Gå til innhold

Jeg ble fornerma av dette!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Herre Gud! Jeg tror dette er mitt eget svar som jeg svarte på en Justin Bieber tråd! :rodme:

Umh... da kom ikke den til riktig tråd! Hahaha. flause!

TS

Anonym poster: bd141bc4d97bc8c5e32e1ca245c6c5c8

Der dummet du deg ut. Du troller, svarte selv på innlegget ditt. Og det er ingen Justin-Bieber-tråd her inne, bare en som det ikke har vært aktivitet i på en stund.

Anonym poster: 09aff98930e44bdfc01d9d9d23bbbcd6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ikke sur for alt og ingenting... det var bare denne jeg likte. Og jeg er ikke venner med han som hadde den på profilen sin. Han som hadde den på profilen sin har alltid vært litt sånn rar, og prøver skikkelig mye å "passe inn" med de andre gutta, så jeg føler han bare bruker den for å se kul ut.

Jeg kan spøke om mye jeg, og ikke bli sur. Men jeg syns ikke noe om at man spøker om det motsatte kjønn. Jeg spøker ikke om menn, så om det hadde vært et bilde om hvorfor en øl hadde vært bedre enn en mann, så hadde jeg ikke syns det var morsomt heller.

Hvorfor kan man ikke spøke om det motsatte kjønn? :)

Anonym poster: 2ea219e8c6af99de73b935c601cb8437

AnonymBruker
Skrevet

Men dette er en reklame som sier at overvektige kvinner ikke er bra nok, og at menn må drikke seg dritings for å få lyst på dem! WTF. Det er like provoserende som Ølbriller sangen til Erik og Kriss!

Det siste er jeg helt enig i. Like provoserende som den sangen. Altså ikke det spor provoserende i det hele tatt.

Hverken bildet, reklamevideoen eller sangen til Erik & Kriss er min greie, synes alle tre var ganske tåpelige, men det er jo ikke fornærmende overhodet. Enten er det en eller annen liten detalj i dem alle jeg ikke har fått med meg, eller så satte nettopp TS en eller annen rekord i nærtagenhet.

Anonym poster: 25d5894d40996e8a370282fc31efd348

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Der dummet du deg ut. Du troller, svarte selv på innlegget ditt. Og det er ingen Justin-Bieber-tråd her inne, bare en som det ikke har vært aktivitet i på en stund.

Anonym poster: 09aff98930e44bdfc01d9d9d23bbbcd6

Det var en tråd der en kunne ikke skjønne hvorfor folk ikke likte Justin Bieber. Den var her på generell debatt bare for litt siden. :enig:

Men ja... dummet meg skikkelig ut! :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Det siste er jeg helt enig i. Like provoserende som den sangen. Altså ikke det spor provoserende i det hele tatt.

Hverken bildet, reklamevideoen eller sangen til Erik & Kriss er min greie, synes alle tre var ganske tåpelige, men det er jo ikke fornærmende overhodet. Enten er det en eller annen liten detalj i dem alle jeg ikke har fått med meg, eller så satte nettopp TS en eller annen rekord i nærtagenhet.

Har du ingen overvektige venninner? Jeg syns ikke det er noe kjekt at man lager en video hvor en "tykk" jente er det man IKKE vil ha i det hele tatt, men så drikker man, og så blir hun "drit sexy". Kan ikke "tykke" være sexy også? Hvorfor er det greit å sende ut beskjeden om at overvektige jenter ikke er god nok?

Jeg er helt seriøst IKKE en person som blir lett fornærmet. :jepp: Jeg vet at dere ikke tror på meg, men man kan nesten ikke det her inne KG fordi da hadde jeg vært sur hele tiden. Jeg bare syns at det er veldig trist når kvinner blir objektinfisert i reklame, og man lager en "standard" for hvordan en kvinne må se ut for at hun skal være sexy. Mange magasin reklamer bruker ofte 4-5 bilder de setter sammen for å skape en fake dame, fordi de vil ha det perfekte som ikke finnes, og dette skal kvinner sammenligne seg med, og streve for å ligne. Jeg bare forstår ikke hvorfor denne "tykke" jenten i reklame filmen var så "fryktelig" å se på, at han måtte drikke seg dritings. Det var jo egentlig ikke noe veldig gale med henne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du ingen overvektige venninner? Jeg syns ikke det er noe kjekt at man lager en video hvor en "tykk" jente er det man IKKE vil ha i det hele tatt, men så drikker man, og så blir hun "drit sexy". Kan ikke "tykke" være sexy også? Hvorfor er det greit å sende ut beskjeden om at overvektige jenter ikke er god nok?

Jo, det har jeg. Jeg tror de også ville funnet dette artig, for de har godt med selvironi på egen vekt, uten at vi prater særlig om overvekten deres. Det er uansett ikke noe jeg har noe med, og de er venninner av meg, ikke spesifikt overvektige venninner av meg.

Selvsagt kan tykke folk være sexy de også, men jevnt over mener folk flest at forholdsvis slanke (dog ikke radmagre) mennesker er mer attraktive enn overvektige mennesker. Det kommer man ikke unna. Så har man unntak fra det, og det er bare fint, men gjennomsnittspersonen ville krysset av for slank fremfor tjukk i et spørreskjema om drømmepartner. Det ER slik at de fleste både overvektige og normalvektige synes at det å være normalvektig er finest. De fleste overvektige har ikke valgt å bli overvektige i et forsøk på å se attraktive ut.

Det er ingen som sier at ikke overvektige jenter er "gode nok", men jevnt over finner menn normalvektige kvinner penere enn overvektige kvinner. På samme måte finner kvinner flest normalvektige menn mer attraktive enn overvektige menn. Ikke at jeg synes hun i reklamen var så voldsomt overvektig uansett, men det er en annen sak.

Vi ønsker ren hud fremfor uren og kvisete hud. Jeg har det siste, forresten, men synes jo ren hud er penere. Vi ønsker hvite, rette tenner fremfor gule og skjeve (eller manglende!) tenner. Vi ønsker sunt, vakkert hår fremfor fett og slitt hår. Det betyr ikke at det andre ikke er "bra nok", men det er faktisk tendenser i hva mennesker anser som attraktivt. Reklamen bare skildrer hvordan mennesker er, og gjør et humoristisk poeng ut av de famøse ølbrillene. Sangen likeså. Og det er ingenting å ta seg nær av.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...