Gjest Skogkar Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 http://www.hegnar.no/okonomi/article727633.ece Det er bare noen uker siden, sier han, – jeg kommer ut i skolegården. De går løs på Lars. De er en gjeng. De er alltid en gjeng. De er bikkjer, de jager i flokk. De banker ham. Jeg løper inn mellom dem. Jeg kliner til en av dem. Så kommer noen og skiller oss, og igjen blir jeg dratt opp på rektors kontor, og igjen får jeg høre at selv om de slår oss, så skal ikke vi slå dem. 3
Drizzt Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 Dessverre har nordmenn blitt minoritet i eget land. Først i noen bydeler, så overalt. Dette, syns jeg, er utrolig trist. 3
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2013 #3 Skrevet 3. mai 2013 Dessverre har nordmenn blitt minoritet i eget land. Først i noen bydeler, så overalt. Dette, syns jeg, er utrolig trist. Hvorfor synes du det er trist? Du er jo for arbeidsinnvandring. Arbeidsinnvandring er også innvandring i en skala som fortrenger det norske folk.
Gjest Metalman Skrevet 3. mai 2013 #4 Skrevet 3. mai 2013 http://www.hegnar.no...ticle727633.ece Det er bare noen uker siden, sier han, – jeg kommer ut i skolegården. De går løs på Lars. De er en gjeng. De er alltid en gjeng. De er bikkjer, de jager i flokk. De banker ham. Jeg løper inn mellom dem. Jeg kliner til en av dem. Så kommer noen og skiller oss, og igjen blir jeg dratt opp på rektors kontor, og igjen får jeg høre at selv om de slår oss, så skal ikke vi slå dem. Dette virker som en merkelig utsagn. Og vi får heller ikke vite hva som er grunnen til at "de" slår Lars? Problemet er at det er altfor mange nyankomne innvandrere, som ikke klarer å integrere seg selv eller sine barn i det norske samfunnet.
Gjest Skogkar Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 Dette virker som en merkelig utsagn. Og vi får heller ikke vite hva som er grunnen til at "de" slår Lars? Problemet er at det er altfor mange nyankomne innvandrere, som ikke klarer å integrere seg selv eller sine barn i det norske samfunnet. Les hele intervjuet da. Ligger som pdf under introduksjonen jeg linket til. Der får du forklaringen. 2
Drizzt Skrevet 3. mai 2013 #6 Skrevet 3. mai 2013 Hvorfor synes du det er trist? Du er jo for arbeidsinnvandring. Arbeidsinnvandring er også innvandring i en skala som fortrenger det norske folk. For jeg mener at lokalbefolkning skal være majoritet i eget land. Når det er behov for arbeidskraft med vise kvalifikasjoner og erfaring og man kan ikke dekke behovet med lokal arbeidskraft, er det nødvendig med arbeidsinnvandring fra andre land. Formålet med arbeidsinnvandring er ikke å "ta jobbene fra nordmenn". Kvalifisert arbeidskraft fra utlandet kan også bidra med internasjonale kunnskap og erfaring som gjør norske bedrifter mer konkurransedyktige. Moderat arbeidsinnvandring som satser på høytkvalifisert utenlandsk arbeidskraft i bransjene hvor dette er nødvendig, er mer enn bra! 1
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2013 #7 Skrevet 3. mai 2013 Når det er behov for arbeidskraft med vise kvalifikasjoner og erfaring og man kan ikke dekke behovet med lokal arbeidskraft, er det nødvendig med arbeidsinnvandring fra andre land. Det er en så rund og upresis definisjon at den utmerket godt passer på dagens arbeidsinnvandring til Norge, og denne arbeidsinnvandringen er så stor at den fortrenger det norske folk. Hvorfor ikke bare også si nei arbeidsinnvandring hvis du virkelig er i mot innvandring? I virkeligheten trenger ikke et land innvandring. En bedrift kan mangle arbeidskraft, men et land kan aldri mangle arbeidskraft. Å si at et land mangler arbeidskraft er som å si jordkloden mangler arbeidskraft, og hvis vi ikke snart finner utenomjordiske vesener som kan innvandre til jordkloden vil hele verdensøkonomien stoppe opp og gå til helvete.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #8 Skrevet 3. mai 2013 http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jr2LnsmO9HU Anonym poster: 36c91fbb2e4ab5d56e020deffd8f5e29
Larsern Skrevet 3. mai 2013 #9 Skrevet 3. mai 2013 Hvorfor synes du det er trist? Du er jo for arbeidsinnvandring. Arbeidsinnvandring er også innvandring i en skala som fortrenger det norske folk. Hva har dette med arbeidsinnvandring å gjøre?! 1
Drizzt Skrevet 3. mai 2013 #10 Skrevet 3. mai 2013 Det er en så rund og upresis definisjon at den utmerket godt passer på dagens arbeidsinnvandring til Norge, og denne arbeidsinnvandringen er så stor at den fortrenger det norske folk. Hvorfor ikke bare også si nei arbeidsinnvandring hvis du virkelig er i mot innvandring? I virkeligheten trenger ikke et land innvandring. En bedrift kan mangle arbeidskraft, men et land kan aldri mangle arbeidskraft. Å si at et land mangler arbeidskraft er som å si jordkloden mangler arbeidskraft, og hvis vi ikke snart finner utenomjordiske vesener som kan innvandre til jordkloden vil hele verdensøkonomien stoppe opp og gå til helvete. Jeg er virkelig ikke mot arbeidsinnvandring. Derfor sier jeg det ikke. Jeg er for regulert og gjennomtenkt arbeidsinnvandring som har som formål å dekke behovet for kvalifisert arbeidskraft der det trengs. Norge har større behov for folk med vise typer kvalifikasjoner og erfaringer, enn det et nordmenn med slike. Har du problem med mitt synspunkt eller med ordet arbeidskraft? For hvis det er ordet arbeidskraft som plager deg, bytt det med arbeidstakere eller fagfolk. Det er mange tilfeller når et land trenger innvandring. Når det er behov for flere å jobbe, når det er behov for flere med konkrete kvalifikasjoner, osv. Men innvandring må reguleres strengt slik at landet får bare de det trenger og som bidrar til å skape vekst.
Guybrush Skrevet 3. mai 2013 #11 Skrevet 3. mai 2013 Slike tilfeller er brudd på rettsprinsippet og vil skape splid og hat mellom personer av forskjellig etnisk bakgrunn
Drizzt Skrevet 3. mai 2013 #12 Skrevet 3. mai 2013 http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jr2LnsmO9HU Anonym poster: 36c91fbb2e4ab5d56e020deffd8f5e29 Jeg har sett hele programmet. Det viser på en veldig politisk ukorrekt måte hvorfor hvite flykter fra belastede områder.
sebastianen Skrevet 3. mai 2013 #14 Skrevet 3. mai 2013 http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jr2LnsmO9HU Anonym poster: 36c91fbb2e4ab5d56e020deffd8f5e29 Situasjonen nå er langt verre vil jeg tro , dette tv programmet er vel rundt fire år gammelt ?
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2013 #15 Skrevet 3. mai 2013 http://www.forskning...november/340202 Det er dessverre mange som blir mobbet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå