malla1992 Skrevet 1. mai 2013 #1 Skrevet 1. mai 2013 Jeg skal kjøpe meg MD hudpleie serie får det skal vist virke veldig veldig bra på kvise arr. Har ikke hullete arr men farge endringer og litt ujevnheter etter kviser. Har noen av dere prøvd MD på arr ? virker det så bra som de på hudpleie salongen sier ?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #2 Skrevet 1. mai 2013 Colbert MD? Anonym poster: 460ea828bac6431ae4e1ea11cef0e848
malla1992 Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2013 Colbert MD? Anonym poster: 460ea828bac6431ae4e1ea11cef0e848 Er ikke helt sikker, men flaskene er gråe
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #4 Skrevet 1. mai 2013 Disse? Anonym poster: 460ea828bac6431ae4e1ea11cef0e848
Eau de perfume Skrevet 1. mai 2013 #5 Skrevet 1. mai 2013 (endret) MD formulations? Skrubb og rens funker sykt bra på meg hvertfall Endret 1. mai 2013 av Eau de perfume
malla1992 Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2013 MD formulations? Skrubb og rens funker sykt bra på meg hvertfall Ja, de var det jeg mente hadde du arr ?
According To Skrevet 1. mai 2013 #7 Skrevet 1. mai 2013 har en del arr på kinnet, brukt MD i 3år fast, ingen endring.
Eau de perfume Skrevet 1. mai 2013 #8 Skrevet 1. mai 2013 Noen små etter vannkoppene, de er der enda, men nå har ikke jeg brukt serum og ansiktskremen i serien. Men huden blir utrolig myk og kjennes fantastisk ut med skrubben og rensen. Alle små nupper og ru hud forsvinner Syren gjør også at hutonen blir mer jevn. Ps: på Beautybay kan du spare mer enn 50% i forhold til norske priser (bare du holder deg under 200kr grensen)
ilc Skrevet 1. mai 2013 #9 Skrevet 1. mai 2013 Noen små etter vannkoppene, de er der enda, men nå har ikke jeg brukt serum og ansiktskremen i serien. Men huden blir utrolig myk og kjennes fantastisk ut med skrubben og rensen. Alle små nupper og ru hud forsvinner Syren gjør også at hutonen blir mer jevn. Ps: på Beautybay kan du spare mer enn 50% i forhold til norske priser (bare du holder deg under 200kr grensen) Feelunique.com tilbakebetaler moms, så de er absolutt greiest å kjøpe MD F. fra For øvrig har jeg brukt en del MD F., men aldri for arr, og er greit fornøyd med mye. Per nå er det kun skrubben og serumet, og tidvis også den rensende masken, jeg bruker fast - og jeg er veldig fornøyd med dem. Rensen har jeg funnet bedre erstatninger for og fuktighetskremene derfra blir sannsynligvis altfor lette - jeg anbefaler deg sterkt å bruke rikere kremer om du skal kjøre full MD-rutine, det er utrolig hardt for huden. 1
seleneluna Skrevet 2. mai 2013 #10 Skrevet 2. mai 2013 (endret) Hei! MD Formulations er absolutt til å anbefale. Jeg bestiller fra Skinbeauty. Det du trenger er en facial cleanser, tilpasset din hud (normal, sensitiv, fet). I tillegg burde du kjøpe facial scrub, dette er ikke det viktigste for deg akkurat nå, men du kommer til å elske den, hvorfor vente?! Glycare lotion, dette produktet gjør underverket. Dette er viktig! Den skal påføres som en toner, etter rens og før påføring av serum/fuktighetskrem - morgen og kveld, alt etter behov. Gørra kommer ut, det vil svi og huden vil flasse av, det er derfor viktig å bruke en god ansiktskrem med mye fukt. Jeg vil anbefale decleor, harmonie calm. Ikke bruk ansiktskrem fra MD. Denne gir ikke nok fukt. Det er dessuten ikke meningen at man kun skal bruke produter fra ett merke, spesielt ikke når du skal bruke produkter som er harde mot huden. Decleor og MD utfyller hverandre. Når du begynner å bruke disse produktene ville jeg brukt serum fra ett annet merke. Jeg bruker selv serum fra MD, men jeg er redd det kan bli for mye for huden din til å begynne med. Dette er mine råd! Jeg vet ingenting om huden din, derfor vil jeg anbefale deg å ta eg tur innom en hudpleiesalong der de fører dette merket. De vil kunne gi deg spesifikk veiledning. Ta feks. glycare lotion - det er viktig at du reduserer gradvis og til rett tid. Og det er superviktig med en god fuktighetskrem tilpasset din hud - ellers hjelper det lite å invistere i så dyre hudpleieprodukter. Dette hjalp på meg. Kvisene forsvant for godt, uten arr. Jeg var for snar på avtrekkeren. Ser nå at du ikke har problemer med akne, men med arr. Uansett, jeg er helt sikker på at du har valgt riktig hudpleieserie! Endret 2. mai 2013 av seleneluna
frøkna Skrevet 2. mai 2013 #11 Skrevet 2. mai 2013 Jeg har brukt MD. Var fornøyd, men det gjorde ikke noe forskjell på arrene..
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #12 Skrevet 2. mai 2013 Jeg skal kjøpe meg MD hudpleie serie får det skal vist virke veldig veldig bra på kvise arr. Har ikke hullete arr men farge endringer og litt ujevnheter etter kviser. Har noen av dere prøvd MD på arr ? virker det så bra som de på hudpleie salongen sier ? Det er en god serie, men for min del meg gjorde ikke rens, skrubb, serum, kremer og masker noe med fargeforandringer, arr e.l. Det som virker for min del på arr/hudforandring er syrepeeling. Har kjøpt både fra http://www.skinlaboratory.com/ og http://www.skinbeautysolutions.com/ . Hos førstnevnte kan man lettvint finne ut hvilke produkter man trenger ut fra hudtilstand http://www.skinlaboratory.com/shop/product-category/condition/ . MEN dette bør ikke brukes nå før sommeren. Lurt å vente til høsten/vinteren, hvis man har lyst å prøve. Mer info.: http://www.klikk.no/kvinneguiden/mote/article763814.ece . Gammel tråd om dette: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=541092 Anonym poster: 7b2dc8f791d785f33f46bb15e23f5ba0
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #13 Skrevet 2. mai 2013 .... Glycare lotion, dette produktet gjør underverket. Dette er viktig! Den skal påføres som en toner, etter rens og før påføring av serum/fuktighetskrem - morgen og kveld, alt etter behov. .... Når du begynner å bruke disse produktene ville jeg brukt serum fra ett annet merke..... Her strides de "lærde". Fra http://www.klikk.no/kvinneguiden/mote/article763814.ece : "Særlig dersom du bruker produkter som inneholder fruktsyre. - I mange tilfeller vil det oppstå uheldige reaksjoner i huden, som urenheter, nupper eller utslett, som følge av at man bruker uheldige ingredienser på toppen av ingredienser som trekker dypt ned i huden, sier Hansen til Kvinneguiden. For eksempel, når man bruker fruktsyre på huden, fjernes døde hudceller både på overflaten og nedover i porene. Dette har mange positive effekter på huden. En av disse effektene er at aktive ingredienser trekker bedre ned i huden. - Problemet er at det ikke bare er de gode ingrediensene som får bedre tilgang til huden, men også de mindre gode, sier Hansen. Med dette mener hudpleieren at irriterende og kvisefremkallende ingredienser, for eksempel ingredienser i sminke eller kremer som ikke hører til samme serie som syreproduktene du bruker, også får en økt effekt på huden og dermed vil trekkes lengre ned i huden med alt det andre. Med andre ord; du får da stikk motsatt effekt av det du egentlig ønsker - du "tilfører" flere urenheter i stedet for å fjerne de. Dette kan også være tilfellet i forhold til aromatiske essenser som trekker med seg andre ingredienser ned i huden. - Bruker du slike aktive ingredienser i for eksempel et serum, er det derfor ikke det samme hvilken dagkrem du legger på toppen av dette serumet. Produkter innenfor samme serie er ofte bygget opp med samme type ingredienser og skal virke i synergi. Det kan imidlertid få et uheldig resultat, som kviser, om du legger en krem som irriterer på toppen av et aktivt serum, forklarer Hansen. Det betyr at dersom du har funnet en hudpleie-serie som fungerer flott for din hud, bør du holde deg til denne serien og ikke inkludere ett eller flere produkter fra en annen serie i dine hudpleierutiner. Dette kan altså gjøre vondt verre i stedet for å rydde opp i hudproblemene." Anonym poster: 7b2dc8f791d785f33f46bb15e23f5ba0 1
seleneluna Skrevet 2. mai 2013 #14 Skrevet 2. mai 2013 (endret) Her strides de "lærde". Fra http://www.klikk.no/...ticle763814.ece : "Særlig dersom du bruker produkter som inneholder fruktsyre. - I mange tilfeller vil det oppstå uheldige reaksjoner i huden, som urenheter, nupper eller utslett, som følge av at man bruker uheldige ingredienser på toppen av ingredienser som trekker dypt ned i huden, sier Hansen til Kvinneguiden. For eksempel, når man bruker fruktsyre på huden, fjernes døde hudceller både på overflaten og nedover i porene. Dette har mange positive effekter på huden. En av disse effektene er at aktive ingredienser trekker bedre ned i huden. - Problemet er at det ikke bare er de gode ingrediensene som får bedre tilgang til huden, men også de mindre gode, sier Hansen. Med dette mener hudpleieren at irriterende og kvisefremkallende ingredienser, for eksempel ingredienser i sminke eller kremer som ikke hører til samme serie som syreproduktene du bruker, også får en økt effekt på huden og dermed vil trekkes lengre ned i huden med alt det andre. Med andre ord; du får da stikk motsatt effekt av det du egentlig ønsker - du "tilfører" flere urenheter i stedet for å fjerne de. Dette kan også være tilfellet i forhold til aromatiske essenser som trekker med seg andre ingredienser ned i huden. - Bruker du slike aktive ingredienser i for eksempel et serum, er det derfor ikke det samme hvilken dagkrem du legger på toppen av dette serumet. Produkter innenfor samme serie er ofte bygget opp med samme type ingredienser og skal virke i synergi. Det kan imidlertid få et uheldig resultat, som kviser, om du legger en krem som irriterer på toppen av et aktivt serum, forklarer Hansen. Det betyr at dersom du har funnet en hudpleie-serie som fungerer flott for din hud, bør du holde deg til denne serien og ikke inkludere ett eller flere produkter fra en annen serie i dine hudpleierutiner. Dette kan altså gjøre vondt verre i stedet for å rydde opp i hudproblemene." Anonym poster: 7b2dc8f791d785f33f46bb15e23f5ba0 Oi! Der lærte jeg noe nytt Når jeg anbefaler ts en dagkrem fra en annen hudpleieserie er det kun basert på egen erfaring. Jeg ble veldig tørr av fruktstrebehandlingen og md's ansiktskremer var helt ubrukelige. Men, helt uten å kverulere, det kan da ikke være helt gunstig å kun bruke produkter fra MD når man går på en slik "voldsom" behandling, som ved bruk av glycare lotion? Alle produktene jeg bruker fra MD inneholder fruktsyre og jeg oppfatter det som helt naturlig å kompensere med andre mer "pleiende" produkter, siden huden min ikke tåler så sterk behandling. På meg fungerer MD og Decleor sammen, veldig bra, men igjen, dette er kun min erfaring Endret 2. mai 2013 av seleneluna
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #15 Skrevet 2. mai 2013 Oi! Der lærte jeg noe nytt Når jeg anbefaler ts en dagkrem fra en annen hudpleieserie er det kun basert på egen erfaring. Jeg ble veldig tørr av fruktstrebehandlingen og md's ansiktskremer var helt ubrukelige. Men, helt uten å kverulere, det kan da ikke være helt gunstig å kun bruke produkter fra MD når man går på en slik "voldsom" behandling, som ved bruk av glycare lotion? Alle produktene jeg bruker fra MD inneholder fruktsyre og jeg oppfatter det som helt naturlig å kompensere med andre mer "pleiende" produkter, siden huden min ikke tåler så sterk behandling. På meg fungerer MD og Decleor sammen, veldig bra, men igjen, dette er kun min erfaring Jeg fikk store "innbakte" kviser (har aldri vært plaget av det hverken før eller etter), da jeg brukte Decleor etter MD Formulations rens, serum og peeling (som alle innholder syre). Sluttet og brukte kremer fra samme merke, og da roet huden seg. Anonym poster: 7b2dc8f791d785f33f46bb15e23f5ba0
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #16 Skrevet 2. mai 2013 Glycare lotion er KUN for dem med svært fet hud, alle andre burde bruke continuous renewel serum. Dette bør ikke brukes om sommeren, men det går helt fint å bruke rens og skrubb. Start forsiktig og husk solfaktor! Anonym poster: a033c8627e16e007f9f9ab2d4b2a93f4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #17 Skrevet 3. mai 2013 Jeg har røde flekker etter kviser og andre ujevnheter og bruker MD-produkter. Ja, skrubben og rensen gjør at huden føles myk, men den har ikke fjernet disse "nuppene" og røde flekkene hos meg. Kjøpte også en krem fra decleor som skulle jevne ut huden, men den har heller ikke funket. Anonym poster: f6184f2fd2478438dbc17a8481f68df7
Eau de perfume Skrevet 3. mai 2013 #18 Skrevet 3. mai 2013 Jeg har røde flekker etter kviser og andre ujevnheter og bruker MD-produkter. Ja, skrubben og rensen gjør at huden føles myk, men den har ikke fjernet disse "nuppene" og røde flekkene hos meg. Kjøpte også en krem fra decleor som skulle jevne ut huden, men den har heller ikke funket. Anonym poster: f6184f2fd2478438dbc17a8481f68df7 Decleor's produkter inneholder stoffer som kan iritere huden, kansje dette er årsaken til at du ikke ser forbedring?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #19 Skrevet 3. mai 2013 Decleor's produkter inneholder stoffer som kan iritere huden, kansje dette er årsaken til at du ikke ser forbedring? Gjør de det? Jeg bruker både dagkrem og nattkrem fra Decleor. Så det kan være årsaken til disse nuppene jeg har fått? Anonym poster: f6184f2fd2478438dbc17a8481f68df7
Minnie Mus Skrevet 3. mai 2013 #20 Skrevet 3. mai 2013 Jeg fikk ihvertfall beskjed fra hudpleier om å ikke blande produkter fra forskjellige merker, da dette kunne gjøre vondt verre. Det hadde noe med at effekten av det ene kunne svekke virkningen av det andre produktet eller noe sånt. Husker ikke riktig hvilken forklaring det var på det, det er så lenge siden. Så å blande Decleor og MD burde jeg ikke gjøre sa hun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå