AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #21 Skrevet 1. mai 2013 Får plutselig ikke til å sitere deg Barcelone. Men ja, jeg synes det er litt rart i og med at jeg har sagt at jeg kan levere tilbake hunden om det ikke fungerer. Vil heller strekke meg litt og si at det går greit (da jeg tror og håper at det ikke blir nødvendig). Tror jeg skal ta det opp igjen når jeg har fått tenkt litt. Han sa også at han ville vurdere dette på nytt om det var slik at vi var villig til å flytte på grunn av det, for vi har som sagt hatt et godt forhold hittil, så det ønsker han ikke. Og det er jo noe vi gjør... Så kanskje jeg skal nevne det om ikke så alt for lenge, og se hva han sier da. Vet bare ikke helt hvordan. Sliter litt med å snakke om valpen i det hele tatt, får bare tårer i øynene og ordene stopper opp litt. Men får prøve å bestemme meg for hva jeg skal si på forhånd, øve litt kanskje, så jeg klarer å få frem det jeg skal si. TS Anonym poster: b84ea4d98360239b42b30fc6c33f8ae9 Jeg har ikke noen tips til deg om hvordan du kan ta det opp med han. Jeg vil råde deg til å la det ligge. Du kan ikke formulere dette på en måte som blir hyggelig, du vil virke kravstor og masete. Og det synes jeg du er. Og for guds skyld, ikke begynn å sipp til han når du snakker om valpen. Jeg synes alt dette blir så dumt, for jeg er redd for at du gjør sånn at utleieren din ikke gidder å leie ut til folk med dyr igjen fordi han ikke orker sånt her styr igjen. At han ikke kan gi noen hånda uten at de spiser hele armen (det er ikke heelt sånn det ordtaket går, men dere skjønner). Det er allerede vanskelig nok for oss med dyr å finne leilighet, fordi altfor få vil leie ut til folk med dyr. Jeg er redd for at du fjerner en av disse få utleierne fra markedet nå. Anonym poster: 23a9b2c79b7c422af7017424e611e8c0 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #22 Skrevet 1. mai 2013 Jeg har ikke noen tips til deg om hvordan du kan ta det opp med han. Jeg vil råde deg til å la det ligge. Du kan ikke formulere dette på en måte som blir hyggelig, du vil virke kravstor og masete. Og det synes jeg du er. Og for guds skyld, ikke begynn å sipp til han når du snakker om valpen. Jeg synes alt dette blir så dumt, for jeg er redd for at du gjør sånn at utleieren din ikke gidder å leie ut til folk med dyr igjen fordi han ikke orker sånt her styr igjen. At han ikke kan gi noen hånda uten at de spiser hele armen (det er ikke heelt sånn det ordtaket går, men dere skjønner). Det er allerede vanskelig nok for oss med dyr å finne leilighet, fordi altfor få vil leie ut til folk med dyr. Jeg er redd for at du fjerner en av disse få utleierne fra markedet nå. Anonym poster: 23a9b2c79b7c422af7017424e611e8c0 Er det i det hele tatt mulig å svare i tråder uten å virke som en ondskapsfull idiot? Unnskyld, men nå begynner jeg å bli lei. Det er veldig mange måter du kunne fått frem poenget ditt uten å formulere deg på den måten. Jeg bryr meg ærlig talt ikke om du synes det er rart at jeg begynner å ''sippe'' når jeg snakker om valpen. Det har kun skjedd når jeg snakket med samboer og en venninne etterpå, og for meg er det faktisk ikke så lett å kontrollere følelsene mine når jeg blir så innmari skuffet. Derfor sier jeg at jeg kanskje må tenke over hva jeg sier på forhånd, slik at ikke følelsene tar overhånd. På hvilken måte er jeg kravstor? Jeg spurte utleier om noe han allerede har sagt er greit på et tidligere tidspunkt. Jeg har ikke sagt noe mer etter det. For meg er dette utrolig viktig. Greit, så må jeg kanskje flytte da. Ville bare høre om det var en hyggelig måte å ta opp dette en siste gang før jeg tar et så stort skritt. Mase gjør jeg ikke, og jeg prøver absolutt å holde en hyggelig tone. Dette er et diskusjonsforum, der jeg også trenger å lufte noen tanker og få en utblåsning, det betyr ikke at jeg ukritisk maser i vei på utleier. Ærlig talt så gidder jeg ikke å svare i denne tråden mer, det får da være måte på hvor ubehagelige kommentarer man må tåle. Jeg har ikke gjort noe som helst galt, jeg er kun frustrert og trenger støtte og eventuelt råd - ikke angrep. TS Anonym poster: b84ea4d98360239b42b30fc6c33f8ae9 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #23 Skrevet 2. mai 2013 Kommer helt an på hvilken by du bor i. Her er det tilnærmet umulig. Hm.. Kanskje du har rett.. Jeg har i hvertfall fått både i og i en stor omkrets rundt hovedstaden:-) Til TS: Erfaringsmessig lønner det seg å være på tilbudssiden mot huseier. Kan du tilby å sikre huseier erstatning ved ytterligere slitasje på leiligheten eller sånn? Evt. komme med andre forslag til huseier for å trygge hundeholdet? Anonym poster: bc2e56d79cd2350448fab68d823666a8
Pinkee Skrevet 2. mai 2013 #24 Skrevet 2. mai 2013 Du kan jo prøve med en tidsbegrenset periode? Hvis du feks foreslår at du får ha valpen fra 11/6-11/7, å så tar dere opp hvordan det har fungert hittil da. Å husk å understreke at dette bare er for en periode, du skal ikke beholde valpen for alltid.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #25 Skrevet 2. mai 2013 Det kommer jo helt an på hvordan man leser loven og hva man legger vekt på. Jeg legger vekt på at leietaker kan holde dyr dersom det er gode grunner som taler for det. Da ser jeg for meg at det f.eks er en førerhund e.l. At hun ønsker seg en hund til er sikkert en god grunn for henne, men ikke for huseier. Nå er ikke hvordan du leser loven særlig utslagsgivende, du må trekke inn andre rettskildefaktorer. Anonym poster: ab410a4bbea365b69ff0c5ca83454bb2 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #26 Skrevet 2. mai 2013 Hm.. Kanskje du har rett.. Jeg har i hvertfall fått både i og i en stor omkrets rundt hovedstaden:-) Til TS: Erfaringsmessig lønner det seg å være på tilbudssiden mot huseier. Kan du tilby å sikre huseier erstatning ved ytterligere slitasje på leiligheten eller sånn? Evt. komme med andre forslag til huseier for å trygge hundeholdet? Anonym poster: bc2e56d79cd2350448fab68d823666a8 Har egentlig ikke mulighet til det akkurat nå dessverre, men jeg kommer til å valpesikre hus o.l... Og jeg lar aldri klørne bli for lange, hittil er det ingen riper. Men er ikke depositumet på nesten 30.000 tilstrekkelig? Vet ikke helt jeg.. Jeg har også sett noe i Oslo og en del i Akershus TS Anonym poster: b84ea4d98360239b42b30fc6c33f8ae9
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #27 Skrevet 2. mai 2013 Du kan jo prøve med en tidsbegrenset periode? Hvis du feks foreslår at du får ha valpen fra 11/6-11/7, å så tar dere opp hvordan det har fungert hittil da. Å husk å understreke at dette bare er for en periode, du skal ikke beholde valpen for alltid. Takk for god idé! Har jo sagt at vi kan levere tilbake valpen om fet ikke fungerer, men kanskje det hjelper å foreslå en tidsbestemt prøveperiode. Om det funker skal vi nok ha valpen resten av livet, men kommer ikke til å bo her for alltid da. TS Anonym poster: b84ea4d98360239b42b30fc6c33f8ae9
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #28 Skrevet 2. mai 2013 Det kommer jo helt an på hvordan man leser loven og hva man legger vekt på. Jeg legger vekt på at leietaker kan holde dyr dersom det er gode grunner som taler for det. Da ser jeg for meg at det f.eks er en førerhund e.l. At hun ønsker seg en hund til er sikkert en god grunn for henne, men ikke for huseier. Det er bare det at høyesterett ikke tolker det sånn da.. Anonym poster: da50ca364c7b4b90c38f400f50345748
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå