Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som faktisk har gått ned på dette ? Ser at de anbefaler fem til seks pulverposer om dagen, det er jo seriøst ikke mer enn seks syv hundre kalorier .. Kan da umulig være sunt ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er sikkert drøssevis med folk som har gått ned på dette. Og sikkert like mange som har gått rett opp i vekt igjen, når kuren er over.

Nei, det er ikke sunt.

Anonym poster: 5056b9bfb8ee4f4f1d8e542780dda934

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg overdrakk meg på de, nam. Gikk opp alt jeg gikk ned, og shakesene er ikke mettende :)

Anonym poster: 5cf6206f780db1c3869980fb6f53ebb8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri byttet bort maten! Akkurat som jeg ikke sliter nok med søtsug når jeg blir sulten og så skal jeg liksom bytte ut middagen med en milkshake?

Man kan spise nokså mye mat og likevel gå ned i vekt hvis man velger riktig og fyller opp med grønsaker.

Anonym poster: f906c74393ba11c339cf5182f24e202b

• Liker 2
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Problemet med disse ekstremkurene er også at man mister mye vann og muskelmasse, og vekten blir ikke stabil. Sats heller på vanlig mat.

Gjest Faerunpedia
Skrevet (endret)

Dobbelpost

Endret av Faerunpedia
AnonymBruker
Skrevet

Prøvde å holde meg på 7-800 kalorier en periode i et forsøk på å gå ned 1 kg i uka samtidig som jeg trente. Det gikk første uka, men så gikk kroppen over i hungersnød-modus og jeg stod bom fast:P Så jeg ser absolutt at det ikke er sunt og at folk går opp igjen etter en sånn kur. Derfor jeg ikke liker noen form for kurer. Man må jo finne endringer man kan leve med resten av livet.

Anonym poster: 8c7a8e0682ef0b567c2c53455293fffa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men kan man bytte ut mellommåltider med shakes? I stedet for å ta seg to knekkebrød i påvente av middagstider? Jeg spiser gjerne et par knekkebrød som mellommåltider, og da ofte med ost på. Kan shake være et bedre alternativ?

Anonym poster: 4e4366ea9cb7cd43e19528f324eb7c37

Skrevet

Skjønner ikke hvordan noen kan bli mette av en slik shake. Da er det nesten like greit å ta seg et stort glass vann. Blir jo like mett av det, nesten.

• Liker 1
Skrevet

jeg tenker ikke at jeg skal leve på sånne shaker på noen måte, jeg var igrunn bare nysgjerrig på konseptet. og det at man skal kunne klare seg på seks syv hundre kalorier i døgnet, det må jo være galskap?

men jeg tenker at dersom man vil slanke seg så kan de være en del av et kosthold, fex at man spiser knekkebrød til frokost, drikker shake til lunsj, spiser et eple klokka to, spiser en stor og god middag, og så en shake til kvelds .. ? da kommer man opp i omtrent 1300 kalorier i døgnet give or take, og det må jo være ok .. ?

Skrevet

Jeg er ingen ekspert! Så dette er bare synsing.

Jeg tenker at det må være bedre å spise en mindre middag, og heller spise seg passe mett resten av dagen også. Shaker skal jeg ikke uttale meg om, men ville heller konsentrert meg om å prøve å få til sunne *mat*-vaner som er kalorifattige, slik at du ikke får problemer når du skal over på vanlig mat etter slankingen, eller under nedtrappingen.

700kcal høres sprøtt ut, ja. Magen min rumler bare jeg leser det!

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil bytte ut mellommåltider med shakes, men om det er det du ønsker er det vel bare å sette igang. Jeg foretrekker å spise mat fremfor pulver (bortsett fra proteinshake som jeg supplerer med på dager jeg spiser dårlig).

Men den Nutrilett-gjengen er jo skumle;

Når man erstatter alle dagens måltider med Nutrilett supper eller shakes vil man få en betydelig reduksjon i sitt daglige kaloriinntak og dermed oppleve å gå ned i vekt. Kroppen din får da ca 560/675 (kvinner/menn) kcal pr dag som er betydelig lavere enn de 2000-3000 kcal kroppen bruker hver dag.

Dersom man går på en kur med disse produktene skal man kun variere med andre VLCD produkter etter mengdeanvisning på pakken. Du kan altså fint kombinere Nutrilett Supper og Nutrilett Shakes i en slik diett. Grunnen til dette er at på en VLCD kur vil det skje fysiologiske prosesser i kroppen din som gjør det enklere for deg å følge kuren. Du vil blant annet etter noen dager på en slik kur oppleve mindre sultfølelse. Dersom du øker kalori inntaket ved å bruke barer i tillegg vil disse prosessene opphøre og det vil være vanskeligere å fullføre kuren.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har til tider erstattet noen måltider med NOKA-shakes og synes det har fungert fint for meg. Jeg har god kontroll på inntaket fram til middagen, da blir det ofte for mye og for mange kalorier. Det samme med kvelds. Dette har jeg gjort når jeg har hatt behov for å gå ned noen få kilo. Det er enklere å ta en shake enn å veie og regne ut kaloriinnholdet i en hektisk hverdag. Frokost, lunsj og mellommåltid har jeg spist som normalt.

Anonym poster: 40931299c8c0cd03f2ae413e6802f454

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Jeg tenker at dersom man ligger på 1300 kalorier om dagen slik Vektklubben anbefaler for å gå ned en kilo i uka - kan det da spille noen rolle hvor disse 1300 kaloriene kommer fra? Shakes eller knekkebrød lissom?

• Liker 1
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Det viktigste med å endre livsstil for å få en vektnedgang til å bli varig er å endre tankegangen om mat. At mat er noe en skal kunne kose seg med i moderate mengder. En skal lære seg selv hvordan kroppen skal fungere i harmoni med med mat resten av livet.

Med dietter og shaker så lærer en ingenting. Man tar snarveier som oftest fører til sprekker og ustabil vekt.

Om man vil slippe å stresse med bikiniformen hvert år så lår deg heller å spise rent, sunt og jevnt. Da slipper du ustabil vekt. Da vil du ha en flott og fit kropp hele året.

Skrevet

joda, så klart det er sånn. men jeg tenker at dersom man vil ned tre pyntekilo før man skal gifte seg kan det da ikke være verdens undergang å shake litt i en periode.

uansett - i denne tråden er det konseptet pulverkur jeg er ute etter å forstå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri likt frokost, så jeg tar heller en Nutrilett før jeg går på jobb eller som nå, sitter her på fridagen min. Blir litt mett av shaken jeg. Og så mye vann å drikke. For meg er det bedre, en å gå uten mat frem til lunsj når jeg jobber eller litt mat når barna kommer hjem fra skolen. Før jeg begynte på shake hendte det at jeg ikke spiste noe før middag.

Anonym poster: a8f7f003e658b4d453e082913117a863

Skrevet

Jeg har aldri likt frokost, så jeg tar heller en Nutrilett før jeg går på jobb eller som nå, sitter her på fridagen min. Blir litt mett av shaken jeg. Og så mye vann å drikke. For meg er det bedre, en å gå uten mat frem til lunsj når jeg jobber eller litt mat når barna kommer hjem fra skolen. Før jeg begynte på shake hendte det at jeg ikke spiste noe før middag.

Anonym poster: a8f7f003e658b4d453e082913117a863

Der er jeg veldig enig. Det må da være bedre å ta en shake enn å ikke spise noe - sett både fra et ernæringsmessig og et fordøyelsesmessig ståsted ....

Jeg er ofte veldig kvalm, og klarer ikke svelge harde eller tørre ting. Da har de nutrilettsmoothiene vært gull for meg. Jeg bruker de IKKE som slanking, men for å få i meg nok kalorier når jeg er dårlig. Tenker at det er bedre enn å fex drikke appelsinjuice - flere næringsstoffer og sånn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt greia. For mange som sliter med vekten så er det fordi de er alt for glad i mat. Så da skal metoden være å nekte seg mat (erstatte med shake) istedet for å "lære" dem hvordan man kan bruke nettopp maten til å gå ned i vekt?

Nøkkelen til all suksess går jo gjennom å gripe fatt i det som folk liker og snu det til noe positivt. Ikke å nekte seg det.

Man kan jo uansett ikke leve på sånne shakes for alltid. Hva da, når man skal gå tilbake til å spise, å ikke har lært noe om god ernæring og kosthold? Da vil jo vedkommende gå tilbake til de kostholdet som han/hun kjenner og kan, og vekta vil komme tilbake.

Anonym poster: d68cd393ea93a01903251d1c0b4d32a6

• Liker 1
Skrevet

.. jeg ser den, og klart, er man seriøst overvektig bør man jo ikke velge en pulverkur fremfor kostholdsveiledning og trening.

men når det er snakk om tre pyntekilo før 17. mai så bunaden passer, hva kan det skade egentlig ? Hvis jeg syns bunaden er litt trang, det er tre uker til jeg skal være fadder i en barnedåp og jeg har lyst til å føle meg liiitt mer komfortabel - kan man da velge en tre ukers kur, eller vil dette ødelegge kroppens forbrenning / forhold til mat når man begynner å spise normalt igjen ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...