Gå til innhold

Beste og verste bridezilla historier?:)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Del dine beste og verste bridezilla historier, så kanskje har vi kommende bruder noe å lære eller å le av:)

Selv har jeg en venninne som blir mer og mer stresset over at hun ikke har funnet kjole. Det er 4 måneder igjen til bryllupet og hun har vært forlovet i over ett år.

Vi har vært i ALLE brudesalongene i byen (Oslo) i tillegg til alle salongene i andre byene, helt til Østfold. Sverige, Danmark, London, Spania og Italia. Jeg skriver landene, for det er flere byer vi har besøkt i de landene på jakt etter den perfekte kjolen.

Vi har enda ikke funnet noe! Eller jo, hun har kjøpt en allerede, men den liker hun ikke lenger. Jeg tror hun har brukt mer penger på jakt etter kjolen, enn selve bryllupsfesten og fotograf.

De har ikke allverdens råd, så jeg undrer hvor de har fått pengene fra.

Noen verre?

Anonym poster: f465d5289dc361352e21df95a5764d3d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tirkes

En bekjent av meg som egentlig ikke er noen bridezilla havnet helt i bridezillatåken fordi hun hadde valgt rosa som temafarge og brudepiker og forlover hadde rosa detaljer og brudgom og forlover hadde rosa lommetørkler osv osv. Hun var så fornøyd med at "brudefølget" så lett kunne gjenkjennes og fikk plutselig angst for at andre skulle bruke rosa. Så hun begynte å legge ut poster på FB om hvilke nyanser rosa som var tillatt i bryllupet. :fnise:

Heldigvis så slettet hun det dagen etter og ba lattermildt (i mitt hode må hun ha vært lattermild) om unnskyldning for overplanlegging, som hun så fint kalte det.

Det er eneste bridezilla jeg har vært borti.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte først at vi ikke har vert borti noen bridezillas, men så kom jeg på en som avsluttet vennskapsforholdet vårt fordi vi fant gifteringene våre på samme nettside som hun ville kjøpe sine på... Hun var ikke en gang forlovet på tidspunktet. Og ringene var ganske så ulike.

Må ta denne som anonym for å ikke bli gjenkjent... Regner ikke med at det er mange i samme situasjon

Anonym poster: 7816fdb7bdcd0a6a3302642aa119b5a6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Tenkte først at vi ikke har vert borti noen bridezillas, men så kom jeg på en som avsluttet vennskapsforholdet vårt fordi vi fant gifteringene våre på samme nettside som hun ville kjøpe sine på... Hun var ikke en gang forlovet på tidspunktet. Og ringene var ganske så ulike.

Må ta denne som anonym for å ikke bli gjenkjent... Regner ikke med at det er mange i samme situasjon

Anonym poster: 7816fdb7bdcd0a6a3302642aa119b5a6

Oh my! Det er virkelig ille! Da er man ikke bare bridezilla, men også friendzilla... uff...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, tror faktisk meg selv scorer høyt på bridezilla barometeret:

Jeg har planlagt HELE bryllupet mitt (eehh, vårt!) (i 2014) helt FERDIG!

Hvem som skal bli bedt, hvor det skal være, menyen er nesten klar, kjolen er mer eller mindre bestemt, sko er ok, middagslokale er bestemt osv osv.

Problemet er at min samboer ikke har fridd......

Og det har heller ikke jeg (ennå)!!! :)

Blir helt flau over meg selv, men jeg har planlagt å fri på en ferietur nå i juni, så jeg satser på et JA!!!

Anonym poster: 9c90bc5e354f95904c42c6933a40f199

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, tror faktisk meg selv scorer høyt på bridezilla barometeret:

Jeg har planlagt HELE bryllupet mitt (eehh, vårt!) (i 2014) helt FERDIG!

Hvem som skal bli bedt, hvor det skal være, menyen er nesten klar, kjolen er mer eller mindre bestemt, sko er ok, middagslokale er bestemt osv osv.

Problemet er at min samboer ikke har fridd......

Og det har heller ikke jeg (ennå)!!! :)

Blir helt flau over meg selv, men jeg har planlagt å fri på en ferietur nå i juni, så jeg satser på et JA!!!

Anonym poster: 9c90bc5e354f95904c42c6933a40f199

Det der trenger jo ikke være så ille. Om du er bridezilla eller ikke vil vel vise seg på hvordan du reagerer (hvis) samboeren ikke er enig i alt du har planlagt og vil ha noe helt annerledes...

Anonym poster: 92cedc800b1b1a72af105d36c29a9df5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der trenger jo ikke være så ille. Om du er bridezilla eller ikke vil vel vise seg på hvordan du reagerer (hvis) samboeren ikke er enig i alt du har planlagt og vil ha noe helt annerledes...

Anonym poster: 92cedc800b1b1a72af105d36c29a9df5

Som sagt, bryllupet er FERDIG planlagt.

Egne meninger og forandringer er utelukket :)

Anonym poster: 9c90bc5e354f95904c42c6933a40f199

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, bryllupet er FERDIG planlagt.

Egne meninger og forandringer er utelukket :)

Anonym poster: 9c90bc5e354f95904c42c6933a40f199

Oi! Det er lite sympatisk ovenfor han du skal gifte deg med.

Anonym poster: c2786f0de1f6cbca81edd9a47dde89ba

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, bryllupet er FERDIG planlagt.

Egne meninger og forandringer er utelukket :)

Anonym poster: 9c90bc5e354f95904c42c6933a40f199

Eheheheheeeeh...

Du er en liten trollebrud, sant? Sant? Du tuller? Sant? Værsåsnillåsiatdutuller?

Anonym poster: 92cedc800b1b1a72af105d36c29a9df5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ingen trollebrud (?)

Altså, litt satt på spissen er det jo, men jeg håper virkelig ikke han har lyst å forandre noe for jeg har jo planlagt mitt drømmebryllup.

Det er i utlandet (som jeg vet han hele tiden har ønsket, så sånn sett er jeg ganske grei). Vi inviterer bare nærmeste familie og gode venner (han ville egentlig bare stikke av).

Så jeg tror jo selvfølgelig dette er et bryllup han også ønsker seg.

Kjolen, sko og brudebukett + hår bestemmer jo jeg.

Dress har jeg satt som 'åpen post' i budsjettet, det må han fikse.

Det er jo ikke bryllup from hell jeg har planlagt da, selv om jeg har gjort det på egenhånd og selv om jeg ikke ønsker endringer av mine planer!

Måtte han bare svare ja! :)

Anonym poster: 9c90bc5e354f95904c42c6933a40f199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få foreslå at du informerer om alle planene og at han ikke får lov til å endre noe som helst FØR du frir? Så vet han i det minste hva han begir seg ut på hvis han sier ja.

Kudos til deg for å være ærlig om dette. Men ut over det så synes jeg dette er helt på trynet. Hvorfor vil du gifte deg med ham? Er det fordi du vil ha drømmedagen, eller er det fordi dere fungerer som par og du ser for deg at det kan funke i all overskuelig fremtid? Hvis det er det sistnevnte - hvorfor skal du da kaste vekk alt som gjør dere til et par og kjøre diktatur på dagen som liksom skal være en feiring av at to mennesker har planer om å klare seg gjennom livets opp- og nedturer sammen?

Hvorfor inneholder ikke konseptet "mitt drømmebryllup" at det er noe dere BEGGE vil og har kommet frem til sammen? Siden, du vet, man feirer kjærligheten og forholdet den dagen. Og der er det i grunnen to personer.

Og virkelig? Du er "grei" fordi planene inkluderer én ting du vet han vil? Jeg sliter med å se at det ligger noen slags grunnleggende respekt for fyren her. Håper jeg tar feil.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke akkurat bridezilla, men litt spesiell.

For 3 år siden sa jeg til min samboer at vi skulle forlove oss, ikke noe frieri bare enkelt "jeg synes vi skalforlove oss. Så da er vi det."

2 år senere sa jeg "vi gifter oss neste år, har funnet lokale og booket kirke."

Nå er det en måned til vi gifter oss og han har ikke vært involvert i noen ting. Valgte også hvordan dressen hans skulle se ut.

Anonym poster: df7e9cb4e7fb6198fbdc6162de898ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få foreslå at du informerer om alle planene og at han ikke får lov til å endre noe som helst FØR du frir? Så vet han i det minste hva han begir seg ut på hvis han sier ja.

Kudos til deg for å være ærlig om dette. Men ut over det så synes jeg dette er helt på trynet. Hvorfor vil du gifte deg med ham? Er det fordi du vil ha drømmedagen, eller er det fordi dere fungerer som par og du ser for deg at det kan funke i all overskuelig fremtid? Hvis det er det sistnevnte - hvorfor skal du da kaste vekk alt som gjør dere til et par og kjøre diktatur på dagen som liksom skal være en feiring av at to mennesker har planer om å klare seg gjennom livets opp- og nedturer sammen?

Hvorfor inneholder ikke konseptet "mitt drømmebryllup" at det er noe dere BEGGE vil og har kommet frem til sammen? Siden, du vet, man feirer kjærligheten og forholdet den dagen. Og der er det i grunnen to personer.

Og virkelig? Du er "grei" fordi planene inkluderer én ting du vet han vil? Jeg sliter med å se at det ligger noen slags grunnleggende respekt for fyren her. Håper jeg tar feil.

*fnis*

Må virkelig le av deg som tar alt så alvorlig og seriøst. Du har nok heller ikke hørt om ordet IRONI, men jeg kan stave det for deg jeg!

Etter 10 år og 2 barn sammen så tar i alle fall ikke vi alt så høytidelig og seriøst.

Du kjenner verken meg eller han, tror nok ikke han lider noe nød for å si det mildt. End of story!

Anonym poster: 9c90bc5e354f95904c42c6933a40f199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*fnis*

Må virkelig le av deg som tar alt så alvorlig og seriøst. Du har nok heller ikke hørt om ordet IRONI, men jeg kan stave det for deg jeg!

Etter 10 år og 2 barn sammen så tar i alle fall ikke vi alt så høytidelig og seriøst.

Du kjenner verken meg eller han, tror nok ikke han lider noe nød for å si det mildt. End of story!

Anonym poster: 9c90bc5e354f95904c42c6933a40f199

Ingen av dine tidligere innlegg tydet på ironi.

Anonym poster: c2786f0de1f6cbca81edd9a47dde89ba

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dine tidligere innlegg tydet på ironi.

Anonym poster: c2786f0de1f6cbca81edd9a47dde89ba

Jeg tenker da bruk av smilefjes, f.eks:

"Egne meninger og forandringer er utelukket :)"

Anonym poster: 9c90bc5e354f95904c42c6933a40f199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

He, he, tror faktisk meg selv scorer høyt på bridezilla barometeret:

Jeg har planlagt HELE bryllupet mitt (eehh, vårt!) (i 2014) helt FERDIG!

Hvem som skal bli bedt, hvor det skal være, menyen er nesten klar, kjolen er mer eller mindre bestemt, sko er ok, middagslokale er bestemt osv osv.

Problemet er at min samboer ikke har fridd......

Og det har heller ikke jeg (ennå)!!! :)

Blir helt flau over meg selv, men jeg har planlagt å fri på en ferietur nå i juni, så jeg satser på et JA!!!

Anonym poster: 9c90bc5e354f95904c42c6933a40f199

Unnskyld, men jeg syns synd på deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Unnskyld, men jeg syns synd på deg.

Hvorfor det?

Jeg tror det finnes mange jenter som har mer eller mindre planlagt bryllupet sitt langt frem i tid.

Anonym poster: 9c90bc5e354f95904c42c6933a40f199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor det?

Jeg tror det finnes mange jenter som har mer eller mindre planlagt bryllupet sitt langt frem i tid.

Anonym poster: 9c90bc5e354f95904c42c6933a40f199

Vel, de bør heller planlegge noe de har kontroll over. F.eks en utdanning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de bør heller planlegge noe de har kontroll over. F.eks en utdanning.

Jeg skjønner ingenting. Blir dere/du virkelig så provosert over at jeg har planlagt et bryllup før jeg har fridd?

Jeg er verken trangsynt eller uvitende. 5 års høyere utdanning har jeg også, så det behøver jeg heller ikke planlegge.

Sitat: Jeg er sjeleglad får at jeg ikke kjenner...deg. Det høres jo ut som jeg er en heks!!?!

Anonym poster: 9c90bc5e354f95904c42c6933a40f199

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes AB er awesome, jeg! "Jeg har planlagt HELE bryllupet mitt (eehh, vårt!) [...] Problemet er at min samboer ikke har fridd..." :skratte:

Jeg har planlagt mitt også, og jeg har ikke kjæreste en gang! Vi skal nemlig bare stikke til rådhuset (eller hvor faen det er man gifter seg) før vi stikker hjem og åpner en flaske sjampis og poster det på facebook. Og så knuller vi som kaniner, selvsagt!

Anonym poster: 210bc28781469bd7b838e9bb4a529ba0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...