Gå til innhold

Tips til dere som sliter psykisk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da får du mene det da.

Jeg "mener" ikke noe som helst. Jeg observerer. Du mener uten belegg for det.

Anonym poster: 656fb868341ee1d42962bdf9c49f02d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg "mener" ikke noe som helst. Jeg observerer. Du mener uten belegg for det.

Du, eplekjekke AB: det er forskjell på å påpeke at angst KAN skyldes problemer med stoffskiftet, og å si at stoffskifteproblemer skyldes angst. Faktisk er det to helt forskjellige ting. TS har aldri hevdet det siste så vidt jeg kan se.

Synes dette var interessant jeg, har aldri blitt tatt en eneste prøve av meg i forbindelse med angst/depresjon.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

påpeke at angst KAN skyldes problemer med stoffskiftet

Så lenge det ikke finnes noen vitenskapelige beviser for det så er det like meget svada som å hevde at angst KAN skyldes at noen har kastet svartemagi over en.

Skrevet

Så lenge det ikke finnes noen vitenskapelige beviser for det så er det like meget svada som å hevde at angst KAN skyldes at noen har kastet svartemagi over en.

Følg med på hva du sjøl sier, da. TS sa at hun ikke hadde sagt man måtte ha angst for å ha stoffskifteproblemet, du sa "jo det har du" basert på at hun selv har angst. Jeg kritiserte den slutningen du feilaktig trakk av dette.

Hvis det du var ute etter å si var: "jeg tror ikke angst og stoffskifte har noe med hverandre å gjøre, fordi (sett inn gyldig argument her)", så kunne du vel bare gjort det istedenfor å kverulere :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det du var ute etter å si var: "jeg tror ikke angst og stoffskifte har noe med hverandre å gjøre, fordi (sett inn gyldig argument her)", så kunne du vel bare gjort det istedenfor å kverulere :)

Det er TS som kom med en påstand. Det er opp til TS å bevise sin påstand. Alt du har servert så langt er svada.

Gjest Roskva
Skrevet

Er bra svada det du holder på med her også, hva pokker kan du om stoffskifte egentlig? Jeg har selv sykdommen og JO sykdommen kan faktisk føre til andre sykdommer/symptomer som angst og depresjon. Om du ikke har annet å komme med en usaklige negative kommentarer, bør du bare la være å skrive noe som helst.

At du har problemer med deg selv trenger du ikke la gå ut over andre. Forbanna idiot...

At LadySizz ikke selv har bedt om å få stoffskiftet sjekket er ikke så veldig rart, man går til en lege i den tro at de vet hvilke tiltak som må til for å kartlegge problemene du har. Ikke alle tenker at det de sliter med psykisk kan komme av andre ting som kan påvises ved blodprøver.

Selv hadde jeg ikke hørt om lavt stoffskifte en gang da jeg fikk det påvist.

Blir så inn i hampen provosert av slike uvitende anonyme feiginger som deg.

• Liker 8
Gjest LadySizz
Skrevet

Det er TS som kom med en påstand. Det er opp til TS å bevise sin påstand. Alt du har servert så langt er svada.

Her kan du lese å kose deg med faktaopplysninger om stoffskifte. Deretter kan du logge av. På forhånd takk!

http://www.lavtstoffskifte.no/lavt_stoffskifte_symptomer.shtml

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

For alle psykiske problemer vil en lege først og fremst utelukke andre ting og tang av fysisk art. Derfor er det helt vanlig med blodprøver og en generell helsesjekk. Synd du ikke har gjort det før, TS, du har vært uheldig hos tidligere legere. Det er jo alltid greit å vite hvordan det står til med helsen .

Anonym poster: 042170142b061d2bb7e1391ad135b890

Gjest LadySizz
Skrevet

Er bra svada det du holder på med her også, hva pokker kan du om stoffskifte egentlig? Jeg har selv sykdommen og JO sykdommen kan faktisk føre til andre sykdommer/symptomer som angst og depresjon. Om du ikke har annet å komme med en usaklige negative kommentarer, bør du bare la være å skrive noe som helst.

At du har problemer med deg selv trenger du ikke la gå ut over andre. Forbanna idiot...

At LadySizz ikke selv har bedt om å få stoffskiftet sjekket er ikke så veldig rart, man går til en lege i den tro at de vet hvilke tiltak som må til for å kartlegge problemene du har. Ikke alle tenker at det de sliter med psykisk kan komme av andre ting som kan påvises ved blodprøver.

Selv hadde jeg ikke hørt om lavt stoffskifte en gang da jeg fikk det påvist.

Blir så inn i hampen provosert av slike uvitende anonyme feiginger som deg.

Nei har faktisk ikke tenkt på dette før min mor begynte å mase på meg. Tenkte jo selv at det var rart de ikke tok blodprøver,men da tenkte jeg mere på opptak av medisin og slikt,ikke stoffskifte. Og som du skriver,man skulle tro legene tenker på slikt selv..

Gjest LadySizz
Skrevet

For alle psykiske problemer vil en lege først og fremst utelukke andre ting og tang av fysisk art. Derfor er det helt vanlig med blodprøver og en generell helsesjekk. Synd du ikke har gjort det før, TS, du har vært uheldig hos tidligere legere. Det er jo alltid greit å vite hvordan det står til med helsen .

Anonym poster: 042170142b061d2bb7e1391ad135b890

Ja det er virkelig dumt,men nå er det i alle fall gjort,og hun huket av for å sjekke mye mere enn bare stoffskifte,så får man bare vente i spenning,og håpe at ting er i orden.

Gjest Roskva
Skrevet

Man må jo være litt på hugget selv også, men jeg mener i ditt tilfelle burde legene vært mer oppegående og gjort litt mer enn å bare synse og mene.

Håper du har bedre hell med den nye legen og at du får hjelpen du trenger videre :)

Lykke til i alle fall! :)

AnonymBruker
Skrevet

Copyright © 2011 Aarvold Medisinske DA

Aarvold Medisinske DA

Juridisk navn: Aarvold Medisinske DA

Org.nr: 993868108

Antall ansatte: 1

http://www.bdb.no/bedriftsinfo/Aarvold_Medisinske_DA/regnskap

Markedsnavn Aarvold Medisinske DA

Orgnummer 993 868 108

Telefon (+47) 411 06 094

E-post [email protected]

http://foretak.io.no/993868108

Hvem som helst kan snekre sammen og lage en nettside med en masse påstander uten kildehenvisning. TS, du mangler fortsatt dekning for dine påstander om at stoffskifte og angst har noen som helst sammenheng. Du er bare full av det.

• Liker 1
Gjest LadySizz
Skrevet

Man må jo være litt på hugget selv også, men jeg mener i ditt tilfelle burde legene vært mer oppegående og gjort litt mer enn å bare synse og mene.

Håper du har bedre hell med den nye legen og at du får hjelpen du trenger videre :)

Lykke til i alle fall! :)

Ja jeg er enig med deg der.

Tusen takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Copyright © 2011 Aarvold Medisinske DA

Aarvold Medisinske DA

Juridisk navn: Aarvold Medisinske DA

Org.nr: 993868108

Antall ansatte: 1

http://www.bdb.no/be...ske_DA/regnskap

Markedsnavn Aarvold Medisinske DA

Orgnummer 993 868 108

Telefon (+47) 411 06 094

E-post [email protected]

http://foretak.io.no/993868108

Hvem som helst kan snekre sammen og lage en nettside med en masse påstander uten kildehenvisning. TS, du mangler fortsatt dekning for dine påstander om at stoffskifte og angst har noen som helst sammenheng. Du er bare full av det.

Du virker jo helt idiot. Googler du angst og stoffskifte får du masse treff. Jeg ble testet for stoffskifte før jeg begynte på medisiner for angst. Fordi angst kan være et symptom på stoffskifteproblemer.

Anonym poster: b63095114cf90c90ecf21fcab914f80f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du virker jo helt idiot. Googler du angst og stoffskifte får du masse treff. Jeg ble testet for stoffskifte før jeg begynte på medisiner for angst. Fordi angst kan være et symptom på stoffskifteproblemer.

Samme her.

Anonym poster: be5b9cedcd545bed70780833b1093afb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du virker jo helt idiot.

Darwin ble også kalt en idiot fordi han ikke trodde på løse påstander men forholdt seg til vitenskap. Å bli plassert i samme selskap som han tar jeg som et kompliment. Tragisk at folk må ty til slikt lavmål når de innser hvor fantasifulle og virkelighetsbefriere de er.

• Liker 1
Skrevet

Darwin ble også kalt en idiot fordi han ikke trodde på løse påstander men forholdt seg til vitenskap. Å bli plassert i samme selskap som han tar jeg som et kompliment. Tragisk at folk må ty til slikt lavmål når de innser hvor fantasifulle og virkelighetsbefriere de er.

Gidd å bruke tiden din på å krangle med mennesker som ikke forstår at du bare tuller. Det er ikke påvist noen 100% sammenheng mellom stoffskifte og depresjoner fordi det finnes folk med stoffskiftefeil som ikke har depresjoner og omvendt.

Hvis du leser på symptomer på lavt stoffskifte så vil antageligvis finne at depresjon er en av disse. Gidder ikke finne kilde til deg for jeg vil ikke mate trollet.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo en svikt i systemet.

Det skal taes blodprøver, urinprøver og andre fysiske undersøkelser før man bli behandlet i psykiatrien -det er noe man har blitt mer obs på de siste årene.

Stoffskifte og seratoninnivå er noe man sjekker f.eks.

AnonymBruker
Skrevet

Noen av de fysiske sykdommene som deler symptomer med angsttilstand, kan være meget alvorlige, slik at legen vil være sikker på at du ikke har en av disse sykdommene. Disse diagnosene må utelukkes. Avhengig av symptomene dine, kan legen forordne blodprøver og andre medisinske undersøkelser for å utelukke muligheten for hjertesykdom, stoffskiftesykdom eller annen sykdom.

http://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/angsttilstander/generalisert-angst-diagnosen-9097.html

Er Norsk Helseinformatikk bra nok for deg?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere som fornekter at uregelmessig stoffskifte kan føre til bl.a depresjon og angst, må gjøre litt research.

Jeg har lest mye om stoffskiftet da jeg har lavt selv. Problemene med mange leger er at de ikke sjekker stoffskifte når man har psykiske symptomer. Derfor er det veldig lurt å ta dette opp med legen og be om at blodprøver tas.

Anonym poster: 993dcd261eeb6d9f98e9575665d19305

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...