AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #1 Skrevet 3. mai 2013 Jeg har aldri før hatt problemer med underlivet, men fikk bakteriell vaginose i midten av februar ca. Da hadde jeg sex (uten kondom) med en ny partner. Etter tre dager merket jeg at ting var annarledes der nede. Jeg gikk til gynokolog og fikk en flagyl kur (stikkpiller i 10 dager). Hun sendte prøver inn til lab og der ble det bekreftet at jeg hadde den vanligste bakterien i Norge. Symptomene gikk aldri bort, jeg gikk tilbake til legen, og hu så at jeg fremdeles hadde betendelse. Jeg fikke n annen type kur denne gangen, huser ikke hva de het, men det var også stikk piller, men de skulle bare tas i tre dager. Fikk også beskjed om å kjøpe noen piller som hetet ecovag som jeg kunne bruke dersom jeg følte syptomene begynnte å komme igjen. Symptomene har aldri gått vekk, og jeg begynner å bli rimelig lei av å være dassvåt der nede:P Har ikkje råd til å gå tilbake før jeg får lønn. Er det noen som har opplevd det samme, og som kan hjelpe meg her litt. Har ikke hatt sex siden:( Anonym poster: f5787469e966bda4dd6002ec12d3ef69
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #2 Skrevet 3. mai 2013 Kjerringråd mot bv er å skylle skjeden med en blanding av eddik og vann eller yoghurt naturell. Hvis du velger eddik&vann kan du enten fylle en stor sprøyte med blandingen og sprute det inn i skjeden (gjerne i dusjen uten bukse, for det blir mye søl), eller du kan fylle en balje som du får til å sette deg ned i og sitte der så lenge du gidder. Velger du yoghurt naturell er det også enklest å fylle en sprøyte, sette deg over do og sprute yoghurten inn i skjeden, la det meste renne ut for så å dra på trusa og gå rett og legge deg. Gjør det som det siste før leggetid. Hvis du er redd for søl kan du sove på en håndduk, men det har ikke vært nødvendig for meg. Ellers er det de "vanlige" tipsene som hjelper mot både bv og underlivssopp: behandle mannen, ikke bare deg selv, kanskje du ikke tåler hans bakterier, så dere må kanskje bruke kondom; ikke bruk tøymykner i undertøyet; gå med bart underliv så ofte som mulig, sov gjerne også naken; ikke bruk underlivssåpe, du blir ren i massevis med bare vann; ikke bruk tampong, eller bruk Ellen-tampong hvis du må; ikke bruk truseinnlegg og bind annet enn når du har mensen. Anonym poster: 9d6a57273de66664b30dde3928626c66 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #3 Skrevet 6. mai 2013 Prøv Lactal Balance-stikkprøver fra apoteket som du skal sove med om natten. Det fjernet hvertfall symptomene umiddelbart hos meg. Og jeg tar det også som forebygging av og til:) Anonym poster: b61c2f2b473e8aefe66225451a647284
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2013 #4 Skrevet 6. mai 2013 Jeg har akkurat det samme, bare at jeg har sopp. Begynner å bli lei av at det kommer cottage cheese ut der.. Funker ikke noe med meg heller, og har nå fått beskjed om å bare vente da jeg blir verre av ecovag, lactal osv. Er faktisk mulig å overbehandle også visstnok.. Antar også dette gjelder ved BV. Anonym poster: 9c05af2176ef9b8d28878bd23f872f2e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå