Gå til innhold

Hvor ofte kontakter du vennene dine?

Anbefalte innlegg

Gjest Estrela
Skrevet

Denne tråden er ikke opprettet for å gi folk dårlig samvittighet. :)

Hvor ofte kontakter du vennene dine?

Hvordan kontakter du dem; sms, mail, telefon, uanmeldt besøk?

Har du noen som du kontakter mer enn de andre? Hvorfor?

Hvor ofte finner du på noe sammen med venner?

Hvor ofte skulle du ønske du fant på noe sammen med venner?

Er du fornøyd med ditt forhold til vennene dine?

Har du en eller flere venner som ville stilt opp for deg 100% uansett, om du gjennomgikk en eller annen krise?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Snakker med mine nærmeste venner en til to ganger i uken. Bestisen min som bor i Australia snakker jeg med en gang i mnd på telefon. Ellers blir det mail, SMS, MSN ol.

Treffes når vi har tid også.

Skrevet

Siden jeg er inne i en vanskelig periode akkurat nå har jeg ikke mye kontakt med vennene mine, mest fordi jeg har problemer med å være sosial for tiden. men når jeg er den "ordentlige meg" så sees vi i alle fall et par ganger i uken, holder kontakten ved hjelp av mail, msn eller sms, ellers så møter vi hverandre i skoletiden.

akkurat nå kunne jeg ønske at jeg klarte å ta bedre vare på vennene mine, men de forstår hvilken situvasjon jeg er i og de 'venter' på meg. har likevel dårlig samvittighet.

Skrevet

En god regel er vel å begynne med seg selv, Estrela ?

Skrevet

Det varierer veldig hvor mye jeg tar kontakt. Noen ganger hver dag (da gjerne helst på mail el. SMS), ringer gjør jeg langt sjeldnere - det må jeg innrømme er et lite prosjekt.

Drar sjeldent på uanmeldt besøk til noen. Mine beste venninner bor 3 mil unna, og vi har en avtale om at vi alltid ringer hverandre først. ERr så kjedelig med 6 mil bomtur.

Gjest Estrela
Skrevet
En god regel er vel å begynne med seg selv' date=' Estrela ?[/quote']

Nei, hvorfor det?

Skrevet

Fordi det er uhøflig å spørre andre om ting du ikke selv ville ha svart på.

Gjest Anonymous
Skrevet

2-3 ganger i uka eller noe

Skrevet

Har god kontakt, gjerne daglig, med de som er på Internet. Jeg kontakter stort sett folk via irc, MSN, LiveJournal/forumer og e-mail. Noen ganger via SMS også. Jeg ringer sjeldent, har telefonskrekk.

Skrevet

Mine to beste venninner treffer jeg to-fem ganger i uken. Har kontakt med dem hver dag, enten over sms, msn, telefon etc. "Løsvenninner" treffer jeg kanskje annen hver uke. Alt ettersom.

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Hver dag, jeg er en ekkel masekopp!

Skrevet

Mine beste venner kontakter jeg per telefon og SMS to til tre ganger i uka. Jeg besøker dem vel like ofte, men aldri uanmeldt. Andre venner blir det mer sporadisk kontakt med.... :(

Skrevet

Så ofte som mulig, noen ganger blir det ofte, andre ganger litt mindre!

Skrevet

Enkelte venninner har jeg kontakt med hver dag, gjerne gjennom irc, msn etc. Spesielt ei venninne prøver jeg å finne på noe sammen med minst en gang i uka.

Mine to beste venninner fra barndommen er det dessverre litt verre med. Den ene har flyttet til hamardistriktet og fått unger og er dessverre lite flyttbar for tiden. Så da må jeg opp dit for å besøke henne, og det må bli i helgene siden jeg har jobba fullt. Så da blir det nok ikke så ofte som jeg hadde håpet på.

Andre venninna mi bor i Moss og studerer full tid. Så da møtes ikke vi heller så ofte som jeg skulle ønske.

Bestekameraten min i England har jeg faktisk mer kontakt med. På irc, msn og vi ringes. Og nå skal han til Norge igjen!

Skrevet

Jeg har kontakt etter som det passer seg, er ikke alltid så lett å skyve inn venne-pleie i en hektisk hverdag. Så det kan godt gå en uke eller så mellom hver gang jeg treffer de, men jeg vet at de er der. Det er jo det som er så fint med venner, man er venner uansett. Jeg har tre gode venniner som jeg ringer til hver dag, vi har vår snakke-stund på kvelden. Ellers så går det på mail, sms og brev faktisk(utrolig hvor koselig det er å få et brev mellom alle regningene)Pluss at vi har jentetreffen en gang hver tredje uke.Har mange venner på jobben og, så de treffer jeg jo selvsagt ofte. Venner er viktig og ved riktig oppbevaring er de holdbare i mange år. :klem:

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg har et par venner jeg snakker med "daglig" på telefon, så har jeg andre venner jeg snakker mye med i perioder, mens det går lenger tid i andre perioder, også har jeg venner jeg har sporadisk kontakt med og venner jeg har kontakt med en gang i halvåret eller deromkring.

Når det gjelder å treffes, har jeg noen få jeg ser hver uke, innimellom flere ganger i uken, mens de andre ser jeg sporadisk. Iløpet av en vanlig uke møter jeg venninner fra to til 6 ganger eller deromkring, alt ettersom. Syns selv jeg er flink til å holde kontakt, og har heldigvis venner som ikke lurer på hva som er galt om det går laaang tid uten kontakt.

Gjest Phair
Skrevet

Kunne dere tenkt dere flere venner? Hvordan skaffer man seg nye venner i voksen alder? Der kan vi lære mer av barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...