Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer rett og slett på hvorfor så mange blir provosert av at man jogger innenfor gjerdet på en kirkegård?

Anonym poster: f7b7ce10b1e0ce6caf98c56d54237ba8

Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Hvis du har opplevd at mange blir provosert så har det kanskje noe med å gjøre at de er der for å minne sine etterlatte og syns det er respektløst at noen jogger der.

Finnes det ingen andre steder du kan jogge da?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man skal ikke jogge eller sykle gjennom en kirkegård, det er normal folkeskikk.

Anonym poster: 5c4cd370db4441966be353ff85f6fe0a

• Liker 6
Gjest Vampen
Skrevet

Hvorfor skal man jogge på en kirkegård i utgangspunktet?

• Liker 3
Gjest LadySizz
Skrevet

Handler vel om at dette er en plass hvor folk går for å sørge og minnes den avdøde,ikke for å se en treningsfreak som driver å løper imellom gravsteinene til deres kjære!

Det er masse av skog og mark,og ellers andre veier å løpe på.

• Liker 4
Skrevet

Jeg må igjennom en kirkegård for å komme meg til turløypene, men jeg går alltid igjennom, løper ikke. Har jeg med hunden så får ikke den snuse og tisse ved gravene, men vi går langs grusveiene til vi kommer igjennom.

Det er snakk om å vise respekt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har opplevd at mange blir provosert så har det kanskje noe med å gjøre at de er der for å minne sine etterlatte og syns det er respektløst at noen jogger der.

Finnes det ingen andre steder du kan jogge da?

Har ikke opplevd det i virkeligheten, men på KG!

Om jeg jogger der er det kveld og ingen folk der, og om det mot all formodning er noen der holder jeg meg unna dem.

Det er ikke respektløst, klarer ikke å se det. Har selv familie på den kirkegården, synes ikke det er respektløst om andre jogger der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må igjennom en kirkegård for å komme meg til turløypene, men jeg går alltid igjennom, løper ikke. Har jeg med hunden så får ikke den snuse og tisse ved gravene, men vi går langs grusveiene til vi kommer igjennom.

Det er snakk om å vise respekt.

Hva har det med respekt å gjøre?

• Liker 1
Gjest Jon Snow
Skrevet

Det eneste som jeg synes er tiltat på en kirkegård er og gå helt rolig

Alt annet burde straffes med bøter eller fengsel

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ser heller ikke at dette er respektløst, man jogger jo kun på stiene. Har aldri opplevd noen negative reaksjoner på det

Anonym poster: 8a468e6f5e966faa687b1e03630d4c9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som jeg synes er tiltat på en kirkegård er og gå helt rolig

Alt annet burde straffes med bøter eller fengsel

HVORFOR.?

Det er merkelig at turveien går rett gjennom kirkegården om den ikke skal brukes!

• Liker 3
Skrevet

Hva har det med respekt å gjøre?

Må jeg virkelig forklare deg det?

Det er snakk om å vise respekt for de sørgende. En kirkegård er ikke en lekepark eller et treningsenter, det er en stille og rolig plass, der mange kommer til ettertanke for å minnes sine avdøde. Da tar det seg ikke helt ut at noen i tights løper svett og pesende rundt gravene.

Det er utrolig mange andre joggeløyper rundt omkring, så jeg ser ikke helt hvorfor en absolutt skal pese rundt på en kirkegård.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Må jeg virkelig forklare deg det?

Det er snakk om å vise respekt for de sørgende. En kirkegård er ikke en lekepark eller et treningsenter, det er en stille og rolig plass, der mange kommer til ettertanke for å minnes sine avdøde. Da tar det seg ikke helt ut at noen i tights løper svett og pesende rundt gravene.

Det er utrolig mange andre joggeløyper rundt omkring, så jeg ser ikke helt hvorfor en absolutt skal pese rundt på en kirkegård.

Det er ingen sørgende der, og om det er det løper jeg ikke pesende forbi dem!

Ser fortsatt ikkehva som er respektløst med å jogge på turstrekning som går i utkanten av kirkegården!

Det er ikke respektløst med mindre man ter seg respektløst. Jogge rolig rundt sent på en tom kirkegård, og holde seg unna evt besøkende er ikke respektløst oppførsel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg ta push-ups ved siden av en grav også?

Anonym poster: ca9e1782502a9763e18f4bd5f987e900

• Liker 3
Gjest Coolaid
Skrevet

Lurer rett og slett på hvorfor så mange blir provosert av at man jogger innenfor gjerdet på en kirkegård?

Respekter stedet du befinner deg på. Man skal heller ikke bruke en kirkegård til gjennomgang dersom man er ute å går. Jeg bir ikke provosert av det, men syns man skal respektere et hellig sted.
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg er for at man skal bruke kirkegårder. Man burde være flinkere til å gå rundt der og ikke være for redd for å gjøre ting. Nordmenn tror man må liste seg forsiktig rundt og hviske til hverandre, fordi det er en kirkegård. Det trenger man ikke. Jeg går ofte på kirkegården for å fotografere eller bare gå tur og skravler gjerne med venner på veien.

Men jeg løper aldri inne på selve kirkegården. Ja til bruk men nei til bråk.

Jeg løper derimot kant i kant med en kirkegård, men er skjermet med en hekk mellom meg og gravene.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det heter REST IN PEACE. Det er det en grunn til.

Anonym poster: 98716ace3dddaa8a43a0650d04cbdb05

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kirkegårder burde ikke være noe man er redd for. Jeg trives på kirkegården. Å lese navn til folk, hva de har jobbet med (står hos noen), minneord og blomster. Går ofte rundt og titter med hunden. Er ikke det litt av poenget? Jeg ser på gravstøttene til de jeg kjenner, og tenker på minnene jeg hadde med de.

Bruk kirkegården er min mening!

Anonym poster: 1a8d6439c0cb9f284f9018556a1107eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har hørt uttrykket rest in peace? Tror du de døde får hvile i fred dersom du jogger over dem?

Det har med respekt å gjøre. Det finnes tusenvis av andre steder å jogge på.

Anonym poster: f2fde637503d8ace33753d1adf199d57

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Kirkegårder burde ikke være noe man er redd for. Jeg trives på kirkegården. Å lese navn til folk, hva de har jobbet med (står hos noen), minneord og blomster. Går ofte rundt og titter med hunden. Er ikke det litt av poenget? Jeg ser på gravstøttene til de jeg kjenner, og tenker på minnene jeg hadde med de.

Bruk kirkegården er min mening!

Anonym poster: 1a8d6439c0cb9f284f9018556a1107eb

Enig. Slike ting kan man fint gjøre på en kirkegård.

Men ikke jogge, trene, spille musikk og generelt ta mye plass.

Gå rolig rundt og kikke, sitte på en benk, prate med andre man treffer der osv...helt greit

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...