AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #1 Del Skrevet 1. mai 2013 Er redd jeg har kjøpt meg et problem,og håper noen kan berolige meg her... :-) Min nye 2012 modell bil trekker til høyre ved kjøring, og vingler både til høyre og venstre når jeg gasser på ut av veikryss ved grønt lys. Skiftet til sommerdekk nylig og de sjekket lufttrykket grundig. Kan ikke si stort om det ble verre/bedre ved dekkskift, jeg hadde bilen 2 dager før jeg skiftet dekk. Mener det ikke er noen endring. Nå er det nybilgaranti på bilen, men er en skjev forstilling noe som vil gå på garantien? Hvis ikke, hva er pris på å fikse det om jeg må betale dette selv? Anonym poster: 30d8cfb03a4cb605a0378f14c8b9bbe0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleJ Skrevet 1. mai 2013 #2 Del Skrevet 1. mai 2013 Kan være så sykt mye som fører til det der at det er umulig å gjette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #3 Del Skrevet 1. mai 2013 Jeg hadde dette problemet, og i mitt tilfelle var det servoen. Min far hadde en bil som hadde dette problemet, og det var noe helt annet, for den bilen hadde ikke servo. Det kan være så utrolig mye rart.. Anonym poster: d4a44caff2990938ff13ef190ddc140d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 1. mai 2013 #4 Del Skrevet 1. mai 2013 Ring til forhandleren du kjøpte bilen av, avtal time asap. Lever inn bilen. Få lånebil. La dem fikse problemet. Hent bilen, lever lånebil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #5 Del Skrevet 1. mai 2013 Bruktbilforhandleren viste seg til å være en som innfridde alle mine fordommer mot bruktbilforhandlere - i ettertid av kjøpet. Så ingen hjelp å få der... Jeg, mitt mehe,signerte kontrakt på at jeg kjøpte bilen "som den er" Anonym poster: 30d8cfb03a4cb605a0378f14c8b9bbe0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusemamma Skrevet 1. mai 2013 #6 Del Skrevet 1. mai 2013 Kan bare være at du må avbalansere dekkene. Det kan en dekkforhandler sjekke for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #7 Del Skrevet 1. mai 2013 Først får du avbalansert dekkene, det er stor sjanse for at problemt ligger der. Hvis den trekker til samme side hver gang, kan du få sjekket at ikke bremsen foran henger seg bittelitt opp på den ene siden. En kompis av meg hadde det problemet med bilen sin. Da var det bare å skru av caliperen og smøre med fett. Da sluttet bilen helt å dra til siden. Anonym poster: 4b894c68ab21ff65e0c0e1ced583614d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 1. mai 2013 #8 Del Skrevet 1. mai 2013 Prøvekjørte du ikke bilen før du kjøpte? Uansett om du har skrevet under på at du kjøper den som det er så gjelder kjøpsloven og du har reklamasjonsrett - også mellom privatpersoner så vidt jeg har forstått. En forhandler kan ikke avtale seg ut av reklamasjonsretten. Send skriftlig melding til forhandleren om hva problemet er og be dem rette det - sånn at du har dokumentason på hva du har gjort. Snakk evt. med forbrukerrådet - bruktbiler er vel en gjenganer - så dette har de greie på. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 2. mai 2013 #9 Del Skrevet 2. mai 2013 Og en 2012 modell skal fremdeles ha nybilgaranti. Hvor langt er den gått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 2. mai 2013 #10 Del Skrevet 2. mai 2013 Er sommerdekkene forresten bredere enn vinterdekkene? Da sporer det fælt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleJ Skrevet 2. mai 2013 #11 Del Skrevet 2. mai 2013 Er sommerdekkene forresten bredere enn vinterdekkene? Da sporer det fælt. Men da drar det gjerne til begge sider... Kan stemme med vinglinga til begge sider ut av lyskryss, men da skulle den jo ikke bare dratt til høyre? Min er sånn nemlig, og den river til seg rattet i hytt og pine =P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #12 Del Skrevet 3. mai 2013 Torque steer Anonym poster: 324dd4625a861a6d8cd42e1349ff7c49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå