AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #1 Skrevet 2. mai 2013 Heihei! Jeg er 21 år gammel og har derfor egentlig aldri tenkt over brystkreft, men tenkte å sjekke puppene mine etter å ha lest en artikkel. Fant noe litt under brystvorten som KAN minne om en klump som stikker ut av brystvevet. Brystene mine har blitt veldig mye større de siste par årene (lagt på meg litt, og brystene tok mesteparten), og jeg aner ikke hvordan bryster egentlig skal kjennes ut. Det er jo litt hard og ruglende når jeg kjenner hardt. Klumpen kjennes bare om jeg klyper på et bestemt sted, og ikke om jeg bare stryker med fingrene eller håndflaten. Jeg vet at jeg er veldig ung og det går helt mot statistikken. Jeg skal også få mensen i dag eller i morgen og har lest at man kan lettere finne ufarlige klumper da, men likevel blir jeg litt bekymret. Jeg vet ikke om jeg vil gå til fastlegen min, men tenkte på å gå til en helsestasjon for ungdom og teste meg for kjønnssykdommer, og spørre om denne klumpen med det samme. Jeg forventer ikke en diagnose på kvinneguiden, bare noen beroligende kommentarer Anonym poster: c9b49a57f84c9b14f861fbb72b6e41c7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #2 Skrevet 2. mai 2013 Det kan jo bare være en fettkul. Så lenge klumpen ikke er vond eller øm er det lite trolig at den er farlig. Lurt å sjekke brystene ofte, gjerne mot slutten av mensen eller i dagene etter. Da er det lettere å kjenne om det er noe, for å si det sånn... Anonym poster: 761751df60ca3cee1a26b19351a4c3fa
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #3 Skrevet 2. mai 2013 Det kan jo bare være en fettkul. Så lenge klumpen ikke er vond eller øm er det lite trolig at den er farlig. Lurt å sjekke brystene ofte, gjerne mot slutten av mensen eller i dagene etter. Da er det lettere å kjenne om det er noe, for å si det sånn... Anonym poster: 761751df60ca3cee1a26b19351a4c3fa Takk Den er ganske hard, men kjennes mer ut som en del av vevet som har hevet seg litt. Er sikkert ikke en skikkelig kul en gang, bare noe jeg fant da jeg lette og lette på alle måter. Når jeg dytter rett ned kjenner jeg ingenting, sa forsvinner den inn. Kjenner bare når jeg klyper på et spesifikt område. Er sikkert noe som har sammenheng med mensen, men tenker jeg tar meg en tur på helsestasjon på mandag uansett, hvis den ikke er borte. Bedre å være sikker enn å gå og bekymre seg Anonym poster: c9b49a57f84c9b14f861fbb72b6e41c7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå