Gjest lisha Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 jeg sitter og funderer på menyen til bryllupet igjen! Til hovedretten har vi to valg: enten: steik av noe slag, med poteter, gulrot, brokkoli og blomkål og saus til - eller: gryte med samme type kjøtt i, med salat, ris og baguetter ved siden av? hva tenker dere er best, hvis dere hadde kommet som gjest?
Gjest Kiara! Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Det verste jeg vet er ihjelkokte grønnsaker og kald saus, så jeg hadde som gjest foretrukket gryterett. Men det er jo ikke det mest stilfulle valget av de to kanskje, men en god gryte er ofte veldig godt!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 Jeg ville definitivt gått for stek. Gryte blir for hverdags for min del. Anonym poster: 33c8b5dbc7dc627c9d6ccbea7e5c383e
CathFoto Skrevet 2. mai 2013 #5 Skrevet 2. mai 2013 Jeg har spist grå stek uten smak i mang et bryllup, så en gryte hvor det er ingredienser som tåler å stå en stund høres bedre ut. Jeg elsker Jamie Olivers Beef n' Ale Stew, eller Jamie Olivers Beef n' Redwine Stew, servert med potetmos og Foccacia er himmelsk. Men snakker vi stroganoff ala Toro så er det grøss og gru. 1
Arkivskap Skrevet 2. mai 2013 #6 Skrevet 2. mai 2013 Jeg også ville tatt steik, men jeg syns gryteretten høres bedre ut. Er mer stil over steik i et bryllup syns jeg. Skal du derimot ha hagebryllup så hadde gryterett med baguetter vært bedre.
Gjest lisha Skrevet 2. mai 2013 #7 Skrevet 2. mai 2013 (endret) Er litt der jeg er i tvil! Syns det blir litt mer mangfold i maten på en måte, når det er gryte (laget fra bunnen av selvfølgelig), da kan gjestene få velge om de vil ha ris til, og/eller salat + baguetter og smør, men samtidig syns eg at det kanskje blir litt for hverdagslig.. steik er veldig godt, men syns tilbehøret er litt kjedlig.. er vel lettere å holde en gryte og boller med ris varm, enn å passe på kjøtt, poteter og passe på at grønnsakene ikke blir ihjelkokte, og ikke minst å passe på at sausen holder seg varm! selv liker jeg best når maten holder seg varm! ikke må vente på saus, så når sausen endelig kommer, så er resten av middagen kald.. Men så er det steik som gjerne er vanlig å ha, siden det blir litt mer høytidlig.. tips til hvordan man kan gjøre en gryte mer "ekslusiv" i tilfelle? Endret 2. mai 2013 av lisha 1
CathFoto Skrevet 2. mai 2013 #8 Skrevet 2. mai 2013 Er litt der jeg er i tvil! Syns det blir litt mer mangfold i maten på en måte, når det er gryte (laget fra bunnen av selvfølgelig), da kan gjestene få velge om de vil ha ris til, og/eller salat + baguetter og smør, men samtidig syns eg at det kanskje blir litt for hverdagslig.. steik er veldig godt, men syns tilbehøret er litt kjedlig.. er vel lettere å holde en gryte og boller med ris varm, enn å passe på kjøtt, poteter og passe på at grønnsakene ikke blir ihjelkokte, og ikke minst å passe på at sausen holder seg varm! selv liker jeg best når maten holder seg varm! ikke må vente på saus, så når sausen endelig kommer, så er resten av middagen kald.. Men så er det steik som gjerne er vanlig å ha, siden det blir litt mer høytidlig.. tips til hvordan man kan gjøre en gryte mer "ekslusiv" i tilfelle? Sjekk de grytene jeg nevnte, det er en helt annen smaksopplevelse. *vann i munnen*
Gjest lisha Skrevet 2. mai 2013 #9 Skrevet 2. mai 2013 Sjekk de grytene jeg nevnte, det er en helt annen smaksopplevelse. *vann i munnen* vi må bestille maten gjennom et cateringselskap, og de har ikke de grytene desverre.. :/ men skal søke de opp, så kan de bli laget i en annen sammenheng grytene jeg kan velge mellom er: oksekjøttgryte biffgryte viltgryte lammegryte (og så noen til, men de er uten kjøtt)
CathFoto Skrevet 2. mai 2013 #10 Skrevet 2. mai 2013 Men dette er jo bare kjøttyper, hva er ellers i grytene enn kjøtt?
Gjest lisha Skrevet 2. mai 2013 #11 Skrevet 2. mai 2013 det er forskjellig type saus til de forskjellige grytene. hva selve gryten inneholder utover det, står det lite om på nettsidene til cateringselskapet.. må nok ringe og høre med de om det blir aktuelt! men det må jo være mer i grytene, kan jo ikke skjønne annet! hvis ikke, så blir det jo bare oppskjært kjøtt i saus! :/
CathFoto Skrevet 2. mai 2013 #12 Skrevet 2. mai 2013 Ja, det er det nok. Jeg ville spurt. Hva slags saus det er avgjør også hva jeg hadde valgt. Men når det er sagt er jeg veldig glad i okse og vilt, men liker ikke lam. Forskjell på biff og oksekjøtt skjønte jeg ikke....
bambis Skrevet 2. mai 2013 #13 Skrevet 2. mai 2013 Ville nok valgt gryte om jeg måtte velge mellom de to.
Petalouda Skrevet 2. mai 2013 #14 Skrevet 2. mai 2013 oksekjøttgryte hadde jeg blitt mest glad for iallefall
Gjest Ciegus Skrevet 2. mai 2013 #15 Skrevet 2. mai 2013 Gryte! Jeg hater å bli servert stek i selskap, har aldri opplevd at noen har greid å tilberede den godt til større selskap. Ser ikke helt høytideligheten i det heller. 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #16 Skrevet 2. mai 2013 Jeg hadde vel kanskje vurdert å skifte cateringselskap... når de ikke informerer om mer enn hvilken type kjøtt det er i grytene en gang, så tror jeg nok ikke det er superkokker som står og lager det her. Anonym poster: 775189a88259e8e8b1f5ee799eac1f45 2
Gjest lisha Skrevet 2. mai 2013 #17 Skrevet 2. mai 2013 Jeg hadde vel kanskje vurdert å skifte cateringselskap... når de ikke informerer om mer enn hvilken type kjøtt det er i grytene en gang, så tror jeg nok ikke det er superkokker som står og lager det her. Anonym poster: 775189a88259e8e8b1f5ee799eac1f45 Lokalet vårt har en avtale med dette cateringselskapet, så vi må bestille måten fra de! Men jeg har bestilt mat fra de ved både dåp og konfirmasjon og andre anledninger, og de har veldig god mat men jeg har ikke kjøpt hverken steik eller gryte hos de før da..
Montefalco Skrevet 3. mai 2013 #18 Skrevet 3. mai 2013 Ja, det er det nok. Jeg ville spurt. Hva slags saus det er avgjør også hva jeg hadde valgt. Men når det er sagt er jeg veldig glad i okse og vilt, men liker ikke lam. Forskjell på biff og oksekjøtt skjønte jeg ikke.... Biffgryte er nok laget av bere kjøttkvalitet. Jeg vile helt klart gått for gryte. Steik fra catering blir garantert tørt. I tillegg blir sikkert grønnsakene for mye kokt.
super-ida Skrevet 3. mai 2013 #19 Skrevet 3. mai 2013 Er dette de eneste valgene cateringfirmaet har da?
CathFoto Skrevet 3. mai 2013 #20 Skrevet 3. mai 2013 Biffgryte er nok laget av bere kjøttkvalitet. Jeg vile helt klart gått for gryte. Steik fra catering blir garantert tørt. I tillegg blir sikkert grønnsakene for mye kokt. Da ville jeg valgt biff eller viltgryte. Til ts, hva slags saus er det på de?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå