Gå til innhold

haster. gyros

Fremhevede innlegg

Gjest agurk
Skrevet

har kjøpt gyros, men hva gjør jeg med den? Hun på butikken sa at jeg bare skulle steke den over svak varme, men hva skal jeg ha til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pleier å ha pitabrød , salat og hvitløksdressing til Gyrosen.

Steker gyrosen i panna og har over et par dl med fløte på slutten, når dette har trekt seg inn, er den ferdig :wink:

Skrevet
Hva er gyros? :oops:

Det lurer jeg og på :sjenert:

Skrevet

En gresk variant av kebab er den nærmeste forklaringen jeg har...

Skrevet

Gyros er svinekjøtt og løk i en spesiell krydderblanding. Virker nesten marinert på en måte.

Vi kjøper det i en kjøttbutikk, litt spesiell sådan, men har sett det i vanlig dagligvare også - Meny tror jeg...

Gjest katti
Skrevet

gyros er vell egentlig et gresk navn på biff!jeg bruker å lege den slik:stek kjøttet,oljen og løken i stekepanna!

Har det deretter i en kasserolle og tilsetter fløte å smaker til med tomatpurre.Når det har kokt en stund og trekt seg inn litt er det ferdig!Spiser ris til! :-)

Gjest katti
Skrevet
Hvor kjøper dere gyros?

De bruker å ha det på rimi å mega!

Gjest Tristessa
Skrevet

Er vant med at gyros er laget av lammekjøtt, jeg...

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har alltid brukt biff!har fått det når jeg kjøper det på butikken å...men det er vell kanskje forskjellig det der da!går bra å bruke begge deler! :-)

Det er jo så dyrt med biff å men sååå godt :roll:

Skrevet

Gyros betyr grillet kjøtt på gresk. Det er vanlig å spise det innpakka i spesielt brød (pita går bra) med tomat, agurk og løk til. Tsatziki brukes som dressing. Godt i bakfylla :wink:

Gjest katti
Skrevet

Fikk lyst på det jeg nå :-)

tror jeg må lage meg det i mårra :ler:

Skrevet

åhhh... gyros er jo bare snadder... hadde det på lørdag. Jeg serverte fløtepoteter til (hjemmelagede) Smakte himmelsk :-)

Andre ganger har jeg servert med ris og en grønn salat, dette smaker også helt fortreffelig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...