Gå til innhold

Fornærmet brud!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

For noen måneder tilbake siden ringte en barndomsvenninne og fortalte så glad, så glad at hun skulle gifte seg denne sommeren.

Og til min store overraskelse lurte hun på om jeg ville være forlover.

Jeg tenkte på det noen dager, og ble mer og mer sikker på at det hadde jeg faktisk ikke lyst til. Hun bor på en hel annen kant av landet enn jeg gjør, så det blir vanskelig å bistå henne i planlegging og holde utdrikkingslag for henne. Og så har jeg et fryktelig press på jobben for tiden - jeg har nettopp startet for meg selv og jobber 12-14 timer mandag til lørdag. På toppen av det hele venter jeg barn og er 4 1/2 måned på vei. Og jeg betrakter ikke henne som noen nær venninne i det hele tatt, og har kun møtt mannen hennes en gang.

Så jeg ringte tilbake og takket så mye for forespørselen men sa at helse og avstander gjorde at jeg valgte å takke nei fordi jeg ikke kunne skjøtte oppgaven slik jeg mener en forlover bør.

Hun slengte da på røret, og har siden ikke tatt telefonen når jeg har forsøkt å ringe. Og nå har jeg hørt at invitasjonenen er sendt ut for lenge siden (bryllupet er i august) og vi er ikke invitert!

I går fikk jeg derimot et brev fra henne med spørsmål om jeg kunne servere! Fullstendig degradering med andre ord : ) Vel, jeg synes ingen har plikt til å stille opp som forlover jeg, og ville ikke gjort noe annerledes.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Holder med deg i den.

Det å bli spurt om å være forlover er en stor ære, men det er også mange forpliktelser (ser jo her inne at det er mange krav som stilles foruten å skrive under papirene). Så det må være lov til å takke nei til et slikt oppdrag. Og jeg håper for all del at du ikke trekker i sort skjørt og hvit bluse den dagen heller og serverer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Utrolig dårlig at hun reagerte sånn da, men det er jo rart at hun spurte deg i det hele tatt om dere ikke er nære venninner. Men uansett går det ikke an å oppføre seg sånn. Du hade jo kjempegode grunner til å takke nei, og dette burde hun virkelig forstått. Kanskje hun har fått nei fra flere andre hun har spurt også, og trodde at du virkelig ville svare ja. Men å bli utelatt totalt fra bryllupet fordi du sa nei er hensynsløst, du burde iallfall være en selvskreve gjest når hun spurte deg om å være forlover.

Hva sier du til å servere da? Takker du nei til dette også etter den oppførselen hennes?

Gjest Anonymous
Skrevet

Blir nok ingen servering nei av den enkle grunn at vi allerede har bestilt tur den helgen (det kom jo aldri noen invitasjon). Så ferden går til en europeisk storby hvor vi i all hemmelighet faktisk har tenkt å gifte oss : ) Gode kontakter ved en ambassade har gjort at vi kunne ordne dette på rekordfart. Har hørt at det kan være et år eller lengre ventetid på slike vielser.

Gjest Anonymous
Skrevet

Gratulerer så masse masse! Det blir garantert en uforglemmelig opplevelse. Godt å høre at denne "venninnen" din mp klare sge uten din hjelp denne dagen også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...