frkflaks Skrevet 1. mai 2013 #1 Skrevet 1. mai 2013 Prøver å finne ut på nett men er så mye. Noen som har anbefalinger til gode og fine hoteller, restauranter, severdigheter osv? Takk!
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #2 Skrevet 1. mai 2013 Har bare vært på en kortere weekend i Gdansk, men likte byen. Ble ikke mye severdigheter på oss, men var fint å vandre rundt og titte. Hovedgata + "gata" langs vannet er obligatorisk. Fikk ikke sjekket uten noen museum da, men sikkert flere som er verdt en titt. Synes shopping var ok, masse butikker å stikke innom + noen store kjøpesenter ganske sentralt. Ligger mange restauranter langs vannet, men husk å bestille bord, vi fikk ikke bord på en vanlig lørdag iallefall. Ellers må Bar Pod Ryba anbefales til feks lunsj, for en veldig billig penge får man en gedigen bakt potet med utrolig mange forskjellige fyll å velge mellom. Knall godt og et sjarmerende sted. Vi bodde på Hotel Mercure, Gdansk Stare Miasto og var fornøyd med det. Ok pris, bra standard, ok beliggenhet (bla et kjøpesenter rett ved og tror det var 5-10 min til hovedgata, men vi stoppet gjerne i diverse snåbutikker på veien). De tilbød også billig kroppsmassasjetimer (kjekt å unne seg). Anonym poster: 5f78dc9b81d578de703d1a1586c5b7c2
frkflaks Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2013 Tusen takk. Virker som om det er en strand i nærheten? Eller er det bare elva kanskje? Vi reiser i juni. Kjærestetur og skal bare nyte hverandre. Han hater shopping. Men får plassere han på en fortauskafe med en bok og øl Na fikk jeg lyst på bakt potet... Nam.
Serafina. Skrevet 1. mai 2013 #4 Skrevet 1. mai 2013 Det er en fin Strand i Gdansk. Jeg var der på denne tiden så brukte den ikke aktivt. Det er bare en kort trikketur eller taxituren unna sentrum. Anbefales. Jeg syntes også Sopot at en koselig by. Den ligger nesten inntil Gdansk.
Safiye Skrevet 1. mai 2013 #5 Skrevet 1. mai 2013 Stoppet i Gdansk en liten tur forrige uke, da jeg var på vei til Kaliningrad. Byen var utrolig fin, spesielt gamlebyen og gata langs elven. Kos deg masse!
Blomst89 Skrevet 3. mai 2013 #6 Skrevet 3. mai 2013 Jeg var i Gdansk for to år siden med to venninner. Da bodde vi på et hotell som heter Gotyk House (www.gotykhouse.eu/en/). Utrolig koselig hotell, kjempesentralt og ikke minst; veldig gode priser! Har også kjempegode anmeldelser på tripadvisor osv. De har veldig få rom da, så blir fort fullbooket der. Men om de har ledige rom de datoene du skal dit kan det absolutt anbefales! Noe av det vi gjorde i Gdansk var å se oss rundt i byen (mye fine kirker osv), litt shopping, båttur til en Weseterplatte (hvor de første skuddene under 2. verdenskrig ble avfyrt) og dagstur til nabobyen Sopot (fin kystby med fin strand). Husker ikke alle stedene vi spiste, da det begynner å bli noen år siden nå, men husker at vi spiste utrolig god biff et av stedene langs bryggeområdet i Gdansk. Tror det het Goldwasser, men er ikke 100 % sikker. Er uansett massevis av gode spisesteder der, så burde ikke være noe problem å finne et fint sted å spise. God tur og kos deg masse! Fin og koselig liten havneby!
frkflaks Skrevet 3. mai 2013 Forfatter #7 Skrevet 3. mai 2013 Tusen takk for flotte svar! Da er det bestemt at turen går dit. Høres kjempe flott ut
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå