Gå til innhold

2 uker med hoste

Fremhevede innlegg

Gjest barista
Skrevet

For over to uker siden, var jeg med ei venninne som var forkjøla, og dagen etterpå våkna jeg opp med hår hals, hoste og tett nese. Jeg tenkte at jeg var forkjøla.

Problemet er at dette er ikke som andre forkjølelser jeg har hatt, og jeg mistenker at ting er litt rart.

Joda, jeg er sår i hals, og tett nese morgen og kveld, men generelt hele dagen ellers er alt 100 %. og min allmenn tilstand er super. ikke dårlig, ikke hodeverk, ingen feber nothing.

Og resten av dag og natt har jeg en voldsom hoste. Jeg hoster hele dagen. Det er tørrhoste hele dagen, men når natt/morgen kommer, er det noe slim. Noen morgener har jeg hostet til det kom oppkast.

Er dette virkelig bare en forkjølelse? Generelt når jeg er forkjølt har jeg jo vært verst kveld og morgen, men har likevel vært snufsen ila. dagtid også. Gjerne litt vondt i hode, og småpjusken.

Jeg har lyst å ringe lege, men vil ikke ringe lege pga. en hoste, og håper derfor noen har råd å komme med :)

Hva kan jeg gjøre som hjelper på? Jeg sliter enormt med å sove, og det kan lett gå 2 timer fra jeg legger meg til jeg sovner. Jeg tar paracett før jeg sover.

Og generelt har jeg prøvd shot med alkohol, varm melk og honning, alle typer pastiller, sukker, noe hostesaft fra apotek. + Jeg tar astmaspray. (Prøvde også å dampe hode, men det fungerte ikke særlig da jeg ikke var slimete.)

Setter pris på alle innspill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at dette høres ut som en forkjølelse. Hvis du får feber, eller hosten tiltar slik at du føler du får liten tid til å trekke pusten mellom kulene, bør du oppsøke lege. Det samme gjelder hvis symptomene du har nå ikke gir seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...