er det. Tenkt litt på dette scenarioet: Jeg liker ikke naboen min, så jeg går til politiet og sier at han har masse narkotika og pedo greier hjemme hos seg. Det fører til husransakelse og ydmykelse i lokalsamfunnet. Naboen som var uskyldig er nå svertet og mistanken han har har fått på seg i samfunnet rundt vil fortsatt henge igjen. Det kan godt hende politiet gjør noe. Men det kan de uansett ikke fortelle til deg, de har taushetsplikt. 1
Ghost Hunter Skrevet 5. mai 2013 #14 Skrevet 5. mai 2013 Viss h*n har en savnet person fanget i kjelleren ville jeg ment at det var galt av dem å ikke sjekke det ut, men om det er snakk om "småting" som et reptildyr eller noe tyvegods så har de sikkert litt bedre ting å ta seg av? Men du kan jo kanskje skrive her hva det gjelder? Har jo en del å si sikkert. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #15 Skrevet 5. mai 2013 Politiet vet det nok fra før og har det under oppsikt. Det er mye arbeid bak slikt, og de jobber for å ta bakmennene, ikke småhaiene (uansett hva det gjelder). Om du sier i fra så blir det registrert til riktig enhet og de følger det opp på sin måte. Politiet gjør veldig mye som den vanlige mann ikke får med seg. Anonym poster: cdeefd35e6683d2fe280d289e5ad657d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #16 Skrevet 5. mai 2013 Og det viktigste av alle svarene du har fått: politiet har taushetsplikt så du vil uansett aldri få vite hva de gjør med saken så lenge det ikke involverer deg. Anonym poster: 35ea6b3aeac02bb7e5cd3d69de16352f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå