Gå til innhold

Gått ned 5kg.. hjelp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei..

Jeg er en jente på 15 år, som har gått ned 5 kg...Jeg har vært så stresset med skolearbeid og soving at jeg har glemt å "spise". Jeg bruker mye tid hver dag på å gjøre skolearbeid etter det, så legger jeg mer, siden jeg er trøtt. Jeg pleier å spise nå 2 brødskiver og middag..

Nå veier jeg 40kg og er 160cm høy..

Hvordan går jeg opp i vekt?

Anonym poster: a25d29ac9d2ecaf42cb7d014f92c4b8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis mer.

AnonymBruker
Skrevet

Spis mer.

Det er vanskeig for meg å spiser mer, når jeg har skolearbeidet som ligger foran meg hver dag. Jeg kommer hjem kl 3. spiser 2 brødskiver til kl 4. Fra kl. 4, gjør jeg lekser til kl. 6-7. Fra de tidene, så spiser jeg middag til kl. 9. Kl. 9, så må jeg dusje og da bruker jeg til kl 10. Kl. 10 legger jeg meg..

AnonymBruker
Skrevet

Ha juice og smoothier tilgjengelig når du gjør lekser. Spis frokost og ihvertfall lunsj, der får du jo en halvtime fri til å spise?

Anonym poster: 495676a0abd50cfc87501fb077b648a8

Gjest Chili
Skrevet

Det er vanskeig for meg å spiser mer, når jeg har skolearbeidet som ligger foran meg hver dag. Jeg kommer hjem kl 3. spiser 2 brødskiver til kl 4. Fra kl. 4, gjør jeg lekser til kl. 6-7. Fra de tidene, så spiser jeg middag til kl. 9. Kl. 9, så må jeg dusje og da bruker jeg til kl 10. Kl. 10 legger jeg meg..

Man har alltid tid til å spise, vet du. :) Ta med deg litt mat mens du jobber med skolearbeidet! Noe enkelt. Spis energirik mat i mellom måltidene, ta med deg litt ekstra mat på skolen. Trenger ikke være så komplisert! Blir for enkelt å skylde på at du ikke har "tid" - alle trenger mat! Dersom du ikke har tid til å spise så ofte, er det jo et alternativ å spise mer mat til de måltidene du har. 2 brødskiver til middag? No good. Spis ordentlig, energirik mat, så skal du se at kroppen samarbeider bedre på alle måter! :)

Gjest Blomst83
Skrevet

Hvis du ber om hjelp

Hvis du ber om hjelp,så er det en god i ide å prøve å ta i mot hjelpa også ;) Og hvis det plager deg så fælt så er du villig til å gjøre de ekstra tiltakene som trengs.

Det du kan gjøre er å sette klokka på ring litt før sånn at du får frokost,og du har friminutt på skolen så du får putte inn noen mat der. Også får du spise mer under de måltidene du allerede inntar. Tåler du nøtter så er er den næringsrik og kan med fordel puttes inn i kosten hvis du ønsker å øke vekta.

AnonymBruker
Skrevet

Du står opp 7. Stapper i deg 2 brødskiver eller en fancy smoothie - ditt valg.

Pakker 2-4 skiver i sekken og spiser desse i pausen kjent som "matpause" aka storefri. ;)

Kommer hjem. Nå kan du godt få i deg noe mer enn bare skiver. Hva med et par gullerøtter, et eple, en smoothie og 3-4 grove knekkebrød?

Så middag.

Vips - og det beste er at du har akkurat like lang (eller kort) tid til skolearbeidet.

Anonym poster: d3f4047130c4412920789332b2c8675f

Skrevet

Du har tid til å spise.

Gjest Azumi
Skrevet

Hadde det vært ei jente som skrev om at hun slet med overspising så hadde det vært andre boller(svar).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snack på nøtter:) Gjerne usaltede! Sunne og inneholder masse kalorier^^, Du spiser jo også mye brødskiver, hva med å spise egg, tunfisk, kylling etc? Du kan jo gjerne ha det på brødskiva(godt med ekte smør!) om du liker det. Frukt og grønnsaker er også enkelt å ta med seg på skolen eller å spise på mens du leser. Hva med yoghurt, cottage cheese, kesam?:)

Anonym poster: e7d8c58fe8a6943e47874429bf9eb182

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...