Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer å ta en 3-4 ukers tur til florida og tenker da spesielt å få med oss en del av parkene i orlando. Men så tenker vi også å kanskje få til en ukes tid i miami.

Noen som har vært der og vet hvordan det er å komme seg rundt med offentlig transport? Hva bør man få med seg mens man er der? Er det andre steder enn miami og orlando vi bør få med oss? Tenker det blir en liten tur til key west også :)

Anonym poster: 08f763dcfe44228d9c8eb28102e931aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Been there-done that :) key west var min varmeste opplevelse noen sinne..... 45 grader i skyggen..... Jeg trodde jeg skulle omkomme på flekken :P

Ellers var det et spennende sted å være, spennende mat (litt karibisk preg), mye eksentriske mennesker, gode dykkemuligheter! :D

Miami, har vært på miami beach, orlando(kissimee) , cocoa beach, fort lauderdale.

Miami beach var mye rike mennesker, et yrende uteliv, masse limousiner, spennende arkitektur, god shopping ;)

Cocoa beach var det første tedet på ferien (var der etter 3 uker) hor det faktisk føltes litt avkjølende å bade i sjøen ;)

Vi var på tur i august, og i mine øyne var det alt for varmt!

Gjest Skogkar
Skrevet (endret)

Jeg har vært der ett par ganger, nærmest ufrivillig, og synes det er et høl..egentlig hele veien nedover. Men det er klart, om du synes det er kult med krampeaktige "særinger" på kokain, og art dekko så er south beach sikkert kult. I Orlando er det noen allrighte parker hvor du kan padle i krystallklart vann over aligatorer og artige fisker, skillpadder osv. Bademuligheter også. Kennedy space center anbefales IKKE..kjedelig, og lite i dybden. Overfladisk, som så mye i den delen av USA. Cocoa beach var litt softere enn nedover mot Miami. Om du ønsker litt mer familieliv, rolige og deilige strender og mindre kriminalitet så ta turen over everglades, stikk innom noen aligatorparker og besøk Naples og Tampa. DEN siden av florida er mye hyggeligere og roligere. Litt mer "europeisk" og dannet enn Østkysten.

Kollektivtransporten er vel dårlig, og lite prioritert, da Florida er skikkelig klassedelt. Det er stort sett svært fattige svarte samt white trash som tar bussen. I USA kjører man bil, om det så er bare over gata..tog går sikkert, men kan ikke huske jeg så et eneste tog der med passasjervogner. Anbefales absolutt å kjøre bil..det er ikke så vanskelig som man kan forestille seg. Pass imidlertid på å ikke hisse opp andre trafikanter, spesielt ikke de med digre pickups og hagle i bagasjerommet. Kjør pent og nikk høffelig om du får langefingeren. IKKE kjør dere bort i svarte nabolag..det er et personlig tips fra meg.

Endret av Skogkar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...